home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon promocije potpuno nove Astre (osvojila titulu automobila godine u Srbiji za 2010., a treće mesto u izboru za evropski auto godine), Opel nastavlja da podmlađuje svoju gamu.

Prva je na redu nova generacija malog MPV modela Meriva, čiji su se nemaskirani primerci proteklih meseci više puta našli u objektivima uvek spremnih lovaca na auto novitete.

Sam izgled nove Merive je inače još početkom 2008. godine najavila Opelova studija Meriva Concept, izložena na tadašnjem Salonu automobila u Ženevi, a ovde i podsećanje da je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na Salonu u Parizu.

Pre nekoliko meseci je inače sa proizvodnih traka Opelove fabrike u španskoj Saragosi sišao jubilarni, milioniti primerak Merive (slavljenik je bila Meriva 1.3 CDTI ecoFlex), naglašavajući koliko je za Opel ovaj model važan na evropskom tržištu. Na tom evropskom tržištu za Merivu su najvažniji Nemačka, Velika Britanija, Italija i Španija, dok se izvan Starog kontinenta Meriva, između ostalog, nudi u Hong Kongu, Južnoj Africi i Singapuru.

Što se ove nove Merive tiče (premijera je najavljena za mart, na Salonu u Ženevi), odmah se primećuju nova Flexdoors vrata, odnosno takozvana samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu.

U svakom slučaju, nova Meriva izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na dosadašnji model, a pored atraktivnijeg izgleda i većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu.

Što se palete motora tiče, u ponudi se nalazi šest benzinskih i dizel agregata, i to sa rasponom snage od 75KS do 140KS (ovaj potonji je 1.4 Turbo benzinac), u kombinaciji sa manuelnim manjačima sa 5 i 6 stepeni, kao i šestostepenim automatikom.


Po najavama, prosečna potrošnja goriva je smanjena za oko 15% u odnosu na istoimenog prethodnika, a treba napomenuti da će postojati i ekonomičnija i ekološki podobnija ecoFLEX verzija.

Prodaja nove Merive u Velikoj Britaniji inače startuje u junu, i to po ceni od oko 14.000 funti. 



čitanja : 6177



Komentari

Kao na Phantomu...da li je to bilo potrebno reci ce kupci

Autor milan 05 Jan 2010, 01:01

Lepog je izgleda, ali vrata su ekstravagantna za ovakav model.

Autor Stefko 05 Jan 2010, 01:22

Iako ne volim Opel, moram priznati da je nova Meriva prelepa i sa ovakvim modelima uspevaju i izlaze iz krize, nova Astra,Insignija stvarno su odlicne. Samo napred, svaka cast.

Autor Vip BATAJA 05 Jan 2010, 01:24

bice problema kada zelite da uvedete decu u auto na uskom parkingu po kisi ili kada se zuri. Tada ce se morati postovati odredjena koreografija i redosled radnji za ulazak na zadnja sedista sto ce ljude dovoditi do ludila.

Autor ChedomirADELAIDE 05 Jan 2010, 01:34

hehe, al ce biti sudaranja prilikom ulaska/izlaska vise osoba u isto vreme... a cik da ne drzite sve vreme kocnicu dok neko ne izadje i ZALUPI vratima, jer ako krenete - ode vam saputnik... takodje cete morati sve vreme da mu govorite da li moze da izadje iz kola i koliko sme da otvori vrata, da ga ne bi pokupio neko iza merive.
a tek me interesuje kako ce neko da udje/izadje pozadi kada se parkira pored nekog zida ili stuba (zgrada, trzni centri...). mozda gimnasticari i mala (vitka) deca.
zapravo - vrlo je tesko uci pozadi sa ovakvim vratima. zamislite stariju osobu koja mora siroko da otvori vrata, sedne i - ko ce da joj dohvati vrata? isto vazi i za decu.

Autor dzigi 05 Jan 2010, 09:53

dzigi,cini mi se da sve sto ste rekli ne pije vodu :)

Super je.

Autor N 05 Jan 2010, 10:10

ne brinite , vrata ko vrata samo okrenuta. Znaju to inzenjeri sto su projektovali

Autor Milos 05 Jan 2010, 10:47

@dzigi

Ako mogu da dohvate rukohvat obicnih vrata jos lakse ce moci kod ovih jer je blizi.

Autor milan 05 Jan 2010, 12:21

@milan

probaj da zamislis da seds pozadi u merivi: ako je rucka dalje - moras da se pruzis da bi je dohvatio. ako je rucka blize - treba vecom silom da povuces vrata da bi ih zatvorio (na slici su pod uglom od 90 stepeni kada su potpuno otvorena - moras da imas fine grudne i ramene misice). dodaj sebi par decenija (ili oduzmi) pa vidi da li je lakse...

inace, da bi se uslo (selo) pozadi, vrata moraju POTPUNO da se otvore, dakle ne pali provlacenje, jer onda morate na uskom prostoru da se povlacite unazad i da zadnjicom "gadjate" sediste, pritom pazeci da ne udarite glavom u krov.

prilikom izlaska npr. vozaca, putnik pozadi ne sme istovremeno da otvori vrata da ga ne bi udario. kada dete pozadi izlazi, ako izadje i vozac - garantovano udara dete. a ovo je navodno porodicni auto...

Autor dzigi 05 Jan 2010, 13:59

Ne smem ni da pomislim sta bi usledilo sa zadnjim vratima ako ih dete otvori pri 100km/h... izletelo bi zajedno sa vratima 500m dalje na livadu

Autor lok 05 Jan 2010, 14:53

@lok

To bi moglo da se desi i sa obicnim vratima,ali se kod vecine ona automatski zakljucavaju kada brzina predje 40km/h

@dzigi

Kada se ulazi na zadnja vrata uvek se gadja "zadnjicom" bez obzira kakva su vrata.Objasni mi kako ce vozac koji izlazi da udari dete vratima klada se ona otvaraju u suprotnim smerovima-jedna idu ka napred,a druga ka nazad,hocu reci putevi im se mimoilaze jer ako izlazi vozac ,a u isto vreme i putnik sa zadnjeg sedista dok putnik izlazi u isto vreke vozac gura vrata ka napred i ne moze doci do sudara.To je isti princip kao kod Phantoma,a i inzenjeri znaju sta rade sto rece jedan od komentatora.

Autor milan 05 Jan 2010, 16:53

@lok
Kad auto krene, sva vrata se zaključavaju.

Centralna brava ima kontrole kod vozača kojima se blokiraju komande za otvaranje zadnjih vrata.

Tako da opcija koju ste uzeli u razmatranje ne predstavlja realnost.

Sačekajte da Opel pusti malo više informacija. Kao što vidite nema slika unutrašnjosti, pregleda opreme, spiska bezbednosnih opcja itd.

Autor 100janovic 05 Jan 2010, 16:55

ja mislim da je jedini "problem" kod ovih vrata to sto pri ulasku svih putnika u isto vreme(na uskim parkinzima),ovaj sa prednjeg sedista mora sacekati da se prvo smesti putnik na zadnju klupu,ili obrnuto..ali opet kazem :"problem"..

Autor shomi 05 Jan 2010, 18:07

@Milan
To za automatsko zakljucavanje iznad 40km/h prvi put cujem, kod kojih je modela tako?

Vrata koja se ovako otvaraju se pri otvaranju na putu ponasaju kao naglo otvoreno jedro i bila bi iscupana iste sekunde iz stuba, dok kod klasicnih vrata strujanje vaduha ne dozvoljava da ih otvoris pri vecim brzinama. Na to sam mislio.

Autor lok 05 Jan 2010, 19:53

@100janovic
To se zove centralna brava i ukoliko nisi dodatno zahtevao od salona ili alarmservisa, nije tako po difoltu, uvek moras sam da pritisnes to dugme za zakljucavanje vrata, mada ni to ne sprecava putnike da ih otkljucaju sami. Jedino resenje je totalni lock zadnjih vrata (pomocu male poluge u njima) i onda mozes da ih otvoris samo spolja, sto je sa malom decom OBAVEZNO uraditi ako model ima tu opciju.

Autor lok 05 Jan 2010, 19:57

o bože o čemu vi raspravljate!!! da taj princip vrata toliko ne valja koliko ste ga napljuvali ne bi se ugrađivala na jednog fantoma koji u osnovnoj opremi kosta pola miliona evra. smešni ste!

Autor logan 05 Jan 2010, 20:29

Ne bih rekao da je bezbedno da automobil ima automatsko zakljucavanje.

"samoubilacka" vrata sada dobijaju svoj pravi smisao.

Autor ChedomirADELAIDE 05 Jan 2010, 20:33

@logan

koliko cesto u Fantoma smestas dvoje-troje dece ispred shoping centra ili skole?

gotovo nikad jer je to auto za "pozere" i nema neku upotrebnu vrednost (moje misljenje) dok su u Merivi zadnja sedista prilicno frekventan deo auta i uopste ceo koncept je posvecen porodici a ne vozacu.

Autor ChedomirADELAIDE 05 Jan 2010, 20:37

Ja voyim golfa 2003. godiste i kod njega se sva vrata automatski zakljucavaju kad se vozi vise od 20 kmh. Child lock je opcija gde okretanjem poluge u unutrasnjosti vrata kljucem onemogucavam otvaranje vrata sa unutrasnje strane, vec se mogu samo otvoriti spolja. Kad to ima moj golf star vise od 6 godina i uz to ima normalno otvaranje vrata, sigurno ce to imati i nova meriva sa suicide vratima, znaju oni sta rade. Dobar auto!

Autor Damko 05 Jan 2010, 20:54

@lok

Kod KIA Ceed se automatski zakljucavaju pri brzini od 40 km/h.

Autor milan 05 Jan 2010, 21:22

Svi noviji automobili se zaključavaju automatski kada se pređe određena brzina (kod mene preko 30 km/h).

Autor Boris 05 Jan 2010, 21:31

Ja sam jeganput ispao kroz vrata "juga".

Autor Stefko 05 Jan 2010, 21:47

@dzigi - potpuno si u pravu za sve sto si rekao. Izgleda da te niko nije skapirao. Potpuno je izvesno da ce se, ako u isto vreme svi izadju iz auta- sudariti ovi sa prednjih sedista sa ovima sa zadnjih sedista, jer izlaze u isti prostor koji se nalazi izmedju prednjih i zadnjih vrata. To nije bilo potrebno na ovako lepom autu.

Autor Mikelangelo 05 Jan 2010, 22:30

Priznajem resenja samo kada ih odobre kupci automobila, a meni se ovo resenje nimalo ne svidja.
Ovakva vrata prostim recima zahtevaju promenu dosadasnjih navika ulaska u vozilo! Mazdina klizeca vrata na 5-ici je velicanstven inzenjerski poduhvat, a ovo kod Merive je preseravanje.

Autor lok 06 Jan 2010, 07:16

@Stefko

Kroz vrata Yuga zaista nije tesko ispasti,u njemu moze da se ispadne i kroz pod,mogu i tockovi da mu otpadnu.

Autor milan 06 Jan 2010, 10:14

Wow kakve teorije:)
Na uskom parkingu svakako ne mogu svi u isto vreme da udju kakva god bila vrata, jer ce "normalna" zadnja vrata svakako udariti u vozaca dok on otvara prednja. Ne verujem da je potrebno mnogo inteligencije da se udje u ovaj auto, pa nema smisla pricati o menjanju navika ili sta vec, posle drugog puta se naviknes.
A cak i da se ne zakljucavaju vrata u voznji sama, ko nece da mu deca iskacu iz kola tokom voznje neka zakljuca za stalno otvaranje sa unutrasnje strane.
A ko vozi starce koji ne mogu sami da zatvore vrata, valjda ga ne mrzi da im on/ona zatvori, ja svojoj babi uvek i otvorim i zatvorim vrata.

Lep auto:)

Autor Vlada 06 Jan 2010, 13:48

Neki to rade i svojim suprugama/devojkama iako im nista ne fali :D

Autor lok 06 Jan 2010, 17:36

Potpuno se slažem sa Vladom šta je napisao. Samo čitam šta pričate "Izlaze u isti prostor između", a u koji prostor sada izglazite iz automobila? Na krov? :)
A ruške za zatvaranje se ne nalaze ni skroz napred ni skroz nazad, na svakom automobilu se na sredini vrata tako da to ne pije vodu kao primedba. Vrata s obzirom na svoj dizajn (čitaj način otvaranja) će se 100% odmah zaključavati čim auto pređe određenu brzinu, ako su napravili onakvu Insigniu to sigurno neće prevideti :)
"Gađanje sedišta zadnjicom" - a u koji se to auto ulazi prvo glavom da vam noge i zadnjica ostanu pozadi ovim kombi vozila i kamiona? :)
Jedva čekam da vidim vozilo u praksi, ali verujem da su ova vrata pun pogodak što se tiče zadnje klupe.

Autor Milan 13 Jan 2010, 00:21

PS: Evo video kako se otvaraju vrata: http://www2.opel.de/meriva/#/home

Pod 90 stepeni i prednja i zadnja :)

Autor Milan 13 Jan 2010, 00:25