
Audi će počekom marta na Salonu u Ženevi (pored najmanjeg A1) konačno i zvanično predstaviti dugo očekivani i dugo najavljivani sportski RS5, odnosno najsnažniji model u A5 porodici i odgovor Audija na BMW M3.
Ni RS5 inače nije mogao da ostane tajna sve do njegove oficijelne prezentacije, budući da su pre dva dana na internet procurele prve fabričke fotografije, mada bez zvaničhih tehničkih detalja.


Od danas međutim tajni više nema; RS5 pod haubom naime krije 4,2 litarski V8 agregat koji razvija 331 kW/450KS pri 8250 o/min. i 430 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 4000 do 6000 o/min.), čija se snaga na sva četiri točka (40:60% snage napred /nazad, ako je neophodno do 70% ide napred i do 85% pozadi) prenosi preko sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom.

To je dovoljno da 1725 kg težak RS5 od 0 do 100 km/h ubrza za 4,6 sekunde i da postigne najveću brzinu koja je limitirana na 250 km/h (ipak, po želji kupca, maksimum može biti i 280 km/h). Ovde i fabrički podatak da RS5 u proseku troši 10,8 litara goriva na 100 km.


Naravno, sem potentnim motorom, RS5 raspolaže i agresivnijim i moćnijim izgledom (novi saćasti gril, drugačiji prednji branik sa velikim otvorima za vazduh i srebrnim spojlerom, prošireni blatobrani, novi zadnji branik sa difuzorom i sa dve velike izduvne cevi, spojler na prtljažniku koji se automatski podiže pri brzini od 120 km/h), petokrakim točkovima od 19 inča i gumama 265/35 (opciono i sa točkovima od 20 inča i gumama 275/30), modifikovanim ogibljenjem (nižim za 20 mm), jačim kočnicama (diskovi 365 mm, opciono i karbon-keramičke kočnice sa diskovima 380 mm), ESP sistemom koji može da se isključi i sportskim enterijerom (sportska sedišta i sportski volan, detalji od karbon fibera...).



Prodaja RS5-ice u Evropi startuje na proleće i to po ceni od oko 77.000 evra.
Znate da bas ne mirisem nemacka vozila ali ovo je stvarno savrsenstvo!
Kada je broj konja veći od broja njutnmetara, deluje mi da proizvođač ne zna da konstruiše motor.
Spava mi se kada ga gledam, budnim me održavaju jedino saćasta maska hladnjaka i naplaci.
svi visokoturazni atmosferski benzinski motori imaju takav odnos.
Previse tehnologije za jednog "sportistu".
A i ne stoji mu ova crvena boja.
Naravno, kad mu je ITALIJAN Valter da Silva udahnuo dusu!
Cisto da znate ciji su dizajneri najbolji i koga Nemci angazuju!
P.S.
ako on sam kaze da je A5 najlepsi automobil od svih koje je dizajnirao onda je to jednostavno tako!
Cisto da se ne zanosite previse... :)
A ti si prvi zagrizao, haha...