
Audi je danas sa jednom zvaničnom slikom i press saopštenjem potvrdio da će za deset dana na Salonu automobila u Parizu predstaviti novu verziju svog najmanjeg modela A1, nazvanog A1 1.4 TFSI.
Njegov 1.4 TFSI agregat raspolaže sa 185KS i 250 Nm obrtnog momenta (u paru sa sedmostepenim S tronic menjačem sa duplim kvačilom), što je dovoljno za maksimalnih 227 km/h i ubrzanje od 0-100 km/h za 6,9 sekunde.
Po fabričkim podacima, potrošnja iznosi 5,9 litara goriva na 100 km, a emisija CO2 je 139 grama po kilometru.
U paketu su i S line kit za eksterijer, alu točkovi od 17 inča, prednji pogon, diferencijal sa zatvaračem, ESP sistem, klima uređaj, prednji i bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese, a kao opcija će se nuditi i LED dnevna svetla, LED zadnja svetla, automatsko uključivanje brisača i svetala, navigacioni sistem i Bose surround sound system sa 14 zvučnika.
Prodaja Audija A1 1.4 TFSI startuje krajem ove godine, i to po ceni od
24.250 evra.
1.4 a 185ks
što je mnogo, mnogo je
neće taj motor dugo da izdrži.
oni stari mercedesi što prelaze 1.000.000km imaju po 75ks iz 2.5
auuuuuuuu znao sam da ce audiju biti malo da u s1 stavi motor kao polo gti,ibiza cupra i fabie rs,mislim da ce u a1 biti 2,0 od 210 ks minimum ako ne i 270 kao u shirocou :D
@Miki
Taj motor je vec u Fabiji RS i Polu GTI.Ne ocekujes valjda da u VAG grupaciji ugradjuju motor koji ce da crkne posle 5000 km???
Neće ako se lagano vozi (ali ako je tako šta će ti celih 185ks?)... Međutim ako ga gaziš, sigurno će mu biti kraći radni vek nego recimo nekom 2.5L od 185KS, pri identičnom stilu vožnje, to je fakat! Neće crći posle 5000km, ali teško da će dogurati do 150.000km, a motori od 2.5-3L sa tom snagom prelaze i preko 500.000km čak i kada prema njima nisi nežan...
Videh juce uzivo jedan crveni...
Izgleda jos manji nego na slikama... Bas bas mali...
ajme... 1.4 sa 185ks... stvarno,ne mogu me ni sa cim ubjediti da ce imati dug vjek...
@hh
I ja tako mislim, ali mnogi ovde ubedjuju da će to da traje kao neki prastari sporohodni dizel. Meni je nenormalno ( tj. ne deluje trajno ) nesto sto ima specificnu snagu od 132 ks po litri zapremine.
Ako kojim čudom ovi motori dožive duboku starost (mada sumnjam), šta je sledeće?
Trocilindrični 0,75 TFSI od 260 konja?
Svi ste vi masinski inzenjeri specijalizovani za konstruisanje novih benzinskih motora, tako da znate koliki radni vek ce doticni imati.
Marko
Ja nisam inženjer i tu si u pravu. Ali, recimo ovako, ako pogledaš OSRAM "običnu" i "Night breaker" halogenu sijalicu, "videćeš" u praksi da ona što daje daleko više svetlosti ( "Night breaker" ) istovremeno ima mnogo kraći životni vek od "obične". Čak je i Njegoš pisao nešto na tu temu ( oko "sveće" ), što se u kasnijoj praksi i u drugim oblastima pokazalo kao primenjivo i tačno. Ako ti smatraš da će ovaj "nasvirani" ( "Night breaker" ) motor da traje koliko i onaj "običan", ja te molim da nam daš argumente za takav stav, jer ću ih zaista sagledati.
Jeste nasviran ko sto @Moron rece,ali sigurno da je taj motor proveo na radnom stolu hiljade i hiljade sati,da je presao hiljade i hiljade km na testovima Pa nije audi neka kucna radionica! Sklepas motor i pusti u prodaju!
Ne mora da znači da će moderni turbo motori trajati manje od postojećih atmosferskih.
Problem je u ceni koštanja nasviranog turbo motora a uzrok su skupi materijali od kojih su izrađeni elementi motora a samo prisustvo turbine, interkulera, direktnog ubrizgavanja benzina, dodatno poskupljuje motor.
Pored toga turbo benzinci su još u fazi razvoja, imaju dečijih bolesti.
Po meni treba obratiti pažnju šta se kupuje, ne proverene stvari izbegavati, dok se ne dokažu na tržištu.
Primer je fiatov novi turbo benzinac sa dve cilindra, a osnovni razlog proizvodnje takvog motora je smanena cena koštanja.
Turbo motori imaju relativno mali broj obrtaja motora, samim tim se pokretni delovi manje habaju, ali su zato termički opterećeni do max, što iziskuje primenu jako skupih legura. (klipovi, ventili, izduvne grane, glava motora).
Mali nedostatak izaziva totalnu havariju motora.
Znači, treba da pišem OSRAM-u ( i "kompaniji" ) sa zahtevom na naprave "Night Breaker" sijalice koje će da traju kao i "obične"? Hm... Ali, koliko li će tek tada takve "nasvirane" sijalice da koštaju, a ta prokleta cena je često dosta bitan parametar za izbor nekog proizvoda?
Šalu na stranu. Ja mogu da pozdravim turbo ( i po ostalim osnovima savremene ) motore, ali sve do odredjene "razumne" granice ( kvalitet, trajnost i cena ). Jer, bez te granice razuma, po ceni F1 "nasviraće" oni ove TSI i sl. motore kao da su nekadašnji turbo F1 motori, ali će i da tako "traju"... A kome to treba? Meni ne!
A ko je ovde u pravu i da li je 185 ks za motor od 1,4 litra "u granicama razuma", pokazaće samo vreme.
Moron
Cena ovog Audija i nije tako visoka, kad se uzme u obzir navedeni motor.
Mislim da ovaj motor ima i turbinu i kompresor i da je papreno skup.
Inače F1, dok su turbo motori bili u opticaju do 1989god., motori zapremine do 1500cm3 imali su čak i do 1500ks! To je limit!
Inače, poređenje sa sijalicama nije baš pravi, jer bi trebalo da porediš ksenonske i obične halogene sijalice. Ove druge daju jaču svetlosnu moć, manje energije troše i dugotrajnije su :)))
Mange
Ne bih se složio :))) Kao što TSI može biti normalno "navijen" ( tj. "opterećen" ), malo više "navijen" ili baš "nasviran", tako ti je i sa "običnim" halogenim sijalicama za far. Kod OSRAMA mogu biti "klasične", "Night breaker" ili "Silver Star", sa drastičnom razlikom u količini svetlosti koji daju ( pa i dužini puta koju bi mogle da osvetle ), ali što više svetlosti daju, to kraće traju ... Probao sam na starom 307, "Night breaker" ili "Silver Star" noć pretvaraju u dan, ali ih ne možeš nakupovati koliko brzo "izdišu"... Tu je i paralela sa stepenom "nasviravanja" ( i trajnošću ) TSI motora i onim što je Njegoš zborio oko jačine svetlosti sveće i brzine njenog dogorevanja :)))
P.S. Ksenone nisam pominjao jer je to druga tehnologija u odosu na halogenke, kao što ni TSI nisam poredio sa drugom tehnologijom.
Mange
Možda ipak ovako... Da li misliš da bi kao trajniji TSI motor trebalo da se pokaže ovaj 1,4 od 185 ks ili onaj ( slabije "svetlosti" ) 1,8 od 160 ks?
Hocu da mi neko, Mange, Moron, Predrag, bilo ko, narodskim jezikom objasni u cemu je problem sa motorima male zapremine i velike snage? Zasto mislite da nece dugo trajati? Koliko bi kostalo odrzavanje takvog motora?
@Mange
"Pored toga turbo benzinci su još u fazi razvoja, imaju dečijih bolesti"
Apsolutno se ne slazem! Pa kakvi su onda turbodizeli ako su turbobenzinci "nezreli", a zna se koji su se pre pojavili...?!?
@Marko
"Svi ste vi masinski inzenjeri specijalizovani za konstruisanje novih benzinskih motora, tako da znate koliki radni vek ce doticni imati.
Autor Marko 21 Sep 2010, 09:21"
Care, bravo za komentar!!! :)))
Neko rece sta je moguci problem: male zapremine i velike snage? Pa samo to...
Vladigar
Mange je problem savremenih turbo motora lepo i kratko objasnio u 12.39 u poslednje dve rečenice. Ne bih znao ništa pametno tome dodati. A povećano termičko opterećenje bi trebalo imati uticaja i na trajnost motora ( bar ja tako mislim ).
Koliko je meni poznato, cena održavanja TSI motora je slična ceni održavanja savremenih dizela ( bilo je članaka na tu temu po auto revijama, pa i u SAT-u ).
carobnjak
Turbo benzinci su dostigli maksimum. Turbo benzinci su još u fazi razvoja. Sada su u poređenju sa turbo dizelima na nivou starih TDI, injektorskih motora. Kad bude komon rejl turbo benzinac, to će već biti nešto. A ovo što se diviš Markovim glupostima, pokazuje gde se nalaziš. I odakle znaš koliko je od nas ovde gosp. ing?
Moron
Imaš dobro znanje o sijalicama ali poređenje je realno recimo sa atmosferskim motorima, koji imaju recimo max obrtni moment na 2500rpm i 4500rpm. Turbo je drugi svet i svako poređenje atmosferskog i turbo motora nema smisla.
A tvoje poređenje dva TSI motora od 185ks, 1.4 i 160ks, 1.8. je pravo. Razlika je ogromna, pa mislim da prvi motor ima i kompresor i turbinu i da je napucan maksimalno i isto tako skup. A trajnost će vreme pokazati.
@Mange
haha, mislis turbodizeli, u prvoj recenici?
Da, svi ste inzenjeri ali ko je konstruisao motor, ti?!?
Pozdrav svima!
Zbog čega su svi zabrinuti za trajnost turbo benzinaca, a trajnost dizela niko i ne pominje? Slične komponente su u pitanju.
Ne mislim da je pametno "izvlačiti" što više KS iz što manje zapremine, na pr. 1.4 185, dok je, sa druge strane, ovaj motor u varijanti sa 122 KS, po meni sasvim prihvatljiv (isto mislim i za 1.2 105 KS i 1.8 160 KS).
Redovno održavanje turbo benzinskog motora, košta manje nego održavanje ekvivalentnog (po snazi) atmosferskog ili dizel motora - u SAT-u su poređeni troškovi za 1.6, 1.2 TSI i 1.6 TDI (svi po 105 KS).
Trajnost turbo benzinskog motora, ne bi trebala da bude manja od trajnosti ekvivalentnog atmosferskog motora, zbog toga što je prvi napravljen od kvalitetnijih materijala, a istovremeno ima maksimalni obrtni moment raspoloživ u širokom rasponu broja obrtaja, od na pr. 1500-4100 o/min. To znači da turbo benzinske motore nije potrebno "terati" u visoke obrtaje kao atmosferske, što za sobom povlači manje habanje, odnosno veću trajnost. Kod ovih motora, kao i kod ostalih, trajnost zavisi pre svega od načina vožnje i održavanja. Da ne mislim da je tako kao što pišem, sigurno ne bih poručio 1.2 TSI.
Još nešto. Euro standardi polako ali sigurno ukidaju dizel motore, koji već sada zbog DPF filtera vlasnicima prave velike probleme.
Da li se isplati kupiti dizel motor? NE!
Evo primera:
Fabia 1.2 TSI 105 KS košta 11735 eura, a 1.6 TDI 105 KS košta 13570 eura (1835 eura više). U gradu prva troši 6,8 l/100 km, a druga 5,1 l/100 km (fabrički podaci), a cena BMB 95 i euro dizela je skoro ista. Ušteda kod dizela se ogleda samo kroz manju potrošnju goriva (za 1,7 l/100 km, što je ušteda od oko 200 din na 100 km. Ko prelazi 15000 km godišnje, uštedi oko 285 eura za godinu dana).
Međutim, registracija (obavezno osiguranje), kasko osiguranje i servisi su skuplji kod dizela, tako da ovi troškovi skoro u potpunosti "pojedu" uštedu u ceni goriva. Ostatak od uštede u iznosu od oko 100 eura na godišnjem nivou, tek za više od 18 godina upotrebe, odnosno nakon 275000 km, postaje prava ušteda. To za većinu vozača znači NIKADA!
U slučaju da od 285 eura, ostane 150 eura "čiste" uštede na godišnjem nivou (za one koji na pr. ne plaćaju kasko), to znači da tek posle više od 12 godina (183500 km) sa turbo dizelom zaista počinje da se štedi u odnosu na turbo benzinca.
Pošto će u oba slučaja za to vreme DPF filter najmanje jednom biti zamenjen, postavlja se pitanje zašto uopšte kupiti automobil sa dizel motorom?
@Predrag
pozdrav druze!
Ja nisam zabrinut, verujem samo u benzince! :)))
Predrag
U svemu si u pravu (kao da sam ja pisao) osim u dve stvari i to:
Prva je što su klipovi, ventili, turbina, izduvna grana, značajno više termički i mehanički opterećeni nego na turbo dizelu. Razlika je tolika da turbo benzinci praktično nisu mogli da opstanu na tržištu bez elektronskog ubrizgavanja (potpuna nepouzdanost i česte totalne havarije)a u novo vreme problem se rešava direktnim ubrizgavanjem benzina i skupim materijalima. Mislim da su turbo benzinci već zreli i u fazi su "opštenarodne" upotrebe, mada treba izbegavati novotarije (tipa multiair, kojim so pokušali da izbegnu direktno ubrizgavanje benzina a uveli su jako osetljiv sistem).
Drugo, podaci o potrošnji benzinaca u gradskoj vožnji su uvek bili diskutabilni i moraš računati na bar još jedan litar više u razlici prema dizelu. Tako se razlika u nabavnj ceni i ukupnim troškovima poravna na 100000km ili isplati se kupovina onima koji tu kilometražu pređu za najviše 5god.
I da ti kažem da sam video clia 1.2 tce sa ugrađenim TNG i da je sa njim prešao preko 80 000km. E sad, da gore lampice za dijagnostiku, gore a ide kao tralja u odnosu na nov.
Predrag
Predraže, Predraže ...
Postavljena dilema je bila koja je granica "nasviravanja" savremenih benzinskih "down size" motora, odnosno, da li je zbog nesporne razlike u termičkom opterećenju trajniji, recimo, 1,4 TSI od 122 ili 185 ks; 1,2 TSI od 85 i 105 ks, i sl.
Drugo, kada praviš "pandane" izmedju "savremenih" benzinaca i dizela, ja Tebe pitam šta je reper za odredivanje pandana ( snaga i/ili moment ) i zašto? Zašto je to ( po Tebi ) snaga, a ne obrtni moment? Ako je snaga samo bitna, zar ćeš reći, primera radi, da je Hyndajijev 1,4 od 109 ks isto što i renoov 1,6 16 V benzinac od 110 ks? Nije isto, pa i zbog razlike u momentu. Baš zbog te razlike u momentu ( oko 20-25% ) pandan VW motoru 1,6 CR TDI nikako ne može da bude 1,2 TSI ( tako da nema nekog smisla ni poredjenje cena ta dva modela ). Tačno je da je "krivulja" momenta kod tog TSI pretežno ravna linija, ali ta "ravna linija" ima manju vrednost od maksimalnog momenta 1,6 CR TDI. Opet, da taj dizel "upariš" sa 1,4 TSI imaš veliku razliku snage ( i sasvim drugi odnos cena! ), tako da pandana ( kod VW ) nema. A kako da porediš cene nečem što nisu pandani?
Kod mondea ti je razlika oko 1.000 EUR-a izmedju "turbo" 1,6 benzinca ( od 160 ks ) i dizela 2,0 od 140 ks, mada ni tu pandana nema, ali je ta razlika u ceni minorna. Ili, recimo, u Srbiji kod Pežoa ( u 5008 ) imaš 1.6 THP od 156 i 2.0 HDI od 150 ks, sa razlikom cene od 1.300 EUR-a, ali "deklarisanom" razlikom potrošnje u gradu od blizu 3 litre, što ti je na 100.000 km oko 3.000 EUR-a ( manje od 2.500 EUR-a nije ni u kombinovanom režimu ). A stvarna potrošnja nije isto što i deklarisana, posebno ako se motor koristi u režimu po "norma času".
Što se tiče PDF-a, ako košta 1.000 EUR-a i ako ga menjaš na, recimo, 150.000 ( neki idu i 180.000 ), kada to "razmažeš" na prosečnu potrošnju ( ciklus od 100 km ), to ti je trošak od nekih dodatnih 66 "centi" na svakih 100 km. Dakle, kao da ti onaj HDI dizel ( zbog troška FAP-a ) troši oko 0,6 litara više od deklarisanog ( pa ti ona razlika od oko 2.500-3.000 EUR-a "spadne" za oko 660 EUR-a ).
U pogledu ostalih redovnih troškova održavanja, mislim da se ni to ne može generalizovati na način kako ti to činiš ( pa ni SAT ). Što se SAT-a tiče, koliko se sećam ( davno je bilo ), on je kod troška registracije u 100.000 km pošao od pretpostavke da se godišnje prelazi 10.000 km, a kod troška servisa od pretpostavke da se servis vrši samo jednom godišnje ( a što je kod nekih "testiranih" i 30.000 km godišnje ), pa je sabrao te "babe i žabe" i dobio "prosečan" trošak!?! Koji je to "prosek"? Ako je deset registracija ( i "ritam" od 10.000 km godišnje ), onda ne može u 10 godina da budu samo 3 redovna servisa!!! Ja sam moj stav o sličnoj ceni "redovnog" održavanja ( kod Pežoa ) zasnovao na cenama A i C servisa, koje se ne razlikuju od za više od 10-15 EUR-a ( što ti je za 100.000 km ne više od 150 EUR-a ).
Dakle, mislim da se stvari ne mogu generalizovati na način kako to ti činiš, niti ja tvrdim da je dizel uvek isplativija investicija od savremenog benzinca. Nekada možda jeste, nekada svakako nije, pravila nema.
@Moron, Predrag i Mange
Nekako u sredini vasih tekstova ima najvise istine...
Cena, servis pa potrosnja i sl. su faktori za odlucivanje...
Mislim da su od skora ipak benzinci "rihvatljiviji" za kupovinu(za prosecnu kilometrazu)... Ukoliko ona ide oko 30.000km/g , onda "Rudolf" moze imati prednost...
Panchev9
Ja pišem "globalistički", bez detalja, jer još nismo ni glavni pravac odredili :)))
A istina je da je 20 000km minimalna godišnja kilometraža, koja posle 5 god. pravnava troškove benzinca i dizela, mada to varira od proizvođača, cene i veličine kola. Drastična razlika u održavanju pojedinih modela je najviše zbog lopovluka naših servisa.
Još od golfa2, je važila ta magična cifra od oko 100 000km poravnanja troškova.
Pa evo recimo za daciju 1.4 mpi i 1.5 dci u ovašćenom servisu je izračunato, da se troškovi poravnaju tek na 120 000km. Ova brojka je viša jer je i nabavna cena vozila mala a samim tim i razlika u ceni manja.
@Mange
Slazem se...
Nadam se da komentare "ne kuckas" pri 180km/h... :)
Meni je "plafon" bilo 15.000km...
Možda razbijamo glavu pogrešnim temama...
Recimo, od kada su cenu "povlašćene" parking karte u drugoj zoni u BGD "digli" na oko 720 EUR-a godišnje, prestao sam da razmišljam o "finesema", kao što su potrošnja goriva ili cena održavanja benzinca i dizela... Šta me briga što ću za 6 ili 7 godina za FAP filter da dam 1.000 EUR-a, ako ću za to vreme samo za parking ( ako cena ostane ista ) da platim oko 5.000? Za dve-tri godine cela Srbija će biti u "zonama", kao što je već sada uže jezgro većine naših gradova ( za raziliku, recimo, od ZGB-a, kod koga je već i "periferija" sada u zonama ). Samo posedovanje vozila će uskoro postati jako skupa stvar ( bio on TSI ili HDI ), osim, naravno, ako ga ne parkiraš u neki "šumarak", da ga možda provozaš tek svakim drugim vikendom, ali u tom slučaju - koji će ti ?
Moron
Potpuno si u pravu. Još kad uvedu takse za ulaske u gradove. Zato se u Evropi "krpe" povlasticama koje im daju hibridni i elektro automobili.
Automobil je skupa rabota. U Srbiji se smatra članom domaćinstva, koji troši kao i svaki drugi član.
Osnovna namena današnjeg modernog automobila je vezana za posao i uvek se mora računati u troškove rashoda.
I onda dođemo do onoga pitanja u normalnim evropskim auto salonima: Koliko prelazite godišnje? Pa ako ste preko 20 000km, mi vam preporučujemo dizel, isplati se.
I zaista, svako ko godišnje prelazi preko 20 000km, može smatrati da ima još jedan posao - vozača!
Moron
Poredio sam 1.2 TSI 105 KS i 1.6 TDI 105 KS, po snazi, zbog toga što su im performanse slične, pri čemu je TSI u blagoj prednosti. Kada bi ih poredio po obrtnom momentu, onda TDI gubi trku samo tako (na pr: 1.8 TSI i 1.6 TDI - imaju isti obrtni moment od 250 Nm).
P.S. FAP filter i aditiv povećavaju trošak za gorivo na 100 km za min. 90 din. (ako se aditiv doliva na 80.000 km a FAP menja na 150.000 km)...
Predrag
Neka bude računica tako kako ti kažeš ( mada u Veranu nije ), ali sve to su, na žalost, relativno zanemarive vrednosti u nečem što se zove "imati danas kola". Da Bog da toliki svakom vlasniku bio najveći trošak!
A zaista, kada bih danas uzimao vozilo, te kada bih ga uz moju godišnju kilometražu ( koja je svakako preko 20.000 km ) pretežno koristio na "regionalnom putu", verovatno bih uzeo benzinca TSI ( ili bilo kakovg pandana tome ), jer je u tim uslovima vožnje razlika potrošnje najmanja. Tu se "smisao" dizela gubi.
Ali, ako odeš na auto put, pa ga "stisneš" jedno 500 km sa 140-150 km/h ( ili ne daj Bože više ), biće to "lepa" razlika potrošnje ( a što će biti i u gradu, u režimu rada "radne mašine" ). U tim uslovima "Rudolf" ( još uvek ) do nogu tuče benzince.
P.S. Završio sam "polemiku" ...