home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Sandero
 
Koji automobili najmanje gube na vrednosti kao polovni u Francuskoj? To su Dacia Sandero (benzin i dizel) i Logan. Koja je tajna njihova uspeha? Ovi modeli kreću od niske početne cene pa s vremenom manje gube od skupljih vozila drugih proizvođača.

To proizlazi iz studije koja je objavljena u Le Parisienu, na bazi podataka s vodeće francuske platforme za prodaju automobila, Leboncoina.

Kako prenosi Revija HAK, kalkulacija amortizacije je sprovedena na vozilima niže kategorije, premium i električnim vozilima tokom pet godina, upoređujući prosečnu cenu polovnih vozila s prosečnom cenom novih vozila 2020. godine. Kako ostali automobili stoje s održavanjem vrednosti? Gradski automobili Peugeota, Citroëna ili Renaulta toliko su sveprisutni da održavanje njihove vrednosti postaje teže.

Visoko na listi su Volkswagen Polo, Suzuki Swift i Toyota Yaris. Među modelima koje Francuzi vole, čini se da Renault Clio bolje drži vrednost od Peugeota 208, a to je možda uslovljeno problemima s Peugeotovim PureTech motorima. U svakom slučaju, recept za mali pad vrednosti je jednostavan: pouzdan, benzinski i relativno kompaktan automobil. Dizelaši, s druge strane, gube tlo pod nogama.

Treba napomenuti da se neki od modela na ovoj lestvici više ne prodaju, ali su još uvek bili dostupni 2020. godine. Zato su i uključeni.

Pad vrednosti modela (od 2020. do 2025.):

Dacia Sandero (benzin) 14%

Dacia Sandero (dizel) 23%

Dacia Logan (benzin) 25%

Volkswagen Polo (benzin) 27%

Suzuki Swift (benzin) 30%

Toyota Yaris (benzin) 30%

Renault Clio (benzin) 33%

Volkswagen Polo (dizel) 33%

Mitsubishi Space Star (benzin) 35%

Nissan Micra (benzin) 36%

Što se tiče električnih vozila, gubici su oko 60 posto, ali ovde treba uzeti u obzir da su na cene novih modela u salonima kupci dobili velike popuste, odnosno državne subvencije. Dakle, cene su već u startu bila mnogo niže od onih u salonima.

Izvor: Revijahak.hr / Le Parisien

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia



čitanja : 29



Komentari