
To proizlazi iz studije koja je objavljena u Le Parisienu, na bazi podataka s vodeće francuske platforme za prodaju automobila, Leboncoina.
Kako prenosi Revija HAK, kalkulacija amortizacije je sprovedena na vozilima niže kategorije, premium i električnim vozilima tokom pet godina, upoređujući prosečnu cenu polovnih vozila s prosečnom cenom novih vozila 2020. godine. Kako ostali automobili stoje s održavanjem vrednosti? Gradski automobili Peugeota, Citroëna ili Renaulta toliko su sveprisutni da održavanje njihove vrednosti postaje teže.
Visoko na listi su Volkswagen Polo, Suzuki Swift i Toyota Yaris. Među modelima koje Francuzi vole, čini se da Renault Clio bolje drži vrednost od Peugeota 208, a to je možda uslovljeno problemima s Peugeotovim PureTech motorima. U svakom slučaju, recept za mali pad vrednosti je jednostavan: pouzdan, benzinski i relativno kompaktan automobil. Dizelaši, s druge strane, gube tlo pod nogama.
Treba napomenuti da se neki od modela na ovoj lestvici više ne prodaju, ali su još uvek bili dostupni 2020. godine. Zato su i uključeni.
Pad vrednosti modela (od 2020. do 2025.):
Dacia Sandero (benzin) 14%
Dacia Sandero (dizel) 23%
Dacia Logan (benzin) 25%
Volkswagen Polo (benzin) 27%
Suzuki Swift (benzin) 30%
Toyota Yaris (benzin) 30%
Renault Clio (benzin) 33%
Volkswagen Polo (dizel) 33%
Mitsubishi Space Star (benzin) 35%
Nissan Micra (benzin) 36%
Što se tiče električnih vozila, gubici su oko 60 posto, ali ovde treba uzeti u obzir da su na cene novih modela u salonima kupci dobili velike popuste, odnosno državne subvencije. Dakle, cene su već u startu bila mnogo niže od onih u salonima.
Izvor: Revijahak.hr / Le Parisien
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia