
Razlog tome je verovatno u činjenici koju je otkrila i istraga NBC Newsa u kojoj se otkriva da vozač pick-upa u nekim situacijama neće videti do devetero dece u prednjem mrtvom uglu vozila.
Od 2010. godine Evropska unija je smanjila broj smrtnih slučajeva na svojim putevima za 36%, što pokazuje efikasnost njenih politika bezbednosti u saobraćaju. U istom periodu, Sjedinjene Države beleže rast ukupne smrtnosti na putevima od 30%. Još alarmantnije, broj smrtnih slučajeva pešaka je eksplodirao za 80% preko Atlantika, što je u direktnoj korelaciji s rastućom popularnošću prevelikih SUV-ova i pick-upova, navodi Revija HAK.
Razlika leži u filozofiji testiranja bezbesnosti. Evropski Euro NCAP testovi procenjuju ne samo zaštitu putnika u vozilu, već i zaštitu pešaka, biciklista i drugih ranjivih korisnika putem kriterijuma pasivne bezbednosti. Američki testovi, s druge strane, fokusiraju se gotovo isključivo na bezbednost putnika unutar vozila. Ovaj pristup objašnjava zašto su američka vozila tvrđave za vozače, ali i opasna za sve ostale.
Predloženi trgovinski sporazum između EU i Sjedinjenih Država sadrži opasnu klauzulu o “uzajamnom priznavanju” standarda. Konkretno, to bi omogućilo američkim vozilima da se kreću evropskim putevimma bez ispunjavanja bezbednosnih zahteva EU. Ovo komercijalno odstupanje bi pretvorilo evropske ulice u poligone za vozila koja nikada nisu bila dizajnirana za zaštitu pešaka i biciklista. Američka automobilska industrija bi tako mogla da zaobiđe decenije napretka u evropskoj bezbednosti na putevima.
Sada mobilizacija protiv ove pretnje dobija na zamahu širem kontinenta. Čak 75 evropskih organizacija, uključujući grad Amsterdam, potpisalo je zajedničko pismo u kojem se snažno protive sporazumu. Ovi činioci na polju bezbednosti na putevima, javnog zdravstva i održivog urbanog planiranja razumeju da popuštanje standarda nije prihvatljiv kompromis. Njihova poruka je jasna: životi evropskih građana ne smeju da služe kao aduti u komercijalnim pregovorima. Prihvatanje američkih vozila bez prilagođavanja evropskim standardima bi izazvalo opasnu eskalaciju. Evropski proizvođači mogli bi da budu u iskušenju da odustanu od svojih standarda da bi ostali konkurentni američkom uvozu. Ova trka prema dnu bi pretvorila evropske puteve u ratne zone, gde bi bili zaštićeni samo putnici u najvećim vozilima. Milioni pešaka, biciklista i dece postali bi kolateralne žrtve komercijalne liberalizacije koja daje prednost kratkoročnoj dobiti nad ljudskim životima, piše MSN.com.
Izvor: Revijahak.hr / MSN.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chevrolet