
Kompanija "Dajhacu", najveći japanski proizvođač mini vozila, danas je lansirala redizajnirano manje putničko vozilo "muv" s najvećim nivoom energetske efikasnosti u segmentu automobila sa benzinskim motorom, ne računajući hibridne automobile u Japanu.
Novi automobil će biti u stanju da pređe oko 30 kilometara s jednim litrom goriva i imaće motor koji se automatski isključuje kada se vozilo zaustavi. Cena novog modela biće oko jedan milion jena (11.000 dolara), prenela je agencija Kjodo.

"Dajhacu" tvrdi da je novi "muv" energetski efikasniji od
"Tojotinog" novog modela "vic" koji će se naći u prodaji
kasnije ovog meseca. Cilj je kompanije "Dajhacu", koja je izvršila
izmene na vozilu "muv" prvi put za četiri godine, da prodaje 12.000
jedinica mesečno u Japanu.

Japanski mediji podsećaju da i kompanija "Suzuki" namerava da uskoro
ponudi tržištu manje, energetski visokoefikasno vozilo. "Dajhacu",
koji izrađuje modele manjih kola "bB" i "paso" za
"Tojotu", najavio je sredinom godine da će smanjiti proizvodnju u
domaćim pogonima za dodatnih 16.000 vozila i ukinuti oko 600 radnih mesta u
ovoj fiskalnoj godini, ali da otkaze neće dobijati stalno zaposleni.
Japanska kompanija, čijih se 51 odsto akcija nalazi u vlasništvu
"Tojote", upozorila je nedavno da će zbog krize odložiti otvaranje
njenog razvojnog i istraživačkog centra, kako bi smanjila troškove u periodu
globalne recesije. Kompanija će odložiti instalaciju opreme u tom centru, čije
je otvaranje bilo najavljeno za april iduće godine.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Daihatsu
Zašto kod nas nema zastupnika Daihatsua?
Evo kod mene u komšiluku ima 1 daihatsu applause 92. godište, bordo, kakav je bio tada, takav je i sada, što bi neko rekao kao nov
@Dejan L,
A Charade,svi u sivoj boji,uvek se odusevim kad ga vidim...
@Uros Cuore
Šta bi ti ovako kao stručnjak, doradio na ovom Muvu, da za tebe bude pristojan?
@Energy,
Hvala na priznanju!Ovo je auto za male ljude(azijate) koji zive u gradskim uslovima i za to je dobar.Sa svojih 3,5m(i svim ogranicenjima na karoseriji usled nekih limita u gabaritima) po mom ukusu izgleda previse ozbiljno pogotovo zadnji deo,a ja kod malih automobila(kad su vec puka nuzda) cenim ako mi navuku osmeh na lice.Ovaj mi je previse ozbiljan i dosadan za mene.Ja sa svojih 189cm ne bi razmisljao o ovom autu...Ali ako treba da biram gradski mikro auto u obzir bi dosli: Fiat Panda,Suzuki Splash/Opel Agila,Tvingo. Ti sad izvuci zakljucke...