
Dugo je trajalo, ali Hyundai je na ovogodišnjem Salonu automobila u Detroitu (2011 NAIAS) konačno održao svetsku premijeru svog novog modela Veloster.
Hyundaijev novi kompaktni kupe (serijska verzija koncepta Veloster iz 2007. godine) je po najavama iz korejske fabrike zabavan i ekonomičan automobil, čija prodaja u SAD-u počinje krajem ove godine (cena bi po raznim izvorima trebalo da iznosi od 17.000 do 19.000 dolara).


Na Velosteru odmah pažnju privlači jedan zanimljviji detalj, a to je da Veloster sa suvozačeve strane ima 2 vrata, dok su na vozačevoj strani samo jedna vrata.

Za pogon će se u početku brinuti 1,6 litarski četvorocilindrični 16v benzinac sa 138KS pri 6300 o/min. i 166 Nm obrtnog momenta pri 4850 o/min. (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem, opciono i sa 6-stepenim menjačem sa duplim kvačilom), ali se kasnije očekuje i snažnija varijanta.

Bazna verzija Velostera ima 1180 kg, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 8 sekundi.


Ovde još i dimenzije: Veloster je dugačak 4219 mm, širok 1791 mm, visok 1450 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2649 mm, dok su točkovi od 17 inča (opciono i od 18 inča).

Pomenuti Veloster concept je inače prvi put prikazan javnosti u aprilu 2007.
godine na Salonu u Seulu i imao je ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa
162kW/220KS.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Na prvu loptu bi ga opisao kao cudan i originalan.E sad koliko je to dobro...Dobar je ovaj fazon sa vratima,iako nema nikakve posebne prednosti sem estetskog efekta.Ali vec vidim problem kod zadnjeg dela(sem izgleda),odnosno previsoke utovarne ivice i malog otvora prtljaznika.Ako nista drugo...boje,njima odgovarajuce felne i enterijer su odlicni.
"ovo" sve me jako podseca na Citroenovu filozofiju dizajniranja, pogotovo vertikalni prorezi ispod farova
Za moj ukus mi je tesko da se odlucim koja varijanta mi je "teza za razumevanje".
milan
감사
ovo je model podredjen (cudnom) americkom ukusu. ako se uopste bude prodavao u evropi, ocekujem drugaciji dizajn.
ako ste primetili, americki dizajn nam je uglavnom "bljak" (osim muscle cars), a izgleda da su toga svesni i proizvodjaci na evropskom trzistu.
@Tataratira
Verovatno i tako,korejski je opasno tezak za razumevanje :)
Smelo, lepo i originalno! Neka konkurencija mini paceman-u, a ima i jedna vrata vise, zanimljivo resenje (a i prakticno, vozac ne mora izlaziti).
Da li ce se prodavati u Evropi, pitanje je. Svakako osvezenje u auto-industriji, cudan, ali zanimljiv!
Dosta vise pljuvanja, torvanja i slicnog. Da je kojim slucajem vw padale bi donje vilice. Kome se ne dopada, postujem, ali barem kulturno, bez pljuvanja.