
Korejci su novog Picanta, čija je svetska premijera najavljena za 1. mart na salonu automobila u Ženevi, u potpunosti promenili i namenili su mu 3 sasvim nova motora.
Novajlija je duži od prethodnika, ima i duže međuosovinsko rastojanje, a osim toga putnicima pruža više komfora i čak za 27% više prtljažnog prostora. Nova je i 3-vratna karoserijska izvedba (pored 5-vratne poznate već iz prethodnog modela) koja će takođe pomoći u proboju među najkonkurentskije ‘gradske mališane’ A klase.
Evropski kupci će imati na raspolaganju 3 sasvim nova i vrlo efikasna motora – dve varijante 1,0-litarskog benzinskog 3-cilindraša (uobičajena i bi-fuel (benzin i LPG) varijanta) i snažniji 1,2-litarski benzinski 4-cilindraš, a svi su iz serije Kappa motora.
Snaga motora kreće se u rasponu od 51 kW (69 KS) do 63 kW (85 KS), sa najvećim obrtnim momentom od 94 i 121 Nm. Emisije CO2 su u odnosu na pretka mnogo niže i kreću se od 95 do 105 g/km. Jednolitarski bi-fuel motor proizvodi 82 KS i 94 Nm obrtnog momenta. Potrošnja goriva iznosi od 4,2 do 5,6 litara na 100 km.
Svi motori će za evropska tržišta biti opremljeni ISG tehnologijom (Stop&Start sistem), emisijama CO2 između 90 i 100 g/km – tako da sve varijante motora spadaju u najniže razrede za obračun auto taksi (u većini zapadnoevropskih zemalja gde se to obračunava na taj način), dok se prosečna potrošnja kreće od 4,1 do 5,6 l/100 km.
Mališan će nuditi puno komfora i opreme, na šta u toj klasi (još) nismo navikli (npr. LED prednji farovi i LED zadnja svetla, spoljašnje ručice vrata na potezanje, 7 vazdušnih jastuka – to je prvi Kijin model sa vazdušnih jastukom za vozačeva kolena, grejan upravljački obruč, grejanje prednjih sedišta, migavci u bočnim ogledalima, prekidač za paljenje motora, Supervision sportski merači, Bluetooth bežično telefoniranje i sl.).

Nova generacija Picanta u Ženevi će 1. marta 2011. doživeti svetsku premijeru (Kijin izložbeni prostor će biti u dvorani 6, br. 6441), a kod nas prodaja počinje u maju.
Fenomenalno...
Posebno zanimljiv motor je 1,25 16V Kappa kome su (pretpostavljam) dodali i varijabilni razvod ventila i ostvarili čistih 85 KS na papiru.
Verujem da u praksi ima i više, najmanje 90KS, jer je već poznati Kappa motor bez varijabilnog razvoda ventila na testovima bio čak nešto jači od Fordovog motora u Fiesti koji oficijelno ima 82 KS.
Rekoh već, bravo za Hyundai, ovaj auto u A segmentu neće imati nikakvu konkurenciju.
Jedina konkurencija mu je I10, a Picanto će biti skuplji i luksuzniji, pa ko šta voli...
Doduse,to su samo LED dnevna svetla.Ja pomislih da su kao kod Audija u potpunosti LED-ifikovana,naravno da ne.
Lepši od i10, još lepši od chevrolet sparka, jači od sparka, normalniji od sparka.
Novi picanto stvarno neće imati konkurenciju.
Pogotovo ne onaj Ego.
U jbt otkad nismo čitali vesti o Čeriju.
@ Auto
Šta bi sa Čerijem? Propao?
Enterijer je bezveze,gornji deo centralne konzole ima dimenzije jednog gramofona,veoma siroko!
Samo da su okviri prozora malo deblji,da zalaze na ivicu krova,bio bi savrsen. Ali i ovako je sjajan. Ali uskoro ce i Panda nova,poslednja generacija je prosla veoma dobro na trzistu.
Ovaj picanto je extra za klasu kojoj pripada, dradili su ga odlicno!!!
odlican malac! od opreme bih mu samo dodao gumene lajsne na vratima, mnogo ubava stvar po gradu :)
btw, ni audi niti ijedan drugi auto nema samo LED svetla. ona su iskljucivo dnevna.
Slažem se da je entrijer u detaljima mogao biti bolje osmišljen.
10 je tu bolji jer ima pravu centralnu konzolu koja objedinjuje komande i daje čvrst osnonac desnoj nozi.
Ovako gledajući, rekao bih da je to jedini propust, ali i sa njim, kada se vidi kakva je konkurencija, lako se zaključuje da se osim I10 nijedan auto A klase ne može meriti sa ovim.
btw, sa tim novim 1,25 16 VVTi motorom to je i ozbiljno motorizovan auto sa kojim se vrlo lako može ići na duga putovanja.
Mali univerzalac :)