
Louis Chevrolet bio bi ponosan sa najnovijim primerkom višenamenskih vozila, novom Captivom. Čistokrvno Chevrolet kompaktno višenamensko vozilo je prošlo kroz veliki preobražaj za 2011. godinu, koji uključuje sveži spoljašnji dizajn koji mu daje još samouvereniji i dinamičniji izgled; kompletno novi niz najnovijih snažnih i ekonomičnih motora; promene na šasiji radi poboljšanja vožnje i upravljanja i nadograđenu unutrašnjost.
Chevrolet je stvorio prvo sportsko vozilo još 1930-ih godina, legendarni Suburban, ime koje je premostilo neverovatnih sedam decenija i čak se i danas dobro prodaje u SAD.
"Vlasnici Captiva modela su i do sada imali veliki izbor, sa pet ili
sedam sedišta i pogonom na prednje ili sv etočkove,"kaže Vejn Branon,
predsednik i CEO Chevrolet-a za Evropu. "Captiva 2011nudi četiri nova
motora zajedno sa novim menjačom sa šest brzina; benzinac od 2,4 litre, V6 od
258 ks i 3,0 litara i dve varijante turbodizela od 2,2 litre."
Pored svih promena i poboljšanja, nova Captiva zadržava prednosti
prilagodljivih sedišta u stilu pozorišta, raspoređenih u tri reda, koja mogu
udobno da smeste do sedam putnika i sistema elektronske kontrole pogona na
sveto čkove koji raspoređuje snagu po potrebi.
"Kada se prvobitna Captiva pojavila na tržištu još krajem 2006.
godine, bila je to prekretnica za ovaj brend, jasan znak da Chevrolet ima nameru
da postane mejnstrim igrač na visoko konkurentnom evropskom tržištu. U narednim
godinama, brend Chevrolet je po prvi put pomoću Captive privukao mnogo ljudi,
dok su vlasnici isticali dizajn, kvalitet i prilagodljivost kao glavne prednosti”,
dodaje Branon.
Captiva odiše duhom ovog doba
Privlačnost vozila kao što je Captiva je u mogućnosti ispunjenja različitih
uloga – prilikom šoping ture jednog dana, vožnje polovine fudbalskog tima na
utakmicu drugog dana, i off-road vožnje ili odlaska na plažu tokom vikenda.
Ovaj način moderne prilagodljivosti i “mogu da uradim” stav čine duh automobila poput Captive, zbog čega se očekuje da će privući ne samo porodične vozače, već sve koji tragaju za alternativom za tradicionalni sedan ili hečbek – Captiva je vozilo koje govori nešto o njihovom životnom stilu.

Vejn Branon, predsednik i upravni direktor Chevrolet-a za Evropu veruje da
je sada odlična prilika za Captivu da poveća svoje učešće na tržištu. “Novi
model je zaista automobil ovog vremena, stvoren za porodice i njihove
svakodnevne potrebe, ali i za one koji žele da izađu i krenu u avanture. To je
sve ono što višenamensko vozilo poput Captive zaista i može, ona je jedinstvena
i za mnoge predstavlja deo životnog stila. Nova Captiva takođe odražava sve ono
što je karakteristično za brend Chevrolet, prevazilazi socijalni status ili
zanimanje i ona će po našem mišljenju biti privlačna za ljude iz svake sfere
života”.
Captiva je širom Evrope prodata u 120.000 primeraka od kraja 2006. godine, a
njena popularnost nije ograničena na jedan region; visoki stepen prodaje je
zabeležen u Italiji, Španiji, Nemačkoj, Turskoj, Francuskoj i Velikoj
Britaniji. Popularnost sektora višenamenskih vozila ne pokazuje nikakve znake
jenjavanja; 2005. godine taj segment je predatavljao 6,2% ukupnog evropskog
tržišta, dok je na kraju oktobra 2010. godine njegov udeo na tržištu skočio na
blizu 10%. U zapadnoj i centralnoj Evropi ovaj sektor čini 9% ukupne prodaje,
što je u istom rangu sa automobilima srednje i mini veličine, koji su pre samo
nekoliko godina zasenjivali prodaju višenamenskih vozila.
Snažan spoljašnji dizajn
Captiva je pobedila mnoge konkurente u spoljnom dizajnu, a sa novim modelom
dizajn postaje još bolji. Brojne karakteristike se primećuju odmah čim
pogledamo novu Captivu spreda: preoblikovana i oštro izvajana hauba, nova i
veća rešetka sa Chevrolet karakteristikama, kao što su dvostruki otvor i oznaka
u obliku „leptir mašne“ koji ponosno stoji u sredini, novi prednji farovi u
stilu cilindrične prizme i ugrađeni žmigavci na spoljnim retrovizorima, sve
luksuzne karakteristike koje se protive Captivinoj početnoj ceni.

Na prednjem braniku bočni ispusti za vazduh su sada više ugaonog oblika,
naglašavajući sportski stav nove Captive. Posmatrajući novi model od stuba A do
zadnje strane, primećujemo da Captiva zadržava svoj zgodan profil,
karakterističan po blagoj i uzlaznoj ramenoj liniji. Sve ove promene u dizajnu
doprinose snažnijem i više sportskom stavu, ali takođe obezbeđuju odmah
prepoznatljivi izgled Captive, kao nove rase Chevroleta.
Redizajnirani i naglašeni lukovi blatobrana moći će da smeste točkove veličine
između 17 i 19 inča, dok nova paleta boja eksterijera savršeno upotpunjuje
karoseriju Captive.
Tevan Kim, potpredsednik dizajna GM kompanije, zadužen za Captiva
projekat:”Glavni sastojak novog dizajna koji primećujete na Captivi je
sigurnost. Promene urađene na prednjem delu daju Captivi više sportski stav i
snažan ukupan karakter. Hteli smo da budemo sigurni da ne gubimo ni malo duha
prvobitnog modela, a da mu istovremeno damo snažniji i sofisticiraniji izgled.
Captiva ima veličinu, ali ne izgleda preveliko; izgleda sposobno, ali i
kompaktno”.
Snaga i efikasnost – četiri nova motora
Najveće promene su izvršene pod novom haubom Captive. Biće dostupna čak četiri
nova snažna motora, u kombinaciji sa novim manualnim ili automatskim menjačom
sa šest brzina. Oni će pružiti kupcima Chevroleta glatko, sadržajno i efikasno
iskustvo vožnje, a Captivu učiniti jednim od najsnažnijih višenamenskih vozila
na evropskom tržištu.

Nova linija motora, koja sadrži dva benzinca od 2,4 i 3,0 litre i dve varijante
turbo dizel motora, oba od 2,2 litre, obuhvata čitav niz naprednih tehnologija,
sa namerom da stvori idealnu tavnotežu između učinka i ekonomične potrošnje
goriva.
Novi motori donose brojne novosti za Captivu, kao što su sistem varijabilnog
otvaranja ventila (VVT), na dvostrukoj bregastoj osovini ECOTEC benzinca od 2,4
litre, koji pomaže u postizanju 167 ks, kao i ekonomičnost u potrošnji goriva u
kombinovanom ciklusu 8,9l / 100 km za manualnu verziju. Brojčane vrednosti
vezano za učinak benzinca od 2,4 litre nove Captive uključuju postizanje brzine
od 100 km/h za 10,5 sekundi.
Uvođenjem novog benzinskog V6 motora od 3,0l i 258 ks – dostupan od sredine
2011. godine – Captiva prvi put dobija direktno ubrizgavanje, kao i sistem
varijabilnog otvaranja ventila, i sa obrtnim momentom od 288 Nm Captiva postaje
jedan od najsnažnijih kompaktnih višenamenskih vozila na tržištu. Njen učinak
je impresivan, sa maksimalnom brzinom od 198 km/h i postizanjem brzine od 100
km/h za 8,6 sekundi; potrošnja goriva za kombinovani ciklus iznosi 10,7l /
100km.
Mnogi kupci će se odlučiti za jedan od dizel motora, a mogu biti sigurni
da će dobiti jedan od najnovijih dizel tehnologija i ekonomičnosti. Nova
jedinica od 2,2 litre biće dostupna sa 163 i 184 ks. Ova najnovija generacija
motora predstavlja naprednu turbo jedinicu sa četiri cilindra i dvostrukom
bregastom osovinom (DOHC), koja sadrži sistem direktnog ubrizgavanja
zajedničkim vodom i visokim pritiskom i turbo punjač promenljive geometrije
(VGT) sa interkulerom.

Niži koeficijent sabijanja u odnosu na prethodnu generaciju dizel motora
omogućuje novoj Captivi da postigne veću snagu sa manjom emisijom gasova. Nivo
emisije CO2 motora je ispod praga oporezivanja, što za kupca znači potencijalnu
uštedu.
Brojčane vrednosti vezane za učinak nove Captive sa motorom od 163 ks su 9.9
sekundi za postizanje brzine od 100 km/h i maksimalna brzina od 189 km/h, dok
motor od 184 ks postiže brzinu od 100 km/h za 9.4 sekundi, a može da postigne
maksimalnu brzinu od 200 km/h. Potrošnja goriva za obe verzije u kombinovanom
ciklusu iznosi 6,4 litara na 100km.*
Ključni deo Captivinih novih pogonskih agregata je novi automatski menjač sa
šest brzina. Novi automatski menjač može da se koristi u potpino automatskom
režimu, ili ako vozač želi može da kontroliše brzine pomoću DSC opcije.
Novi automatik je dizajniran sa širokim spektrom prenosnih odnosa radi
stvaranja optimalnog odnosa između učinka i ekonomične potrošnje goriva. Znači
dok je prva brzina “strma” kako bi omogućila brzo kretanje, visoka šesta brzina
smanjuje broj obrtaja motora pri većim brzinama i time omogućuje maksimalno
ekonomičnu potrošnju goriva i smanjuje unutrašnju buku i vibraciju.
Alternativni ručni menjač sa šest brzina može da se nađe u oba benzinca od 2,4
litara i turbo dizel motoru od 2,2 litre.
Šasija nove Captive je podešena kako bi dodatno unapredila dinamiku vozila,
poboljšala ugaono kretanje, karakteristike bočnog naginjanja automobila i
osećaj vožnje. Sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC), vučnim kontrolnim
sistemom (TCS) i sistemom podrške kočenju (BAS), Captiva pruža visoki nivo
sigurnosti.
Elektronsko upravljanje osetljivo na brzinu zahteva manji napor upravljanja od
strane vozača i pozitivno utiče na ekonomičnost potrošnje goriva. Sistem pomoći
pri kretanju uzbrdo (HAS) se prvi put pojavljuje u Captivi. On zadržava vozilo
na nagibu od 3% ili više 1,5 sekundi nakon što je kočnica puštena, kako bi
pomogao u glatkom i bezbednom kretanju iz zastoja.
Oba turbo dizel motora od 2,2 litre, kao i benzinac od 2,4 litre mogu da se
naruče u konfiguracijama na pogon na prednje ili sve točkove. Nova Captiva
zadržava aktivan sistem pogona na četiri točka na zahtev, praktično i ekološko
odgovorno rešenje, koje koristi pogon na četiri točka pod normalnim uslovima
vožnje, a pogon na sve točkove – koji se automatski aktivira putem elektronskog
kvačila - koristi samo ukoliko je potrebna veća vučna snaga, kao na primer na
klizavim površinama ili pri kretanju na brdu.
Kada se aktivira pogon na četiri točka, snaga se automatski raspoređuje između
prednjih i zadnjih točkova sve do odnosa 50:50. Pored okretanja točkova, sistem
oseća i brzinu motora, brzinu vozila, skretanje sa pravca i ugao upravljanja.
Pogon na sve točkove je potpuno integrisan u ABS i ESC sisteme radi daljeg
povećanja kontrole.
Pregled osnovnih podataka o motorima
Kapacitet motora |
Izlazna snaga(Kw/ks) |
Maksimalan obrtni momenat |
Ubrzanje od |
Maksimalna brzina |
Potrošnja (kombinovani ciklus) |
2.2 D 184 |
135/184@ 3800 obrtaja u minuti |
400 Nm @ 2000 obrtaja u minuti |
9.4 sekundi (9.8) |
200 km/h |
6.4 L/100km |
2.2 D 163 |
120/163 @ 3800 obrtaja u minuti |
350 Nm @ 2000 obrtaja u minuti |
9.9 sekundi (10.8) |
189 km/h (184) |
6.4 L/100km (7.5) |
2.4 DOHC |
123/167 @ 5600 obrtaja u minuti |
230 Nm @ 4600 obrtaja u minuti |
10.5 sekundi (11) |
190 km/h (175) |
8.9 L/100km (9.3) |
3.0 V6 |
190/258 @ 6900 obrtaja u minuti |
288 Nm @ 5800 obrtaja u minuti |
8.6 sekundi |
198 km/h |
(10.7) L/100km |
Cifre važe za verziju sa prednjim pogonom.
Cifre za automatski menjač su u zagradama
Kompletna promena enterijera
Vozače i putnike u novom Captiva modelu će dočekati prostrana unutrašnjost
vozila, sa prostorom za odlaganje stvari koji je među najboljima u klasi, i sa
opcijom od pet ili sedam sedišta. Zapremina prtljažnika sa oborenim trećim
redom sedišta je 788 litara (527 litara ispod linije prozora), a kada se spuste
drugi i treći red, zapremina iznosi 2.012 litara (1.175 litara ispod linije
prozora).
Poboljšana unutrašnjost Captive sada ima lepezu novih završnih obrada i
tekstura uključujući i novi materijal za sedišta i unapređene unutrašnje
dekorativne elemente kao što su satenski hromirani krugovi oko otvora, kako bi
automobil dobio na elegantnijem osećaju i izgledu. Dizajneri su dobro
upotrebili neke elemente koji se nalaze na drugim Chevrolet modelima, kao na
primer ledeno plavo pozadinsko osvetljenje i dizajn ’obmota’ na prednjoj
spojnici koji ulazi u prednja vozačeva i suvozačeva vrata, stvarajući izgled
dvostrukog Chevrolet kokpita.

Dodatni prostor za odlaganje stvari je pametno integrisan što osnažuje osećaj
prostranosti i praktičnosti; tako na primer, sa novim Captiva modelom koji
poseduje pomoć pri kretanju uzbrdo (Hill-Start Assist), eliminišući kretanje
unazad na brdovitom terenu i električnu parking kočnicu, prostor je uvećan za
dodatne pretince u centralnoj konzoli, što uključuje i dva držača za čaše.
Sigurnost pri parkiranju je dobro uređena ubacivanjem šest vazdušnih jastuka –
dva prednja i dva sa strane vozačevog i suvozačevog sedišta, i krovnih
vazdušnih jastuka za putnike na zadnjem sedištu do prozora – i sigurnosnih
pojaseva fiksiranih u tri tačke sa zatezačima, te graničnika zatezne sile sigurnosnih
pojaseva za prednja sedišta. Isofix donji ankeri za pričvršćivanje su
pričvršćeni za spoljna sedišta u drugom redu, radi lakšeg i sigurnog
podešavanja dečijih sedišta.
Audio sistem u novom Captiva modelu uključuje i Aux-in i Bluetooth priključak
sa komandama integrisanim u upravljač, kao deo standardne ponude. Navigacioni
sistem od sedam inča nudi potpunu pokrivenost evropskih puteva i integrisanu
kameru na retrovizoru radi lakšeg parkiranja. Zvučnici su postavljeni u
vratima, a putnici će još više uživati u audio zvuku zahvaljujući velikom broju
inženjerskih poboljšanja u pogledu akustike unutrašnjosti, uključujući i
unapređenu izolaciju na vetrbranu, vratima i tapacirungu krova. Sve to je
rezultiralo smanjenom bukom uzrokovanom drumom, vetrom i motorom.
Chevrolet – izumitelj SUV-a
Chevrolet zna ponešto o pravljenju sportsko terenskog vozila (SUV). Ustvari,
kompanija je naširoko poznata kao kreator čitavog pravca koji traje 75 godina,
jer dok početak 2011. godine označava lansiranje njihovog najnovijeg SUV modela
sa novom Captivom, prošle godine, 2010., Chevrolet je obeležio 75 godina
proizvodnje ikonom segmenta, modelom Suburban, lansiranim 1935. godine.
Suburban model koji je Chevrolet lansirao 2010. za 75. rođendan u SAD možda
nema mnogo toga zajedničkog sa originalnim modelom (u kojem su radio, grejanje
i zadnji branici bili dodatna oprema), ali ovaj prvi SUV automobil je mogao da
primi 8 ljudi, i imao je sedišta koja se lako uklanjaju da bi se dobio veliki
prostor za skladištenje. U tom smislu, osnovne karakteristike Suburban modela
su ostale iste tokom sedam decenija i mnoge generacije će posvedočiti da će
Suburban pouzdano prevoziti ljude i njihovu opremu.
U međuvremenu, nova Captiva će nastaviti nasleđe inovativnih Chevrolet SUV
vozila koja vrede svaku paru, nudeći snažne i efikasne motore, kapacitet pogona
na četiri točka, raznovrsnost za do sedam putnika i unutrašnji kvalitet koji
prevazilazi njegovu cenu.
Lansiranje na evropskim tržištima počinje na proleće 2011.
* Performanse i potrošnja goriva prikazuju vrednosti kod verzije koja
ima ručni menjač i pogon na prednje točkove.
PR Chevrolet
Da li su promenili ključnu stvar - zadnje amortizere koji "procure" na oko 70.000 km, a koštaju 115.000 din./kom.?
Ima tu još često "otkazivih" komponenti, ali "najvažnije" je da je sada lepša.
Sa 2.2L dizelom kod nas a i dobrom broju evropskih zemalje neće imati veću prođu, zbog više cene registracije...