
Salon automobila u Frankfurtu (od 15. do 25. septembra) biće mesto zvanične svetske premijere više novih S sportskih modela iz Audijeve ponude.
Prvo o S6. Posle novog A6 sedana i A6 Avanta, Audi je sada pripremio i sportski S6, i to u sedan i karavanskoj Avant verziji.


Bez obzira na atraktivniji eksterijer (aerodinamički kit, alu točkovi od 19 i 20 inča, alu-look retrovizori, drugačija maska, četiri izduvne cevi...) i sportskiji enterijer (kožni sportski volan, sportska sedišta u kombinaciji Pearl Nappa koža/alkantara, aluminijumski detalji...), najviše pažnje ipak privlači njegov novi 4,0 litarski twin-turbo V8 motor sa 309 kW/420KS i 550 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1400 do 5300 o/min.), uparen sa sedmostepenom S tronic transmisijom.

Po fabričkim podacima, novi S6 sedan od 0-100 km/h ubrzava za 4,8 sekunde, S6 Avant za 4,9 sekunde, dok je maksimalna brzina kod oba modela elektronski ograničena na 250 km/h. Što se potrošnje tiče, S6 sedan na 100 km potroši 9,7 litara goriva, a S6 Avant 9,8 litara (ovo su naravno sve fabrički podaci).

U paketu su takođe i Start & Stop sistem, sistem regeneracije kočione sile, novi "cylinder on demand" cylinder management system, Audi drive select driving dynamics system, Audijev MMI sistem, head-up display, quattro pogon na sva četiri točka, mat crna kočiona klešta, opcioni karbon-keramički diskovi, xenon plus prednja svetla, LED zadnja svetla...


S6 sedan je dugačak 4931 mm (za 16 mm više od standardnog Audija A6) i težak 1895 kg, dok S6 Avant ima 1950 kg (zapremina prtljažnika iznosi do 1680 litara).
Prodaja S6 i S6 Avanta počinje na proleće 2012. godine, a na raspolaganju će biti osam boja, uključujući i Estoril Blue i Prism Silver.
Sledi Audi S7 Sportback, koji takođe pokreće novi 4.0 TFSI motor sa 420KS i 550 Nm, u kombinaciji sa sedmostepenim S tronic menjačem.

I Audi S7 Sportback ima maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h traje 4,9 sekunde, a potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) iznosi 9,7 litara na 100 km.

Deo paketa i ovde između ostalog čine pogon na sva četiri točka, Audi drive select dynamics system, opcioni karbon-keramički diskovi, xenon plus prednja svetla, aero body kit (izmenjeni branici, pragovi, zadnji difuzor, zadnji spojler), drugačija prednja maska, alu točkovi od 19 ili 20 inča, četiri izduvne cevi, kao i sportskiji enterijer (trokraki kožni volan, sportska sedišta u kombinaciji Nappa koža/alkantara...).

S7 Sportback je dugačak 4980 mm, dok zapremina prtljažnika iznosi 535 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1390 litara).


Prodaja S7 Sportbacka takođe startuje na proleće sledeće godine, a u ponudi će biti devet boja za karoseriju.
Najjači u ovoj novoj S porodici je i najveći model – novi Audi S8. Luksuzni sedan sa sportskim atributima pokreće novi 4.0 TFSI motor, ali sa 382 kW/520KS i 650 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1700 do 5500 o/min.).

I ovde je najveća brzina elektronski ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,2 sekunde, a potrošnja (po tvrdnji fabrike) iznosi samo 10,2 l/100 km. To je za 23% manja potrošnja od starog Audija S8.

Novi Audi S8 takođe ima i pogon na sva četiri točka, osmostepeni tiptronic menjač, Start & Stop sistem, sistem regeneracije kočione sile, "cylinder on demand" cylinder management system, Audi drive select driving dynamics system, alu točkove od 20 inča sa gumama 265/40 (kao opcija su dostupni i 21-inčni točkovi), mat crne kočione diskove sa S8 logom, LED prednja svetla, izmenjenu prednju masku, aluminum-look retrovizore, četiri izduvne cevi, sportska sedišta, kožni multifunkcionalni sportski volan, adaptivni cruise control, sisteme Audi side assist, Audi lane assist, night vision assistant...


U ponudi će biti i Bang & Olufsen Advanced Sound System sa 19 zvučnika.
Novi S8 je dugačak 515 cm, težak 1975 kg, a biće dostupan sa izborom od 13 boja (uključujući i Daytona Gray i Prism Silver).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
audi s6 ce imati slicnu snagu kao 550xi ...13 konja vise..
audi a8 ovaj mi je malo dosadan spolja, ali zato s8 ljusti! 4.2 ako izvuku ce biti sjajno...ima on lepa ubrzanja, da li zato sto je lagan ili aerodinamican, nemam pojma :D
Dobro da su se resili onog teskasa 5.2FSI iz proslog S6. Dobar je to motor bio ali ga je vreme i regulativa pregazila.
Jeste da im je enterijer vrhunski,ali je po mom misljenju nedopustivo da 6 i 7 imaju skoro identican. Ipak oni bi sa sedmicom da konkurisu cls-u i panameri,a u toj ligi bi valjda trebalo da daju nesto novo.