
Volkwagenov novi mali automobil up! je premijeru imao na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu, dok je verzija sa Škodinim znakom dobila ime Citigo.
U Volkswagenu planiraju da do 2018. godine povećaju Škodinu prodaju na oko 1,5 miliona vozila godišnje, a kako bi to i postigli, Škodina gama će narednih godina biti proširena novim modelima.
Naime, sem novog porodičnog automobila po pristupačnoj ceni (očekuje se u drugoj polovini 2012 godine), koji je najavljen koncept vozilom MissionL, Škoda je pripremila i novi manji gradski model Citigo.


Citigo će se na češkom tržištu naći u novembru ove godine, dok će kupcima u ostalim evropskim zemljama biti dostupan u prvoj polovini naredne godine.
Po pisanju nemačkih medija, aprila 2012. godine stiže i Seatova varijanta ovog VW-a, i to kao naslednik nekadašnje Arose.
Što se Škode Citigo tiče, auto je dugačak 356 cm, širok 165 cm, visok 148 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 242 cm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 251 do 951 litra (sa oborenim zadnjim sedištima).

U početku će ponudu motora činiti novi trocilindrični 1,0 litarski benzinac sa 44 kW/60KS (težina automobila 854 kg, 160 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za 14,4 sec, potrošnja 4,5 l/100 km) i sa 55 kW/75KS (171 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za 13,2 sec, potrošnja 4,7 l/100 km), a kasnije će stići i verzija sa pogonom na prirodni gas.

Prvo će kupcima biti dostupan samo manuelni petostepeni menjač, ali će tokom 2012. ponuda biti proširena i petostepenim automatikom. Takođe, u 2012. stiže i Citigo u verziji sa pet vrata, kao i Green Tec verzije sa smanjenom potrošnjom goriva (model Green Tec sa 60KS trošiće 4,2 l/100 km, a model Green Tec sa 75KS imaće potrošnju 4,3 l/100 km).
Što se cene tiče, nemački Auto Bild je objavio da će Škoda Citigo u Nemačkoj startovati po ceni od 8.990 evra, dok bazni Volkswagen up! tamo košta 9.850 evra.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Lepše je zadnje bočno staklo, lepša je maska, lepši je otpozadi, ma sjajna je.
Biće ovo hit, samo da cena bude značajno niža od Fabije...
Moj novi favorit među malim automobilima. Do sada je to bio trio Aygo/107/C1. Oblik me podseća na Twingo prve generacije, po meni jedan od najpraktičnijih malih automobila.
P.S. Prednja maska je "smaknuta" na dole kao na Floridi In, a zadnji kraj mi je lepši kod UP-a.
Oni svakako shvataju da je ovo gadan "auto" i da ce svako pametan za iste pare kupiti Fiestu, Fabiu, pa cak i Pola?
Ne pominjete i10, kralja malih automobila?
Ovaj auto, i to kada izađe sa 5 vrata, jedino poređenje može imati sa njim.
@Predrag
Na osnovu čega stavljaš pomenuti trio ispred i10?
Jesi li ti probao te aute da voziš?
Velika je razlika u korist i10...
Uspjelija od up-a definitivno, pogotovo predjni kraj (čini mi se da su farovi postavljeni niže nego na VW, odnosno cijeli prednji kraj je "spušteniji"). Uglavnom, djeluje dorađenije.
auuuu dobro je bilo dok nisam skrolovao do slike zadnjeg dela...tumb down
Da me neko pita,rekao bi Daihatsu. A mnogo je bolje za tu cenu kupiti Fabia-u.
Ovo je cena u Nemačkoj!!!!!!!!!
Kako ne kapirate? Kod nas minmum 1.500€ manje će biti!
Kad ste tako pametni, što niste kritikovali UP! ? Nego ga neki dizali u nebesa.
@Nikola
Vozio sam i10 1,2 78 KS. Udaram desnim kolenom u centralnu konzolu (non stop u toku vožnje), nemam dovoljno mesta za noge, menjač povremeno krči (zapinje) kada se ubacuje u drugi stepen prenosa i pomalo je bučan. Sve ostalo je OK. Pozadi ima više mesta nego što treba. Lepo ide.
Kod Aygo/107/C1 nema tih problema, a idu još bolje.
Kada izađe varijanta sa 5 vrata, ovo će biti najpraktičniji mali auto.
@Milan
Farovi se malo razlikuju u odnosu na UP (drugačiji je samo donji deo), da bi se zadržala ista krila i hauba. Spuštenija maska je učinila svoje ;)
Neodoljivo podseca na prvi twingo pa je pitanje sta je tu sad novo i revolucionarno posle 15 godina? :)
Svakako lepse izgleda od UP-a
Predrag, nema šanse da C1/Aygo idu bolje od i10 1,25 16V, tu si se jako prevario.
Pogledaj samo obrtni momenat tih motora i sve će ti biti jasno.
Možda ti se od rezonanse golog lima u kabini učinilo da oni idu dobro, ali I10 sa ovom motorm ih ostavlja ihaha..
p.s. Što se tiče desnog kolena, tačno je da se naslanja na konzolu, ali to je DOBRO, jer ti to nogu i koleno stabilnim, a doziranje gasa čini vrlo preciznim.
Lično, aute bez centralne konzole uopšte ne razmatram, jer tada desna noga landara, naročito u krivinama, što umara i vožnju čini nepreciznijom.
Ovo jedino ako budu prodavali u nekoj kafani,prvo da te dobro napiju,pa onda da ti uvale ovo za 9 hiljada. :)
Pa opet mislim da bi bilo povuci-potegni. :)
Za te pare Fabija.
Nikola
Zadnje 2 recenice su ti za "naucno razmatranje"..
Dobro je kada se noga naslanja na "konzlolu"?! Pa to ni iz Hyundai-ja ne potenciraju, nego se nadaju da su vozaci nizeg rasta(manjih nogu), pa nece isto ni primetiti.. U Bg-u je 80% vozaca i10 zenskoga roda..
Celo tvoje razmisljanje bi mi bilo jasno jedino da radis za Korejce.. Ovako..
@Nikola
Jel on ti beše onaj "Kapa" tip?
Ih kad Kapu i10, pukneš po gasu, zalepi a? Još kad bi imala krila pa da poleti!
Kad vidim i10 sa 4 osobe, izgleda mi kao puna stočna prikolica.
Pa, ovaj "mali automobil" ima Wb svega 2-3 cm manje nego "golema" fabija ...
Citigo je duži od Yuga celih 4cm (354cm), širi je 15cm, ali zato ima kraći nos i zanemarljiv prtljažnik, ima veći međuosovinski razmak, išlo se na komfor za putnike na 1. mestu.
Sem toga u odnosu na Yuga ima točkove na samim krajevima, što automatski povlači bolju stabilnost, a ovakav međuosovinski razmak nema ni Yaris, ni Swift.
Samo pljujte i pljujte Škodu, mnogo se pravite pametni
Pa evo i ja vozim i10 i musko sam, za nesto vece nisam imao para, ali ne razumem maliciozne komentare za kappa motor? Ja sam zaista vozio svasta ali ovaj motor ne moze da te ostavi ravnodusnim tj na semaforu nikoga ne ostavi ravnodusnim :)
No dobro valjda za dobrim konjem se i prasina dize...