
Mazda je ove godine obeležila 20 godina od pobede trkačkog modela 787B na trci 24 sata Le Mana (prvi i jedini japanski automobil i auto sa rotacionim motorom koji je pobedio na trci 24 sata Le Mana), ali je takođe i najavila kraj proizvodnje Mazde RX-8 (sportski model čiji su zaštitini znak rotacioni motor i zadnja vrata koja se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih).
Razlozi leže u sve slabijoj prodaji (u 2010. za 49% slabije nego u 2009., u prvoj polovini 2011. pad za dodatnih 21%) i sve strožijim normama o emisiji izduvnih gasova. RX-8 je inače predstavljen 2003. godine, a najbolje se prodavao tokom 2004. kada je širom sveta plasirano 23.690 komada.

Kako bilo, RX-8 će u Japanu biti u ponudi do juna 2012. godine, a Mazda je upravo predstavila i specijalno, finalno izdanje ovog modela, i to RX-8 Spirit R.
Serija je ograničena na tačno 1.000 primeraka, a u prodaji će se pojaviti krajem novembra ove godine. U ponudi će biti verzije sa manuelnim i automatskim menjačem, a cene startuju od 3.120.000 jena (30.305 evra).

RX-8 Spirit R će moći da se dobije u tri boje (Aluminum Metallic, Sparkling Black Mica i Crystal White Pearl Mica), a deo Spirit R paketa između ostalog čine i Spirit R oznake, crvena kočiona klešta, crna kućišta svetala, Gun Metal alu točkovi od 19 inča sa gumama 225/40 R19, sportska Recaro sedišta, kožni volan, piano black detalji u enterijeru...
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Prelep je... Da su ubacili i turbo verziju verovatno bi se jos uvek dobro prodavao.
Lepša mi je bila pre restajlinga. Ona sa 231ks ide ko metak. :) A registracija ko za 1.9 tdi :)
@Bati
To ne znam,al pretpostavljam da troši oko 16-17 prosečno. I više ako se gazi. A kažu i da Vankel motori ne prelaze preko 100 000km. Brza je,atraktivna i dugo će biti lep auto. A zbog kubikaže,kao da je pravljena za srpsko tržište. :)
@PITBULL
Mora da trosi ko ludo kada snagu dobija na visokim obrtajima kao motocikli - usled smanjene kubikaze. Vrti se u nebo i snagu mislim da postize na visokih 8 i nesto hiljada o/min tako da trosi ko ludo.
Ej gde ti je TM na kraju nika?
Merkam jednu RX8 u Kragujevcy skoro mesec dana, moze da stane na crtu alfama dizajnerski
Nije 8.000 OMin Nego se vrti do 10.000 O/Min crveno je tek na 9.500 O/Min malo li je? Jedino me zanima koliko je registracija u Srbiji(KG)? Sto se tice odrzavanja auto je vrlo zahtevan jer pored ogromne potrosnje benzina trosi i ulje.A i motori zahtevaju pazljivo rukovanje(Zagrevanje,Ekstra Gorivo,Ekstra ulje,gasenje motora svaki put posle 10 sek na 3000 omin zbog presisavanja i nikada ne paliti i gasiti brzo) Vrlo je bitno pridrzavati se ovih pravila koje imate u Upustvu kada kupite kola zbog ocuvanja motora. Ko ne veruje neka procita upustvo ili neka googla. Inace auto je fantastican.