
Odmah posle svetske premijere novog BMW-a serije 3 u Minhenu, iz Audija je stigao osveženi A4, dok se potpuno nova generacija očekuje 2014. godine.
I dalje će u ponudi biti A4 sedan, A4 Avant, A4 Allroad Quattro i sportski S4, a kao i kod nedavno obnovljenog A5, modifikovani izgled Audija A4 je inspirisan novijim modelima nemačke marke, pre svega novim A6.


To znači da je i A4 dobio izmenjena svetla, kao i dorađenu masku i branike. Uz nove boje za karoseriju, nove alu točkove, modifikovani enterijer (novi dizajn volana, bogatija oprema, unapređeni navigacioni sistem...), poboljšano upravljanje i motore sa smanjenom potrošnjom, to je u najkraćem to.

U paketu su i automatski stop/start sistem i sistem regeneracije kočione
sile, MMI sistem, adaptivni cruise control, prednji ili pogon na sva četiri
točka, manuelni šestostepeni menjač, Multitronic i sedmostepeni S-tronic...


Audi A4 sedan je inače dugačak 470 cm, širok 183 cm, visok 143 cm, međuosovinsko rastojanje je 281 cm, a zapremina prtljažnika iznosi 480 litara.
Što se cena tiče, kao primer neka posluži podatak da će obnovljeni Audi A4 2.0 TFSI u Nemačkoj koštati 35.425 evra, što je za 475 evra više nego kod prethodnika.

Obnovljeni Audi S4 i dalje pokreće 3.0 TFSI V6 motor koji razvija 245kW/333KS i 440 Nm obrtnog momenta.



Pogon je Quattro na sva četiri točka, ubrzanje od 0 do 100 km/h je sa 5,1 smanjeno na 5,0 sekundi, dok je maksimalna brzina je već tradicionalno elektronski limitirana na 250 km/h (i kod limuzine i kod karavanskog Avanta).


Paket zaokružuju i agresivniji izgled prednjeg i zadnjeg kraja, sportsko ogibljenje, modifikovana unutrašnjost (između ostalog, sportska sedišta i volan), sportski izduvni sistem sa četiri završetka...
Takođe, u ponudi je i dalje A4 Allroad Quattro koji u osnovi predstavlja (pro)terenski automobil na osnovi Audija A4 Avant.


Drugim rečima, to znači karavan sa višim klirensom, Quattro pogon na sva četiri točka, robusniji izgled (doterani branici, proširenja blatobrana, drugačiji prednji gril, krovni nosači, zaštitni elementi od nerđajućeg čelika u branicima)... Sličan recept primenju i ostali proizvođači, poput recimo Subarua sa modelom Outback, Volvoa sa XC70 i Saaba sa modelom 9-3X.
U paleti motora su 2.0 TDI sa 143KS i 177KS, 3.0 TDI sa 245KS kao i TFSI benzinac sa 211KS.
Audi A4 Allroad Quattro je dugačak 472 cm, širok 184 cm, visok 150 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm, a zapremina prtljažnika je 490 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1430 litara).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Motori Audi A4: Benzinci |
||||
|
1.8 TFSI |
1.8 TFSI |
2.0 TFSI |
3.0 TFSI |
Zapremina |
1798 cm3 |
1798 cm3 |
1984 cm3 |
2995 cm3 |
kW (KS) pri o/min |
88 (120)/3650 |
125 (170)/3800 |
155 (211)/4300 |
200 (272)/5250 |
Nm pri o/min |
230/1500 |
320/1400 |
350/1500 |
circa 400/2500 |
0–100 km/h |
10,5 s |
circa 8,4 s |
6,9 s |
circa 5,3 s |
Najveća brzina |
208 km/h |
circa 225 km/h |
250 km/h |
250 km/h |
Težina (DIN) |
1485 kg |
circa 1480 kg |
1520 kg |
circa 1560 kg |
Potrošnja (EU-Mix) |
circa 6,4 l S/100 km |
5,6 l S/100 km |
circa 5,8 l S/100 km |
circa 8,0 l S/100 km |
Emisija CO2 |
circa 152 g/km |
133 g/km |
circa 137 g/km |
circa 190 g/km |
Cena |
circa 27.500 Evra |
circa 30.700 Evra |
35.425 Evra |
circa 44.000 Evra |
Motori Audi A4: Dizelaši |
||||
|
2.0 TDI |
2.0 TDI (112 G) |
2.0 TDI MULTITR. |
2.0 TDI (115 G) |
Zapremina |
1968 cm3 |
1968 cm3 |
1968 cm3 |
1968 cm3 |
kW (KS) pri o/min |
88 (120)/4200 |
100 (136)/4200 |
105 (143)/4200 |
120 (163)/4200 |
Nm pri o/min. |
290/1750 |
320/1750 |
320/1750 |
380/1750 |
0–100 km/h |
10,7 s |
9,5 s |
9,4 s |
circa 8,6 s |
Najveća brzina |
205 km/h |
211 km/h |
210 km/h |
circa 226 km/h |
Težina (DIN) |
circa 1545 kg |
circa 1550 kg |
circa 1540 kg |
circa 1540 kg |
Potrošnja (EU-Mix) |
circa 4,4 l D/100 km |
4,2 l D/100 km |
circa 4,5 l D/100 km |
4,4 l D/100 km |
Emisija CO2 |
circa 117 g/km |
112 g/km |
circa 119 g/km |
117 g/km |
Cena |
circa 30.150 Evra |
circa 32.250 Evra |
circa 34.400 Evra |
circa 34.500 Evra |
Motori Audi A4: Dizelaši |
|||
|
2.0 TDI |
3.0 TDI |
3.0 TDI QUATTRO |
Zapremina |
1968 cm3 |
2967 cm3 |
2967 cm3 |
kW (KS) pri o/min |
130 (177)/4200 |
150 (204)/3250 |
180 (245)/4000 |
Nm pri o/min |
380/1750 |
400/1250 |
500/1400 |
0–100 km/h |
circa 8,5 s |
circa 7,4 s |
circa 6,0 s |
Najveća brzina |
circa 230 km/h |
circa 245 km/h |
250 km/h |
Težina (DIN) |
circa 1550 kg |
circa 1645 kg |
circa 1765 kg |
Potrošnja (EU-Mix) |
circa 4,7 l D/100 km |
circa 4,9 l D/100 km |
circa 5,7 l D/100 km |
Emisija CO2 |
circa 125 g/km |
circa 130 g/km |
circa 151 g/km |
Cena |
circa 34.200 Evra |
circa 36.900 Evra |
circa 43.400 Evra |
Meni je lepši pre restajlinga... Ovo suviše liči na A5. Onaj A4 je imao svoj identitet i jako lepo izgleda.
auuu koje ceneee. nemci su davno izgubili osecaj za realnost. svi modeli su precenjeni duplo. meni je zao kupaca.
Stvarno dobar auto, ali mi se ne svidja sto su ovim poslednjim restylom skoro sve modele priblizili izgledom. Trebace mi vremena dok ih razaznam :)))
Lep ali... Pozadi ISTI A6. Nedovoljno identiteta, raznolikosti u gami.
Veliki problem sa audijem i mercedesom u odnosu na BMW??? Svaki novi audi ili merc koji izadje je generalno lep, ali nekako tipicno lep, ono na sta se naviknes za 5 minuta i zato je taj dizajn osudjen na izazivanje apatije vec posle godinu dana na trzistu.. BMW je poznat po izazivanju burnih reakcija, cak iako nije lep na prvo oko, cak iako je cudan do te mere da vam se ne svidja na prvi pogled, uvek ce ostavljati jace utiske da'l oni bili pozitivni ili negativni nije bitno ali vas nece ostaviti ravnodusnim...
Mercedes pravi najveću dizajnersku distancu medju klasama. Npr C / E / S klasa,potpuno su različite,nikako ne mogu da se pomešaju.
Dule sinko,pomešao si nešto.
Dok Audi i BMW u poslednje vreme sa novim modelima,prave modele jaje-jajetu.
Ovo je klasicna sterilna lepota,ni trunke kica i nekog suvisnog detalja.
@ milan
Vanvremenski klasik bez suvišnih KIČ detalja, elegantan i nenapadan.
Dok se drugi bore agresivnim pojavama i neobičnim oblicima
U unutrasnjosti je najlepsi klima uredjaj....vesto prikriven iza rucice menjaca:)
Ovo i C klasa su se mucili da se priblize E90. Sad su ga oladili, skroz!
hahaah E90 je smešan u odnosu na konkurenciju. :)Ovi sada sa restajlingom su daleko otišli. :)
Pitbull/u "tatko" ja ne pricam o klasnim razlikama, vec o dizajnerskim resenjima i emocijama koje proizvod izaziva...i da doticni mercedes i audi iako lepi na prvi pogled, posle godinu dana deluju totalno monotono.. Mislim da ste vi malo lost in translation:)
"...modifikovani izgled Audija A4 je inspirisan novijim modelima nemačke marke, pre svega NOVIM A6...". Valjda NOVIM A1? Posto je A6 inspirisan A1. Koliko se secam A1 se prvi pojavio. I sve ce se zavrsiti tako sto ce i restilizovani A8 biti inspirisan novim A1...
Dule, da si to napisao pre 5 godina bio bi 100% u pravu. Tek danas se vidi koliko je Bangle bio ispred svog vremena. Ali danas, BMW je dosta suzdrzaniji (sto ne mora da bude lose). Ono sto po meni jeste lose, jeste kopiranje nekih trendova - npr bocni migavci na novoj seriji 3, stavljeni u kuciste retrovizora, kao i kod Merc, kao i kod Audija, kao i kod VWa, kao i kod KIA-e... BMW bi trebalo da postavlja trend, ne da ga prati. I dalje on ima vise karaktera od drugih, to je tacno, ali u poredjenju sa Bangle-ovim BMW-ovima deluje... konzervativnije. Merc treba da bude konzervativan:)
Gledam ove motore i vidim da su izbacili onaj 2.7 dizel, ali insteresantno da Audi jos uvek nije izbacio manji dizel (sa 2 litre zapremine), kao njegovu zamenu, snage oko 200KS vec i dalje forsira "oslabljeni" 3.0 motor. Ostal premium konkurencija ima tako nesto....
@W
strucnjace migavci u retrovizoru su stavljeni zato sto je to sada OBAVEZA proizvodjaca za automobile koji se prodaju u EU. BMW je to uradio jako nevoljno jer je jako ruzno, pa ih je zato i napravio da budu onako minimalisticki, jedva vidljivi. Cisto da se ispuni zakonska regulativa.
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=603871
ovde je i na slikama trojka superiorna, iako na slikama audi uvek izgleda mnogo bolje, za razliku od BMW-a koji izgleda daaaaaleko lepse uzivo.
Kad se ove godine E90 prodavao bolje od A4, sta ce tek sada biti...ccc...cc
@toma
Obaveza koju je vizionarski nametnuo Mercedes. :) Toliko je dobro rešenje,da je postalo obaveza. Al nije to prvi put,ABS,ESP su takodje postali obavezni.
I u pravu si,jesu jako ružni retrovizori na BMW-u,kao da nisu sa tog auta,ko sa Golfa 6. :)
u prvi mah sam mislio da s preda lici dosta na a6, a onda sam ga video od pozadi...
malo rokanja:
https://www.youtube.com/watch?v=9XM0iG0lAcI
cisto da se utvrdi gde je kome mesto na lestvici:)
@PITBULL
За ретровизоре си потпуно у праву. МБ-у је то највеће техничко достигнуће (после дувалице топлог ваздуха у врат) али АБС и ЕСП имају везе са Мерцедесом кол'ко талантара бабе Стојане са активирањем вулкана у Чилеу!
Значи није проблем ако си ти себе убедио у то што причаш, али има људи који ће можда поверовати у твоје изјаве што ипак нема смисла. Дакле по стоти пут да утврдимо истину и надам се да ћеш оставити ту праксу обмањивања, прво себе, па онда осталих...
ЕСП је усавршио БОШ, да по тебе трагедија буде већа, прво у сарадњи са БМВ-ом а тек касније је дао систем МБ-у да га угради! АБС су измислили Французи и то за потребе авионске индустрије. Појасеве су Шведе направили а ваздушне јастуке Амери...
Дакле: Талантара, вулкани, Мерцедес, иновације...то је одприлике та релација!!! ;)
@gagiba
Kako da diskutujes sa nekim, ko u sred price o trenutnoj brutalnoj dominaciji BMW-a, u prilog "odbrane" izjavi nesto tipa:"....ali zato je Mercedes napravio migavac u retrovizoru...". Mada taj migavac i funkcionise za razliku od onog "golicača vrata", kojeg su u najnovijem fifth gear-u napljuvali:) Najveci izum Mercedesa u zadnjih nekoliko godina je motor sa spoljasnjim sagorevanjem kalorija:))))
@Toma
Dakle, novi Porsche 911 krsi propise, ako sam te dobro razumeo? Jak si ti strucnjak...
Danas je Minhenu pocela serijska proizvodnja nove serije 3. Moglo bi se reci da je novi-stari kralj rodjen 28.10.2011.:))
Po meni najlepsa generacija A4 sa ili bez restajla jos od audija 80 (B4). BMW u ovom segmentu definitivno gubi trku sto se tice dizajna u odnosu na Mercedes i Audi, a uz to i vidim da se nisu nesto specijalno proslavili sa novom trojkom.
A da je tacno da danas mnogi modeli Audija i BMW-a lice jedni na druge... tacno je... pogotovo Audi.
Mercedes i Audi moraju na svake 3-4 godine da potpuno menjaju izgleda svojih modela da bi mogli da se prodaju. Sta mislite zasto su C klasu posle samo 3 godine potpuno promenili, prednji deo i enterijer. Evo ista situacija i sa A4. Kod BMW-a su samo sitne izmene. Oblik farova i enterijer menjaju samo na svakih 7 godina, kod predstavljanja potpuno novog modela. Zadnji put su ozbiljno nesto menjali na faceliftu kod banglove 7-mice. Evo, ovo ce npr. da se prodaje (dodao bih u rekordnim kolicinama) narednih 7 godina:
http://img812.imageshack.us/img812/2310/3err.jpg
I to je model sa osnovnim "kozmetickim" paketom, dakle bez sport, modern ili luxury edicije. Kad bude facelift bice tu i tamo neke sitnije izmene i to je to. A do tada, kao da kaze: I want to eat you!!!
eee, stigle i slike kao potvrda:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=604192
@toma
Fina ti ova potvrda uvek volim kad vidim slike ili reportazu iz proizvodnog pogona :)
Ali opet da ne lici ova trojka toliko na peticu verovatno bi komplet bila pun pogodak, narocito mislim na zadnji kraj i sa strane.
Inace sve vise i vise me privlaci ova allroad verzija Audija!
@ toma
Hvala što si dokazao koliko serija 3 ima sličnosti sa peticom COPY/PASTE.
Samo se farovi razlikuju i poneka linjica na branicima.
Smešan si!
Једном пре пара деценија су Руси конструисали надзвучни путнички авион кога су "зналци" одмах прозвали да је копија Конкорда. Инжењер који га је пројектовао је у једном интервијуу рекао да су за незналицу сви авиони исти као што су и за незналицу сви аутомобили исти. Ја бих могао мирне душе да додам да су за незналице који уз то мисле да нешто знају сви БМВ аутомобили исти.
Нормално да сви БМВ аутомобили личе међусобно и то је основна особина најбољег светског премијум произвођача кога се он држи скоро читав век. За оне који не знају шта је то рећи ћу само једну реч-традиција!! Управо оно чиме можда само МБ донекле може да се похвали. (Ауди се нпр тражи у дизајну већ деценијама и још увек нема дефинисан изглед бренда) Дакле, дизајн БМВ је унапред одређен изгледом маске, фарова, дужином поклопца мотора и уопште пропорцијама.
Е сад, ми који пратимо индустрију и те како препознајемо нову аеродинамику, линије и изглед сваког модела а о разликама и сличностима између класа је свака прича сувишна...ко то не зна...па...живот и јесте једна велика школа и непрекидан низ учења...
Audi A4:
Kada je izasao model "pre FL", enterijer je bio za pohvalu..
Sad je vec onako.. Ne bas dosadan, ali vidjeno u svim "brca'alama"..
Nova serija 3 je ludnica za ostatak drustva..
@Gagiba
Pazi ovako: BMW-i su svi identicni, ko jaje jajetu (aj malo da se foliram da sam najveci slepac i glupak), mnogo su ruzni, prednji farovi se razvukli ko zaba, ostalo identicno, serija 6 coupe je zapravo peugeot 508 bez zadnjih vrata, unutra - tuga bozja, ocaj zivi, bez ikakve tradicije, ma strasno.......i opet se prodaju bolje od tako razlicitih, prelepih, ne-kitnjastih Mercedesa i Audija. Pitam se samo sta nije u redu sa ovim svetom:)))
Iskreno,nisam odusevljen novom Bmw 3...Farovi,jos malo pa ko na prosloj trojci,samo sto imaju sa unutrasnje strane ovaj dodatak...Pozadi kao restajling prethodna trojka...Tj,kao petica...Mada bolje i tako nego oni stopovi sa prethodne trojke,pre restajlinga...I dalje,naravno...Nesto najbolje iz Bmw-a,tj najzesce je nova Bmw 6...Savrsenstvo...
@Gagiba
Mislim da je Audi nasao dizajnerski pravac,ovom velikom maskom,i treba da nastave samo tako...Samo treba da budu malo opusteniji po pitanju farova za druge modele...Novi A6 je fantastican,napred veliki farovi,velika maska,pozadi velike stopke,prelep...Video sam beli A6 novi naravno skoro...Vrhunski izgleda...
@toma
Препознао сам ауторе већине цитираних карактеристика! ;))
@dusan
Делим мишљење да ће се дизајн Аудија задржати на великој масци и мислим да им је то најуспелије решење до сад. Генерално, волео да видим више смелости код дизајнирања Аудија. Дефинитивно су најконзервативнији у немачкој тројци. Недавно сам помињао да ми се баш допао овај А4 кад сам га изблиза простудирао. Верујем да ће му и ово освежавање бити успешно. :)
А што се тиче серије 3...биће довољно само да упоредиш поклопце мотора овог А4 и нове серије 3 и биће ти јасно зашто ће мој глас безусловно отићи БМВ-у.. ;))