
BMW-ov Gran Coupe concept je predstavljen na prošlogodišnjem Salonu automobila u Pekingu, a u prvoj polovini 2012. godine u prodaji će se pojaviti i serijska varijanta ovog automobila.
6 Series Gran Coupe (ima 4+1 sedišta) je BMW-ov odgovor na modele poput Mercedesa CLS i Audija A7 Sportback, a njegove dimenzije izgledaju ovako: dužina 5007 mm, širina 1894 mm, visina 1392 mm, međuosovinsko rastojanje 2968 mm (za 113 mm više od serije 6 Coupe), dok zapremina prtljažnika iznosi 460 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1265 litara).


Poređenja radi, BMW 6 Gran Coupe je u odnosu na seriju 5 duži za 102 mm, širi 34 mm i niži za 72 mm.



Što se palete tiče, u početku će ponuda obuhvatati modele 640i sa 3,0 litarskim turbo motorom sa 320KS i 450 Nm obrtnog momenta, zatim model 650i sa 4,4 litarskim Biturbo V8 agregatom koji razvija 450KS i 650 Nm (ovaj model će biti dostupan i sa xDrive pogonom na sva četiri točka), kao i dizel model 640d sa 3,0 litarskim šestocilindrašem od 313KS i 630 Nm.
Svi su upareni sa osmostepenim automatskim menjačem i svima je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h se u zavisnosti od verzije kreće od 4,6 do 5,4 sekunde, a potrošnja od 5,7 litara kod dizelaša pa do 8,8 litara kod najsnažnijeg benzinca sa 450 konja. Ovo su naravno fabrički podaci.


Sistem regeneracije kočione sile i Start-Stop sistem su deo serijske opreme, a kupci će moći da dobiju i 6 Series Gran Coupe i sa opcionim M-Sport paketom i ekskluzivnim opcijama BMW Individuala.

Deo opreme čine i el. podesiva kožna sedišta, Xenon svetla, LED svetla, adaptivni cruise control, dvozonski automatski klima uređaj, Bang & Olufsen High End Surround Sound System, BMW Night Vision, Head-Up Display displej, kamera za vožnju unazad, Parking Assistant, Lane Departure Warning System, Active Blind Spot Detection, Driving Dynamics Control sa ECO PRO modom...




"Šestica" Gran Coupe će imati premijeru početkom marta 2012. na Salonu automobila u Ženevi, a u Nemačkoj će cena osnovne verzije startovati od oko 80.000 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Tresla se gora,rodio se miš.
Toliko najava,čuda,kad ono dodat samo par vrata. :)
Najtanji je prednji deo,obrnuto T (branik i maska). Izgleda jadno,povijeno,tanko. Ostalo je ok,s tim što ne znaju da naprave zadnji difuzor,pa to ti je. Mislim da bi ga pre uzeo nego A7,ali tanko je to mnogo za CLS-a.
Sad tek videh treće štop svetlo preko cele šajbne. Koja ciganija. To valjda da bi moglo po nečemu da se razlikuje od kupea. :) Ko im nacrta ovako smešne izduve??? :) Kao na Jugiću,okrugli,samo što su niklovani. :)
@pitbull
a po cemu ce se razlikovati CLS i CLS karavan?
BMW-mrzci, ako hocete da ne ispadnete smesni, nece vam niko zameriti ako pljujete po seriji 1 ili X1, ali da bilo sta kazete za prvi pravi kupe sa 4 vrata....hehe:)))
Sto se tice performansi...sta sam zadnjih 6 meseci pricao - stize novi V8 sa oko 450ks....ha! Ovo trenutno nema konkurenciju, posto oni koji se nazivaju "kupe sa 4 vrata" zavrsavaju sa ponudom onde gde 6gc pocinje. Najjeftiniji modeli se razlikuju za cirka 20.000 evra.
I jedan mali dodatak, onako da zacinimo - GC 650 u verziji sa xDrive-om ubrzava do stotke za 4,5 sekundi;)
@pitbull
Kako to, ti, Mercedes fan, pominjes izraz "ciganlija". Pa zar to nije osnovna definicija Mercedesovog dizajnerskog pravca?
i kad kazem da je ovo jedina limuzina sa 4 vrata koja ima liniju kupea, onda to i potkrepim slikom:
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-6-series-gran-coupe-audi-a7-mercedes-cls-photo-2.jpg
Mada ne znam sta ovde uopste radi A7 medju kupeima sa 4 vrata!?!
@PITBULL
Mislim da je u klasi iznad CLS-A.Hahahaha...'Ladno sa Panamerom po ceni,zanimljivo...Osnovni 3.0 sa 320ks oko 80.000 :D
Izgleda FANTASTICNO!!Pravi kuppe!Za razliku od malo kineskog CLS-a,kojem zadnji deo konstantno pada i suzava,ovo naravno izgleda brilijantno...Dakle,CLS mada na 3 mesto...Mislim,ne gledajuci Panameru,Rapide...
@toma
Sticice i nesto jeftinije,sigurno...
Ocekivao sam bolji dizajn, pogotovo zanimljivije resenje "kupeovskog" zadnjeg dela, ali i agresivniju njusku. Sto se tice enterijera i performansi, naravno - VRH! Sve u svemu, ovo je za mene vise nova SEDMICA, nego COUPE i potpuno nema veze sa A7 i CLS-om po ideji.
jos jedan ubica mercedesa..po svemu pa i po prodaji..e treba ovi da vide kako se prave vrhunski automobili..
Kako je smešan, zamalo Peugeot 508.
CLS je skulptura, a ovaj pacoliki ,,kupe'', tj. petica sa nižim krovom, sa maskom šestice i seljačkim enterijerom je smešan!
Kako je samo običan.
A7 je kreacija, omaž starom modelu. Šta je bre ovo 4:3 na 16:9 displayu?
Od muve napraviše slona!!!!!!!
Hahahahah
@toma
Jel si cuo za kupe Audi 100s coupe?
E,Audi A7 je dobio njegovu liniju.
@dusan
nisam ja hteo nista ruzno da kazem za A7, samo sam rekao da je A7 model sa 5 vrata...
"Joj a vidi display!
Ne da odudara, nego vrišti!"
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-6-gc-audi-a7.jpg
Koji?
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-6-series-gran-coupe-audi-a7-mercedes-cls-photo-2.jpg
ovde se vidi da samo a7 ima tup zadnji kraj, da ni 1 nije pravi kupe...vise je kupeovski oblik imao stari cls..
ovaj novi ima podignuto dupe, samo mu linije zadnjih bokova opadaju...
I prvi cls i bmw 6 su bili u istom rangu, secam se jos kada su ih u TOP SPEED-u uporedjivali...tako da i ne cudi da 6 i 6gc dele skoro sve isto.
Vi ocekujete od 5 m auta sa cetvoro vrata da bude dvosed kupe, e pa ne moze. Kako 6gc tako i cls i a7.
Sto se gc-a tice, mislim da motor 650 sa zadnjim pogonom prica svoju pricu, 4.6 do sto. toliko. sve ostalo odlicno, za one vise sportski orijentisane, dovoljan ce biti M paket.
Opel Astra 3 i 5 vrata totalno drugačije, Pežo 208 3 i 5 vrata totalno drugačiji, Citroen C4 3 i 5 vrata drugačiji pozadi, a BMW serija 6 kupe i serija 6 pljeskavica nikakve razlike.
Čemu potreba za serijom 6 kad Kinezi imaju seriju 5 L?
Samo nemojte onu priču 3D izgled, videće se uživo razlike.
Bla , Bla, Bla
Cls,a7,6gc,ako mene neko pita svi su odlicni,odlicni do te mere da mi nikad ne bi palo na pamet da kupim a8,sedmicu,s klasu da sam u prilicu.Prosto je samo u pitanju ko koji stil vise preferira,jednostavnost audija ili nakindjurenost mercedesa i bmw..
Pa A7 i CLS nisu konkurenti ovom 6GC-u, oni su niza klasa... :)
Lepo kazu, pocetna cena 80.000 u Nemackoj, slicno Panameri. A ove imate i za 50 i kusur soma.
Koja je ovo boja? Koja je ovo boja? Fenomenalna je, matirana malo ako se ne varam...
Inace 6GC je lep, ali fali onaj efekat iznenadjenja koji su imali CLS i A7. O ovom automobilu se sve prakticno znalo prethodne 2 godine, ili koliko je vec proslo od koncepta. Sto li je uopste toliko vremena bilo potrebno?
P.S. Enterijer je super, dokaz da ne mora sve da bude crno unutra.
@Toma
Kao sto si sam rekao - 'limuzina sa 4 vrata (zamisli, da nece mozda imati dvoje?) sa linijom kupea' - PROMASENA POENTA. Ovo je KUPE sa 2 dodatnih vrata, ne limuzina sa linijom kupea. I slika koju si okacio samo argumentuje da BMW najvise lici na limuzinu, a najmanje na kupe.
@Pit
A meni je recimo ciganisanje CLS u beloj boji. Je l' ti vozis Zannussi, ili automobil? (ne konkretno ti, vec vlasnik auta bele boje). Uostalom, i E T-model ima takvo stop svetlo, i stoji mu vrlo, vrlo dobro. I korisno je.
U svakom slucaju - dugo smo cekali na ovaj auto, a dobili smo, kako je Toma lepo primetio - limuzinu sa linijom kupea. Voleo bih da je BMW vise uneo svog sportskog duha u dizajn, i napravio nesto sto vise lici na kupe. Traljavo BMW, traljavo.
P.S. I kakva je ono glupost sa 4+1 sedistem? Gde je tu peto sediste? Ono gde bi trebalo da je naslon za ruke pozadi?
@W,
Da, to za sediste sam i ja primetio. Kao da se vozis na motoru, treba da zajases centralni stub... :D
Meni je ovo lepse od A7 al' ipak se zna ko je izmislio ovu klasu, tako da ne vredi pricati ko je najbolji, zna se:) Stari cls je i dalje bolji od svih gore pomenutih, jedino mu mozda fali enterijer iz novog cls pa da bude vecan kao G klasa:)
ne izgleda zavodljivo kao cls nit interesantno kao a7 , enterijer je najbolji od svih bmw-a , opet stvar ukusa.
dimenzije auta su strava , najveci u klasi.
masine su top kao i uvjek.
dizajnerski moze bolje. ali ovo je bmw ko hoce nek izvoli
"Da, to za sediste sam i ja primetio. Kao da se vozis na motoru, treba da zajases centralni stub..." :D
Autor Uros Cuore Sportivo 11 Dec 2011, 15:19
Hahahaha. Nego,jesi li ti video kod tebe "gazda" što vozi novog CLS-a belog? :)))
4 cifre reg,perla beli. Noću kad prodje,kao spejs šatl.
@loshmi
Glupost. CLS500 košta 80 000 u Nemačkoj,baš kao i 6GC sa pandan motorom (650 sa 4-oro vrata) :).
Samo što naravno,niko ne može da bude pandan CLS-u dizajnerski. :)
ali CLs imas i sa slabijim motorom PIT, a 6GC nemas...ekskluziva :)
@Pitbull
Osnovna vercija 6GC kosta 80.000 evra, znaci 640i ili 640d. 650i ce biti bar 15.000 skuplji...
neko reče, 6-ica sa četvoro vrata
pa i jeste, vidi naziv BMW 6 Series Gran Coupe, od toga u BMW -u niko ne beži niti to krije!
Moj favorit,a uskoro i lider 4d coupe klase. :D. Strasno kako je brutalan :)
Bayerische Motoren Werke
Odlican enterijer, spolja vise limuzina nego kupe, mislim da ce mu glavni konkurent biti serija 7 kojoj ce i "otkinuti" dobar deo kupaca.
Ipak je cls mnogo bolje stilski odradjen.
Odlican dizel od 313 hp!
Odličan automobil. Jedina je mana, kao što je neko već rekao, to što nema efekta iznenađenja. Sve je već bilo poznato. Sećam se kada sam prvi put video koncept verziju 6GC, bio sam veoma prijatno iznenađen. 6GC je prava definicija coupea. Hejteri mogu da pričaju šta hoće, ali ovo je fenomenalan automobil. Uostalom, vreme će pokazati svoje.
@McLaren = automobil sa BMW-ovim motorom 11 Dec 2011, 21:37
Ovde si toliko izvalio da to ne mogu odneti ni Dunav ni Sava.
Ako ovaj auto ne mozes da razlikujes od serije 5, onda mislim da ti auti ne idu od ruke..