
Karavan Chevrolet Cruze, najnovija karoserijska verzija Chevrolet-ovog najprodavanijeg modela, imaće svetsku premijeru na 82. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi.
On je momentalno prepoznatljiv kao nova varijanta najprodavanijeg Chevrolet Cruze-a, koji je osvojio srca i umove preko milion vozača na globalnom nivou i pomogao je Chevrolet-u da povrati krunu u segmentu putničkih vozila u SAD.
"Karavan Cruze zadovoljava sve potrebe evropskih vozača u smislu
distinktivnog dizajna, dinamične vožnje, prostranosti i ekonomičnosti”, kaže
predsednica i izvršna direktorka kompanije Chevrolet Europe Suzan Dokerti
(Susan Docherty).
Pored prostranog prtljažnog prostora, novi karavan takođe nudi nove snažne i
ekonomične motore, kao i najnoviji ugrađeni informativno-zabavni sistem MyLink.
Od leta 2012. godine, u celoj liniji Cruze biće dostupan izbor od pet kombinacija motora i menjača. Novi benzinski motor od 1.4 litra, novi dizel motor od 1.7 litra i dizel motor od 2.0 litara sa Start-Stop tehnologijom će dopuniti ponudu koja trenutno sadrži benzinske motore od 1.6 litra i 1.8 litra.
Turbo benzinski motor od 1.4 litra u kombinaciji sa šestostepenim menjačem razvija 140 ks pri 6.000 o/min. Dugo očekivani dizel motor od 1.7 litra sa manuelnim menjačem ima 130 KS pri 4.000 ob/min, emituje 119 g CO2 po km i može da se pohvali potrošnjom goriva od svega 4.5 litara na 100 km.
Benzinski motor od 1.4 litra i dizel motori od 1.7 i 2.0 litra dolaze u kombinaciji sa Start-Stop tehnologijom, koja je deo standardne opreme. Svi motori su u skladu sa standardima Euro 5.
Karavan je sa svojih 4,675 mm nešto duži od hečbek verzije (4,510 mm) i limuzine (4,597 mm). Prtljažni prostor varira od 500 litara do linije zadnjeg prozora do skoro 1,500 litara do krova kada su zadnja sedišta oborena.
Karavan dopunjuje limuzinu i hečbek verziju, čija ukupna prodaja prevazilazi
milion vozila na globalnom nivou od lansiranja ove linije automobila u 2009.
godini. Spoljašnji dizajn karakteriše linija krova u obliku jedinstvenog luka
koji se sužava i doprinosi koeficijentu vuče od 0,34. Vozilo, na kojem su
krovni nosači standardni deo opreme, ima sportski izgled spreman za akciju.
2012. godine se uvode brojne promene u spoljašnji i unutrašnji stil svih modela
Cruze. Najvažnije promene u dizajnu uključuju redizajnirani prednji deo,
izmenjenu unutrašnjost prednjih farova i svetla za maglu i novi stil točkova.
Kupci mogu da biraju između deset boja karoserije.
Unutrašnji dizajn ostaje nepromenjen u odnosu na hečbek verziju Cruze-a, osim
dodatnog unapređenja središnje konzole i većeg izbora izgleda sedišta. Prednji
deo se “uliva” u vozačeva i suvozačeva vrata, stvarajući osećaj dvostrukog
kokpita, koji je postao Chevrolet-ovo obeležje, isto kao i dvodelna maska
hladnjaka i zlatna “leptir mašna”.
Novi Cruze je opremljen funkcijom otvaranja vrata bez ključa, što omogućava
pristup vozilu sa ključevima bezbedno smeštenim u torbi ili džepu. Osim toga,
sistem omogućava pokretanje i zaustavljanje motora pritiskom na dugme, bez
korišćenja ključa. Karavan Cruze će biti dostupan i sa zadnjom kamerom i novim
setom displeja sa listom funkcija za ekološku vožnju u vozilima opremljenim
Start-Stop tehnologijom.
Bezbednost je prioritet, i upravo zbog toga karavan je opremljen tehnologijama Electronic Stability Control (ESC, elektronska kontrola stabilnosti), Traction Control (TC, kontrola vuče), Anti-Lock Braking System (ABS, sistem protiv blokiranja kočnica) sa funkcijom Electronic Brake Distribution (elektronska raspodela sile kočenja) i šest prednjih i zadnjih vazdušnih jastuka. Limuzina Cruze, kao i pet drugih Chevrolet-ovih linija automobila, osvojila je pet zvezdica na testu EuroNCAP (Program ocenjivanja novih vozila).
Informativno-zabavni sistem MyLink omogućava jednostavnu vezu sa
pametnim telefonima
Od jula se uvodi potpuno novi informativno-zabavni sistem Chevrolet-a pod
nazivom MyLink kod viših nivoa opreme u linijama Cruze i Chevrolet Aveo. Ovaj
sistem omogućava korišćenje pametnih telefona u vozilu.
“Klijenti su nam rekli da su podesili svoje pametne telefone baš kako njima
odgovara, a idealan informativno-zabavni sistem u automobilu bi trebalo da
proširi kapacitete njihovih mobilnih telefona umesto da pokuša da ih duplira. A
to je upravo ono što MyLink omogućava”, kaže Suzan Dokerti.
MyLink prebacuje sadržaj sa pametnih telefona na ekran u boji visoke rezolucije
osetljiv na dodir, dijagonale sedam inči. Kompatibilni uređaji mogu da se
povežu preko USB-a ili Bluetooth-a. Postoji i ulaz za određene lične muzičke
uređaje i pametne telefone bez USB i Bluetooth konekcije.
Nakon što povežete pametni telefon sa sistemom, moći ćete da pristupite Vašim
ličnim plejlistama, galerijama fotografija, telefonskim imenicima, video
zapisima i drugim pohranjenim medijima i podacima, kao što su specijalne
aplikacije za navigaciju, putem ekrana informativno-zabavnog sistema.
Informativno-zabavni sistem sa ekranom osetljivim na dodir u boji, veličine
sedam inči proizvodi kompanija LG Electronics.
Lekcije sa staze
Iskustvo stečeno na stazama Svetskog šampionata trkačkih automobila (WTCC), gde
je Cruze pobedio dve godine zaredom (2010. i 2011.) pametno je iskorišćeno u
daljem razvoju Cruze-a.
Doživljaj vožnje i upravljanja je poboljšan zahvaljujući veoma rigidnoj
strukturi karoserije sa strateškom upotrebom veoma čvrstog čelika. Veliki
razmak između točkova, 1.544 mm napred i 1.588 mm nazad, pomaže u postizanju
prvoklasne vuče, dok hidraulične čaure koje se koriste u oslanjanju i izolovani
prednji podokvir dodatno povećavaju osećaj prefinjenosti tokom vožnje.
PR Chevrolet
Lep je, šteta što su štopovi asimetrični u ovolikoj meri.
Lanos-Lacceti-Cruze
GM kanibalizam Astre
@Dejan L
Meni su zadnja svetla lepša nego na hečbeku ;)
Ne može Cruze da proždrmne Astru, jer je ipak gori od nje.
@ Predrag
Slažem se ja s tobom da su lepša, A šta sad sa prednjim svetlima koja su promašaj, hoće li neki redizajn PODHITNO?
@Predrag
kako sad ne moze kad su sami sebi konkurencija ? Opet si "objektivan"...
Ovaj Cruze je atraktivniji od Astre, ali za sada samo na slici...
Zadnja leva i desna svetlosna grupa su razlicite? Jel to neka fora ili zaboravio crtac da oboji?
@boris
nije! :)))
Spoljni beli deo je migavac, unutrasnji rikverc svetlo, crveni maglenka...
Prelijepo auto jednostavno nemam prigovora. Jednom sam ga vozio i ostavio je tako pozitivan utisak na mene. Sad samo cekam ovaj novi 1.7L 130ks motor sa start-stop tehnologijom i odma ga kupujem, motor je dosta jak fino vuce i bice jos i ekonomican dosta. Prava limuzina za uzivanje. A jos jedan + mu je i cijena koja je moramo svi priznat prihvatljiva. Svaka cast chervolet-u samo neka ovako nastave i da zadrze ove cijene.