
Nova BMW serija 3 u početku će se nuditi sa dva benzinska i dva dizel motora a najekonomičnijja verzija je svakako – BMW 320d EfficientDynamics. BMW-ova EfficientDynamics najnovija tehnologija Brake Energy Regeneration, inteligentna lagana konstrukcija i električni servo upravljač predstavljaju standard, te će biti sadržani u svakom novom modelu.
Dva dizel modela, i to BMW 320d i BMW 320d EfficientDynamics izdanje (EDE), opremljeni su turbo 2,0-litarskim četvorocilindričnim dizel motorom sa common-rail direktnim ubrizgavanjem goriva i varijabilnom geometrijom usisa. Iako obe varijante imaju isti motor, izlazna snaga je nešto drugačija.
BMW 320d ima izlaznu snagu od 184 KS (135 kW), te potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kako bi se povećala efikasnost, tu je EfficientDynamics edicija čija je snaga smanjena sa 184 KS (135 kW) na 163 KS (120 kW). Zatim, integrisana centrifugalna klatna koja apsorbuju vibracije motora omogućuju vožnju na oko 1.000 obrtaja u minuti. U kombinaciji sa dodatnim opcijama, kao što je Energy Saver gume sa smanjenim otporom kotrljanja, EDE model može sa 57 litarskim rezervoarom goriva bez problema da pređe i do 1.375 km. To znači da se potrošnja kreće oko 4,1 l/100 km. Izvanredna je i informacija da je pomenuta potrošnja u kombinaciji sa novim 8-stepenim automatskim menjačem.
BMW 320d standardno dolazi sa 6-brzinskim ručnim menjačem. Iako BMW 320d sa izlaznom snagom od 184 KS postiže bolju efikasnost sa automatskim menjačem, BMW 320d EDE je podjednako dobar i sa ručnim menjačem. Od sredine 2012 pa nadalje, napredna BMW BluePerformance tehnologija biće dostupna za obe varijante BMW-a 320d. Sistem, koji kombinuje filter dizel čestica i oksidacijski katalizator sa NOx apsorberom, smanjuje emisiju štetnih gasova i postiže usklađenost sa EU6 standardima.
Izvor: Radulovic-group.com
Trosi toliko da ga vozis sestom 90 konstantno. :) Moj auto tako trosi 3,3l.