
I nova generacija Audijevog modela A3 premijeru ima na Salonu automobila u Ženevi, i to prvo u hatchback verziji sa 3 vrata.
Sem ove trovratne verzije, porodica novog A3 će imati još nekoliko karoserijskih varijanti. Među njima su i model sa 5 vrata (A3 Sportback – stiže 2013.), kao i Cabriolet i limuzina najavljena konceptom A3 sedan sa prošlogodišnjeg Salona u Ženevi (serijski A3 sedan bi trebalo da se pojavi 2013.). Nezvanično se takođe pominje i A3 Allroad Quattro.


Novi A3 je napravljen na Volkswagenovoj MQB platformi ("Modularer Querbaukasten"), koju će koristiti i VW Golf VII i novi Seat Leon.


Trovratni A3 je dugačak 4237 mm, širok 1777 mm, visok 1421 mm (1 mm kraći, 12 mm širi, širina ostala ista kao i kod dosadašnjeg modela), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2601 mm (plus od 23 mm). Zapremina prtljažnika se kreće od 365 litara do 1100 litara (kada se obore zadnja sedišta).

U enterijeru je naglasak na još boljem kvalitetu izrade i većoj ponudi prostora u odnosu na prethodnu generaciju, a novi A3 će po najavama ponuditi i veći stepen bezbednosti, agilnosti i komfora.


Što se motora tiče, novi A3 će u ponudi u početku biti dostupan sa dva benzinska i jednim dizel motorom. To su 1.4 TFSI sa 90 kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje od 0-100 km/h za 9,3 sekundi, najveća brzina 203 km/h, potrošnja 5,2 l/100 km, emisija CO2 je 120 grama po km), zatim 1.8 TFSI sa 132 kW/180KS i 250 Nm (do 100 km/h za 7,2 sekunde, najveća brzina 232 km/h, potrošnja 5,6 l/100 km, 130 grama CO2 po km), kao i 2.0 TDI sa 110 kW/150KS i 320 Nm (ubrzanje do 100 km/h za 8,6 sekundi, 216 km/h, potrošnja 4,1 l/100 km, 106 grama CO2 po km).


Od menjača će na raspolaganju biti šestostepeni manuelni (1.4 TFSI i 2.0 TDI) i sedmostepeni S tronic sa duplim kvačilom (1.8 TFSI).
Kasnije će ponuda naravno biti proširena, između ostalog i 1.6 TDI motorom (potrošnja 3,8 l/100 km, emisija CO2 samo 99 g/km) i 1.2 TFSI benzincem.

Takođe, kasnije stižu i S3, RS3, A3 Hybrid i A3 CNG, a krajem ove godine će model sa 1.8 TFSI motorom biti dostupan i sa quattro pogonom.

Bazni Audi A3 1.4 TFSI će u Nemačkoj koštati 21.600 evra
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Foto: Autoblog.nl i Audi
@dusan,
Nisu ti isa svetla na svim Audijima? Malko a? :p :D
Dobar je ali je nekako suvise isti kao prethodni. U svakom slucaju ovako A klasa izgleda mnogo bolje ali i serija 1. Ni serija 1 mi nije bila nesto ali neki lik iz susedne zgrade radi u BMW pa dodje povremeno sa 118d belim i svaki put ga zagledam i sve mi se vise svidja, tako da i ovaj treba videti uzivo. ;)
@Uros Cuore Sportivo. Hitno kod ocnog lekara.
http://www.audileds.com/
@Mansory
to je zato sto su na tom sajtu A6, A7 i A8. Sto nisu prikazali, A1 i A3 pored A6. I ako im se nesto razlikuje, to je onda raspored LED-ova unutar fara. A za A7 i A8 ne brini, jos ih nisu restilizovali:)))
čarobnjak, kako ti se dopada?
Meni se baš sviđa A3. Enterijer mu je isto ekstra. Samo mi se nešti crno narandžasta kombinacija unutra ne sviđa puno, ali nema problema, mislim da boja bože da se bira po želji. A po doplati sigurno, haha.
@Uros
Audi barem promeni raspored LED unutar farova,A4 npr ima slican far kao A6 i ovaj A3,ali ova donja linija uopste ne ide ovoliko na gore...I + su diode svojstvene za A4,kao sto svaki model ima svoje...Dok ako pogledamo 'nove' modele kod Mercedesa,oni bre covece imaju totalno iste farove,onaj LED isti na svakom...Totalno,ne verujem koliko se mercedes pogubio...