home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kupci koji kupe novi Tesla Model S, iako moraju da čekaju mesec dana do isporuke, uživaće u najdužoj pređenoj kilometraži sa jednim punjenjem baterije koju je jedno EV vozilo ostvarilo do danas.

To je izjavio prvi čovek kompanije Tesla Elon Musk, mada kupci definitivno neće preći potencijalnih 640 kilometara sa jednim punjenjem. Ono što kupci stvarno dobijaju za uloženi novac je solidan opseg pređenih kilometera od ovog automobila koji dolazi iz kompanije sa sedištem u Kaliforniji, trenutno poznatoj po svom EV Roadster modelu. Musk objašnjava da je na dva zahtevana ciklusa testiranja od strane savezne agencije EPA, koji se sastoje od 55 odsto gradske i 45 odsto vožnje na autoputu, Model S uspeo da stvarno pređe 560 kilometara sa jednim punjenjem baterije. "Mi iz kompanije Tesla smo ponosni na transparentnost sa našim klijentima i osećajem da je domet (opseg) vozila tema koja im je posebno važna. Ne postoji nijedan fiksni domet za svako pojedinačno vozilo ili tip baterija. Stvarnost je da opseg vožnje može zavisiti od od toga kako se upravlja vozilom i od spoljnih faktora kao što su jačina vetra i promena nadmorske visine.", izjavio je Musk.

On je dodao da se najbolji rezultat od pređenih 560 kilometera sa jednim punjenjem kod Model-a S postiže najbolje sa ugađene tri raspoložive baterije. Takođe, pomenuo je da prosečan vozač i dalje teško može da pređe tih 560 km koji su pređeni tokom testiranja, jer zbog svakodnevnih različitih uslova vožnje pređena kilometraža može biti samo manja ili veća, ali nikako ista.

Vožnja konstantnom brzinom na autoputu između 80 i 110 km/h omogućava Model-u S prelazak između 400 i 560 kilometara. To je velika razlika u zavisnosti od putne brzine, ali kako je Musk izjavio, kompanija pokušava da se oslobodi tereta ovih rezultata i brojeva u nadi da oni neće uticati na potencijalne kupce i njihova razmišljanja o kupovini ovog EV modela. Ako vozite konstantnom brzinom od 55 km/h postoji mogućnost prelaska 640 kilometara sa jednim punjenjem baterija. Slično tome, ako vozite brzinom od 90 km/h potencijalno prelazite više od 480 kilometara, što ismejava trenutni industrijski standard koji je oko 100 pređenih  kilometara sa jednim punjenjem baterija. Ako zaista želite da ispunite cilj pomenut u naslovu ovog teksta, morate voziti ovaj model u savršenim vremenskim uslovima bez vetra, sa prosekom od 55 km/h. Teorijski, možete postići i rezultat od neverovatnih 720 pređenih kilometara ako ste spremni da vozite konstantnom brzinom od 72 km/h, ali bi vam trebalo skoro 24 sata neprekidne vožnje da to postignete.

Kada je Tesla Roadster pušten na tržište, EPA je zahtevala dva ciklusa testova, posle kojih su dobijeni gorepomenuti rezultati. Sada, EPA traži pet ciklusa testiranja. Prvobitno, pređena razdaljina merena je pri temperaturi od 25 stepeni celzijusa na autoputu i u gradskoj vožnji. Ovi uslovi su i dalje reper, ali automobil se takođe testirao u hladnim uslovima sa uključenim grejanjem i u toplim uslovima sa radom klima-uređaja. Tu je rađeno i testiranje sa brzinama preko 125 km/h i naglim ubrzanjima, što bi trebalo da prikaže EV automobile u što boljem svetlu. Po tim testovima, Model S se ponašao vrlo dobro, mada je prelazio kraća rastojanja što je i razumljivo. Sa novim rezulatima testiranja, kompanija Tesla prijavila je pređeni domet od 425 kilometara, što je još uvek rekord za električna vozila.

Izvor: Netauto.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla Motors



čitanja : 2741



Komentari

1. skidam kapu za autonomiju
2. skidam kapu za dizajn

Autor Dejan L 13 Maj 2012, 09:41

Upališ klimu i svijetla autonomija pada na 150 km!! xD

Autor Nepoznata osoba 13 Maj 2012, 11:01

jos ako i temperatura padne za vise od pet stepeni.....neces stici ni do Panceva

Autor nikokaoja 13 Maj 2012, 14:48

Teorijski, možete postići i rezultat od neverovatnih 720 pređenih kilometara ako ste spremni da vozite konstantnom brzinom od 72 km/h, ali bi vam trebalo skoro 24 sata neprekidne vožnje da to postignete.

Nemam reči...
2 puta ništa je ništa, crva nije ni bilo...

Autor djura 13 Maj 2012, 18:05

A šta ako treba grejanje?? -10C , tople gaće i termofor su predviđeni za takvo vreme izgleda.

Autor Mange 13 Maj 2012, 18:07

Ovo je auto za Kaliforniju, probleme sa niskom temperaturom nece imati. A klimu potpomazu solarne celije na krovu koje su u planu...

Autor Uros Cuore Sportivo 13 Maj 2012, 19:49

Pod istim ovakvim uslovima Passat TDI BlueMoton prelazi 3000 km sa jednim tankom.

Elektromobilima se jos uvek, ne nazire svetla buducnost.

Autor Vojvoda 20 Maj 2012, 01:01