
Konačno. Nakon serije brojnih špijunskih slika maskiranih i nemaskiranih test vozila, Škoda je danas objavila i prve zvanične fotografije njihovog dugo najavljivanog i dugo očekivanog modela Rapid.
Tačnije, ovde se radi Rapidu namenjenom evropskom tržištu, budući da se Rapid još od prošle godine prodaje u Indiji, ali kao što se vidi sa ovih fotografija, evropski model se od indijskog razlikuje po drugačijem izgledu, po uzoru na prošlogodišnji koncept MissionL.

Sem po izgledu, razlika u odnosu na indijski Rapid biće i u paleti motora i daleko bogatijoj opremi. Dok se u Indiji Rapid nudi samo sa 1.6 litarskim benzincem (77 kW/105KS i 153 Nm) i 1.6L dizelašem (77 kW/105KS i 250 Nm), Evropljanima će na raspolaganju biti pet benzinaca i dva dizelaša.
Škoda za sada nije zvanično saopštila o kojim se konkretno motorima radi, ali češki sajtovi pišu da su u pitanju benzinci 1.2 HTP sa 55 kW/75KS, 1.2 TSI sa 63 kW/86KS, 1.2 TSI sa 77 kW/105KS, 1.4 TSI sa 90 kW/122KS i 1.4 TSI sa 118 kW/160KS, a od dizelaša 1.6 TDI sa 66 kW/90KS i 1.6 TDI sa 77 kW/105KS.

Evropski Rapid je dugačak 448 cm, širok 170 cm, zapremina prtljažnika iznosi 517 litara, dok će ostali detalji (i više slika) biti objavljeno naknadno.
Cena još nije poznata, ali pojedini češki sajtovi špekulišu sa cifrom od 299.000 kruna za bazni model, što je 11.690 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Meni izgleda sjajno, posebno prednji deo. 1.4 TSI od 122 KS je idealan izbor, a ovaj 1.2 HTP mi je smešan za ovoliki automobil. Nadam se da je u pitanju neka greška...
Na sajtu Skode pise samo 5 benzinskih i 2 dizel motora ali ne i koji...
Dobar paket opreme i pristojan motor (min. 105 ks) ne verujem da ce ici ispod 15 hiljada a to je previse...
@Predrag
Sjajno? Kakav je tvoj ukus ako ti je ovo sjajno?!?
Pre bi se moglo reci "solidno" sto ne znaci nista lose, naprotiv... :)
Inace u pravu si za prednji deo, jer je to jedino novo u citavoj VW grupaciji u poslednjih 15-ak godina...
P.S. Kupujes? :)
@carobnjak
Sjajno jer je lepo sad i lepo uvek. dizajn koji ne prolazi. Nafrakani automobili brzo gube svoju lepotu.
Možda jednog dana kada za to bude postojala potreba kupim neku veću Škodu (neki Superb 3). Do tada su Tempo i Fabia sasvim dovoljni.
@Predrag
pa i meni se svidja ali je ocigledno da bocna linija a posebno zadnji deo NE PRATI prednji a to je velika steta...
P.S. to u vezi "neprolaznog dizajna" vazi i za Fobiju? :)
Miran, sveden dizajn, baš onakav auto kakav bih ja kupio, bar sudeći po slikama. Što se mene tiče, ostaje još samo par bitnih stvari da se izbistri: cena/oprema/karakteristike i EURO NCAP crash test.
Jел ово А4 или А3 са гепеком? И јел ово мање од Октавије, чини ми се да су им цене приближне?!
@carobnjak
Ne bvš, pošto nije neka lepotica. Važi za Octaviju, Superb Combi...
@Predrag
ali ja ipak mislim da je Fabia neprolazna, tj. kod mene NE PROLAZI! :)))
@Гагиба
ne zna se jos sta je ali je najavljena kao model izmedju Fabie i Octavie, sto po velicini sto cenovno... :)
poceo sam skupjati kuntu jos kad su se pojavile one shpijunske slike! :)
Dizajn je perfektan, bez sky-faj glupiranja i "fluidnih" linija i slicnih budalastina koje traju dugo koliko i stil novokomponovane pevaljke - jednu sezonu Granda! :)
Mozda mu bela bas i ne stoji,ali crna ili neka tamno siva su pravi pogodak.
Felne k'o kod Chevrolet Cruza.
http://www.cars-data.com/en/chevrolet-cruze-sedan-2009-364/photo9.html
Slični su po dimenzijama, samo je Cruz 9cm širi.
Najlepsa Skoda do sad, dobro ce se prodavati na siromasnijim trzistima, poput naseg
На рендерима је изгледала одвратно, али сада...
Сада ми се, већ, свиђа. Сасвим пристојан аутомобил. Ако му цена буди била између фабије и октавије, а верујем да хоће, онда је то то, пун погодак.
Dobar ali moglo je i bolje .. 1.2HTP jeli se to zafrkavaju, posto je to smece od motora ..
Znači bio sam u pravu, nema kome se ne sviđa.
Kažem ja da je lepša Čaki od oktavije
Ovome je Toledo "ispao pobratim"..
Mane: cena i zadnji deo.. Enterijer i "pripremu" ni za komentarisati..
Stvarno lepo izgleda, ali ovo je verovatno top oprema... barem 17"-tice felne, zadnji difuzor, maglenke, itd. Ovako nešto sa 1.6tdi motorom ima da bude barem 16k evra. Videćemo... U svakom slučaju treba da se ugura između Fabije i Oktavije.
ova 1.2 je i jetiju... trosi 12-15 jace noge na gasu, jer slabije nece da ide.
@ bmw
Prvo platforma, drugo Oktavija ima mnogo veću visinu poklopca prtljažnika. Oktavija je na bazi Golfa, a Rapid na bazi Polo sedana. Rapid je kraći. Ima odlične proporcije, izgleda kao sedan. Buduća Oktavija će biti mnogo duža od Rapida, nešto kao Jetta (D segment po dimenzijama). Rapid će imati dosta opreme za male pare!
Seti se Pežoa 301 i 308! Jel znaš da u Brazilu imaš VW GOL , bez F, nit je golf nit je polo, već neka medjuklasa!
Rapid je namenjen sirotinjskim tržištima, kao jeftina limuzin--ica, a Oktavija nije HB nego FB, model koji takođe ide na siromašna tržišta.
Cenovno gledajući Rapid bi morao da startuje sa 10-11 hiljada evra u osnovnom paketu, inače gubi značaj.
Uopšte Skoda je znak koji mora da ima nisku cenu, bar 30% ispod VW jer u protivnom i nema nikakav značaj. Za tih 30% VW jeste i bolji...
@NemanjaBB
to jednostavno nije tacno ili si mozda hteo da kazes da prelazi 12-15 km/l.
@Dejan L
Da li to znači da će nova Octavia otici stepenicu gore, a da ce Rapid biti sto je danas Octavia?
@ nsx_bg
Pa i ne baš. Pogledaj dužinu modela Jetta (neisplativ model, jer se sklapa u SAD, skuplja od Passata).
Jette je šta? Koja klasa?
Golf C klasa, Passat D klasa, a šta je Jetta? P.S. Jetta je kraća od Passat-a celih 14cm
Dejan L
Evropski rapid nema nikakve veze sa polom, odnosno ruskim ventom, odnosno indijskim rapidom. Rus i indijac imaju međuosovinski razmak 2, 55, EU rapid 2, 60. EU rapid je rađen na PQ35 sa razmakom 2,60, koju koriste sva VW vozila proizvedena u Portugalu (scirocco, eos, touran i tiguan). Samo da još vidimo kakva ćr biti zadnja osovina, ne vjerujem da će biti multilink.
Odnosno, EU rapid ima 2 cm duže međuosovinsko rastojanje od aktuelne oktavije!!!
@Milan
Rapid nije radjen na PQ35 nego na produzenoj PQ25(ili A0 plus) platformi na kojoj su radjeni novi Polo, A1 i Ibiza...
Uzeli su manju platformu, da bi ustedeli i da bi dobili jeftiniji i konkurentniji auto a i pozadi ce biti polukruta osovina (poluzavisno oslanjanje) a ne multilink.
@nsx_bg
Rapid ce verovatno zameniti kasnije Octaviu kao liftback, a barem po konceptu Vision D, Octavia ce postati klasican HB C-segmenta...videcemo, to se jos uvek ne zna... ;)
Ja sam jos ranije rekao da ce se mesto ovog Rapida znati tek kad se pojavi nova Octavia, koja ce mozda biti HB kao Golf ili ce otici u D segment sto bi bilo logicnije, posto je i Superb na pola puta izmedju D i E segmenta...
Kad god je neka Škoda, bude 100 komentara. A pogledajte na drugim temama, 1 ili ni 1 komentar.
Svi nešto ne vole Škodu, ali u podsvesti razmišljaju i koja je platforma i koja je klasa i na šta liči!
:-*
Škoda will introduce a new European Rapid model retaining the look of the 2011 Škoda MissionL concept car in September 2012 at the Paris Motor Show.[5]
The Rapid is sized to sit between Octavia and Fabia models and shares some under the skin elements with the
Roomster and Fabia,[6] and is related to the forthcoming SEAT Toledo.
The production Toledo will be built on the Volkswagen Group’s ‘AO-plus’ platform, a more sophisticated version of the ‘AO-entry’ platform that underpins cars such as the Indian-market Volkswagen Vento. The production Toledo’s engine line-up will be drawn from the latest range of Volkswagen Group powerplants.
The new Toledo will be a sister car to the forthcoming Skoda Rapid, which is the official production name for the MissionL concept seen at last year’s Frankfurt motor show. According to Seat sources, the new Toledo will cost about €13-14,000 in Spain, suggesting its price tag could be £13-14,000 when it arrives in the UK early next year.
http://www.autocar.co.uk/car-news/geneva-motor-show-2012/geneva-2012-seat-toledo-concept
Dakle, platforma je A05 (PQ25)!
I opet su izostavili brisace na zadnjem staklu. Pa majke mu, jel to stvarno toliko kosta?
Sad je još pitanje da li će imati peta vrata (kao Octavia), dvodelna kao Superb, ili običan gepek kao Jetta.
Zamisljam ovaj auto sa spojlerima i sa pragovima u karbon fazonu. Meni lici na Lancer evol
Svako jednom u zivotu treba Skodu...znajte to ljudi... :)))))))))))))))))))))
Salu na stranu sasvim dobro izgleda, i da neminovno je da ce ovaj "snazni" 1.2 HTP sa 75KS biti osnovni model jer je u Octaviji 1.4 80KS osnovni a Rapid bi trebao biti laksi, ali opet na masu od tonu i dvesta, trista pa mozda i vise...mislim uvek ima ljudi bez ambicija tako da da... ;)
@Milan
Voleo bih da mi kazes gde sam to pogresio. Informacije se mogu lako naci na internetu nista nisam ja izmislio, samo prosledio...a evo i carobnjak je objavio tekst... ;)
Piše na jednom sajtu danas:
"Na osnovu nekih ranijih informacija Rapid je trebalo da ima i peta vrata, iako automobil ima oblik limuzine.
Međutim, fotografija zadnjeg dela vozila pokazuje da je ipak reč o klasičnom sedanu, poput srodnog Seata Toledo."
Šteta. Bar za mene, pošto bih isključivo kupio vozilo sa 5 vrata (LB, HB, kako god..).