
Nakon što je u januaru ove godine na Salonu automobila u Detroitu predstavio novi Fusion, Ford se priprema da za nekoliko nedelja na Salonu u Parizu promoviše i novi Mondeo, evropsku verziju pomenutog Fusiona.
Sudeći po slikama, Fordovim dizajnerima je kao inspiracija za prednji deo ovog sedana poslužio Ford Evos Concept sa prošlogodišnjeg Salona u Frankfurtu, a ovakvo rešenje podseća i na modele Aston Martina.

U svakom slučaju, novi Mondeo će evropskim kupcima biti dostupan kao klasičan sedan, a zatim i kao liftback i karavan.

Ford je najavio i prostraniji enterijer sa više mesta za putnike pozadi, kao i kvalitenije materijale u unutrašnjosti, bogatiju opremu i veću bezbednost.


Što se dimenzija tiče, novi Mondeo je dugačak 487 cm (9 cm više u poređenju sa dosadašnjim Mondeom), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo 285 cm.


Iznenađenja ima u ponudi motora. Naime, novi Mondeo će dobiti i 1,0 litarski trocilindrični EcoBoost turbo benzinac koji razvija 125KS i 170 Nm obrtnog momenta (sa overboostom privremeno 200 Nm), a emituje manje od 130 grama CO2 po km (ovaj motor će zameniti stari 1,6 litarski četvorocilindrični atmosferac sa 120KS.
U ponudi će takođe biti i 1.6 TDCi i 2.0 TDCi dizelaši, 2.0L Ecoboost benzinac, a pominju se i novi 1,5 liatrski EcoBoost, kao i plug-in hibridna verzija sa 185KS. Najsnažniji motor će inače biti 2.0L turbo EcoBoost benzinac sa 240 konja.


Kupcima će na raspolaganju stajati šestostepeni manuelni i opcioni PowerShift menjač sa dvostrukim kvačilom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
zašto tako mali motor u tako veliko auto, ja nevjerujem da tako mali motor sa tako malo ks može trajati dugo. Ipak je to veliki stres za mali motor da vuce toliku težinu. Volio bi da vidim taj motor posle 100,000 km
@BiH_USA,
nama u americi na kraju ispada da je najbolji motor onaj atmosferski 2.5l. steta sto nema vise 3.5l iz sadasnjeg fusiona, taj motor u taurusu razvija 290 hp. uz awd i 6 brzina automatik ... ultimate sedan.
@mile antena,
kao prvo taj 2.5l je naj jeftiniji i siguran sam da održavanje tog motora takoðer jeftinije nego turbo motora,
plus 2.5l troši regular gorivo dok turbo motori mogu ići na regular ali se preporucuje super gorivo
Citao sam na Gm inside news da cruze 1.4l turbo ima 140ks samo ako koristiš super , inace sa regularom nešto manje ks.
jbt! veci od aktuelnog!! Pfff, pa ovaj aktuelni je krmača - bespotrebno ogroman... no, obzirom da je u pitanju Global Edition, mora se izaci u susret amerima :)
prevelik i to potpuno nepotrebno,zamisljam vec toliki auto u osnovnoj varijanti kako izgleda,nepregledni valovi lima i jeftine plastike
Pa zato što Superb kida sa prodajom, morali su da naprave nešto globalno, a duže od Superb/Passat braće.
Interesantan je.
Dajte karavana, to me zanima.
Nisam razumeo, jel ovaj "laki" motorčić 1.0 ide za pogon brisača? Prednjih naravno, malo je i za zadnji?!
@ Đenka
Evo, u članak sam naknadno ubacio i prve slike karavan verzije, kao i video sa današnje predpremijere u Amsterdamu.
auto,
posedujete brzinu struje s kraja na kraj kabla, kada su noviteti u pitanju! Vrlo pohvalno! :)
Još kada bi istu "oborili" u brisanju komentara, ehhh... :)
Za mene je karavan BOMBA!!!
Volim te klasične linije bez mnogo mudrovanja i "avangardisanja" te se posle ne zna da li je karavan ili nije.
"Smirili" su se i kod enterijera, deluje "normalno", za razliku od onih u postojećim fordovima, inspirisanih "šiljkovima" i nekakvim "trouglovima" slično hjundaijevim unutrašnjostima.
Sve u svemu prava porodična krstarica.
Moron,
šta kažeš za "zadnju ivicu" i dno petih vrata? :)
Predrag,
delim mišljenje za "heč" Fokusa, ali limuzina i posebno karavan, odlično izgledaju. Međutim enterijer koji dele (nažalost), je katastrofa.
Ne znam koliko je moguće da u restilizaciji slede upravo ovu liniju unutrašnjosti, kao kod Mondea na slici?
Bar bi nekako bilo logično, a mislim i mudro.
Uzeo bih ovaj liftback, bas u ovoj boji. Stoji, doduse, da auto izgleda nekako naduveno i tesko. Trend spajanja srednje i visesrednje klase valjda. Scorpio ni u najavi...
Izuzetan dizajn u svim varijantama. Čista desetka, ali prava. Naravno:
- sedan sa neupotrebljivim prtljažnikom ( sem za "rasuti kukuruz" ), a
- karavan sa "bombom" na dupetu ( zad. vratima sa funkcijom branika za jednokratnu upotrebu ).
Tako da je liftbek pobednik ( na žalost karavana i mene )!
Djenka
Ns prednji način je odgovoreno i na tvoje "pitanje" :)
Vidim raspisali ste se uveliko o motorima, snazi, jačini, težini. A i vidim da veze nemate sta je taj "EcoBoost turbo benzinac" i koliko je nagrada ponio ove godine i koliko re rekorda oborio, a samim tim i povecao prodaju focusa. Najveci broj Focusa je prodat sa upravo tim motorom.
@Ja
A jesi li čitao u AB koliko je u focusu na testu realno trošio 1.0 EcoBoost? Preko 8 litara ( mislim 8,6 ). Baš za "nagradu"
Moron
Mislim da se bez obzira na početne probleme, TSI najbolje pokazao od svih turbo benzinaca, u smislu smanjenja potrošnje i poboljšanja performansi.
Ja
A kad dune turbo puhalo i drugi gedžeti ode mas u propast. Ne pomažu nagrade, samo debeo buđelar. Kad prođe koja godina, pokazaće se kvalitet nagrade-
Na drugoj slici kao Toyota Avalon. :) Pozadi kao prethodnik, od napred Aston!
Svu u svemu lep je...
Znalo se odavno da će biti ovakav, Fusion je predstavljen znatno ranije.
Predrag
Za perfomanse TSI-a verujem, probah, a za potrošnju ću da ti verujem, samo mi reci kolika je "za života".
Liftback izgleda najskladnije, prelepe konture, izuzetno skladan sa neagresivnim prelazima i odlično usklađenim detaljima