
Honda će krajem meseca na Salonu u Parizu predstaviti blago doterani hibridni model CR-Z (kombinuje 1,5 litarski benzinac i elektromotor), modelske godine 2013.
Detalja nema mnogo, ali po sadašnjim informacijama 2013 CR-Z će između ostalog odlikovati LED svetla, doterani prednji gril, novi dizajn alu točkova od 17 inča, modifikovano ogibljenje, šira paleta boja ("Northern Lights Violet" i "Energetic Yellow Pearl"), bogatija oprema, blago doterana unutrašnjost, "S+" dugme koji bi trebalo da služi za aktivaciju sportskog načina vožnje, dok će hibridni pogonski sistem biti pojačan (sa 124KS na 140KS).
Zvanično je saopšteno i da pojačanje neće uticati na potrošnju goriva i emisiju CO2, što znači da ostaju sadašnje brojke od 5,0 l/100 km i 117 g/km.
U Parizu će biti izložen i Civic sa novim 1.6 i-DTEC dizel motorom koji razvija 88 kW/120KS pri 4000 o/min. i 300 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min.

Prosečna potrošnja goriva iznosi 3,6 l/100 km, a emisija CO2 je 94 grama po km.
U ranije objavljenom Hondinom press saopštenju se kaže i ovo: "Novi i-DTEC dizel motor od 1.6 litara prvi je pogonski sklop iz Hondine nove serije motora pod nazivom “Earth Dreams Technology”. Honda je upotrebila najsavremenije materijale za izradu glava cilindara, a rezultat je najlakši dizel motor od 1,6 litara na svetu, izrađen od legura aluminijuma. Zbog svoje ultralake konstrukcije i kompaktnog turbo punjača visoke efikasnosti koji dodatno unapređuje elastičnost, ovaj model predstavlja najbolji spoj ekonomičnosti i performansi u ovoj klasi automobila."
I na kraju, Honda će posetiocima Salona autombila u Parizu između ostalog pokazati i novi CR-V, zatim EV-STER Concept sa prošlogodišnjeg Salona u Tokiju, a biće obeleženo i 40 godina modela Civic.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Fala Bogu, čekao se dugo dolazak "malog" dizela :)
Samo da "ne prepeku" cenu za CIVIC 1.6 i-DTEC u "sport" paketu. Više volim 1.8 benzin, mada razumnije je uživanje u naftarici :)
P.S.
..."3,6 l/100 km, a emisija CO2 je 94 grama po km"...
Alal vera Olivera!
...ako preboli dečije bolesti bezbolno :)
PS
mislim na dizel, lagana glava a onako problematična.
Mange
verujem da Honda neće to tek tako "pustiti u promet" a bez prethodno potrošenih ozbiljnog broja sati što na stolu, što na asfaltu u realnim uslovima. Ozbiljna je to kuća, maltene poslednja izbacuje 1.6 laku naftaricu.
Kao da su dugo "vežbali" a verujem i navežbali, no pokazaće vreme...
Teško mi je bilo povezati Hondu i naftu ali sam na dobrom putu, mada benzinac je benzinac još kad je njihov...
"1.6 i-DTEC dizel motor koji razvija 120KS pri 4000 o/min. i 300 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min"..
Bravo!
Brojim svaki dan više od godinu dana..
Još da se vidi razlika u odnosu na benzinjaru..
Ajde sedmico, kude si..
Volim Hondu pa sam možda baš zato i kritički nastrojen. Nisan već ima dizel motor od 1.6 sa 130ks, H/Kia 1.6 sa 128ks... Očekivao sam i od Honde bar toliku snagu, ako ne i veću.
dzigi
E ako si očekivao samo da pokažu "nominalnu" snagu, onda si se prevario..
I kada su "lansirali" prvi dizel motor 2,2i-DTEC, isto nije blještao po broju KS, ali je bio proglašavan za najbolji..(Cee'd = 128 KS ~ 4.000 obr i 260 Nm od 1.900 – 2.750; dakle 40Nm više za Soićira)
Da li je bolje za dizel motor da mu je blok od sivog liva ili aluminijuma? Stalno se iznose suprtone teze, Danas ovako, sutra onako ...
A Hondi svaka čast za "deklarisane vrednosti" za obaj 1.6 dizel
Nije jednostavno razviti dizel motor iz "nule".
Principijelno, mali bnroj firmi ima znane, pouzdane i snažne motore.
Od svih japanskih proizvođača jedino se Tojota može pohvaliti dizelom. Mislim da je bilo pametnije Hondi da je sa nekim ušla u "koperaciju".
Najnovije generacije komon rejl ssistema su perverzije.
Što se deklarisane max snage tiče, čist je pokazatelj cene jednog takvog agregata.
Aluminijumski blok je pozitivan kao vid lakšeg motora, a negativan zbog buke i dosta drugih stvari. Honda je generacpjama već poznata po olakšanim i tankozidnim glavama motora, ali ako se to uzme kao najveći problem jednog dizela a Hondini stari agregati po pucanju i krivljenju glave motora, eto straha.
Uglavnom, Honda nema po meni nikakvu računicu da razvija samostalno neki prvoklasni dizel, ako ne uspe i nekom drugom da ga prodaje. Mali je to broj automobila, posebno što Hodu radije kupuju u benzin varijanti.
Mozda skoda otkupi hondin dizel pa ce korist biti obostrana, mada ce skodilak realno vise profitirati... Salu na stranu, strah me cene vozila sa ovim motorom. Samo pogledam cenu kaskai sa 1.6 dizelom i sve mi jasno
Mange
Nasmeja me po čemu je Honda poznata.. :)))
Padoh s' kanabeta..
Kako reče Klarkson: Honda je pouzdana kao peć na drva.. ;)
Panchev9
Klarkson voli Hondu jer je pokretala i njegove omiljene Rovere. E baš ti roveri su imali peobleme sa glavama motora, dihtunzima glave.... Ja sam ih video 5-6 sa tim problemom.
A i Honde takođe.
Jebga, nije to ppravljeno da služi 20 godina. :))
Stare Honde Civic sa pocetka 90-ih (1.6 - 16v) su bez ikakvih ali bukvalno ikakvih problema, prelazile preko 300-400 hiljada km.
100 % PROVEREN PODATAK!
Limarija to nije mogla pratiti...