home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Svetska premijera Minijevog novog modela Paceman će se održati krajem ovog meseca na Salonu automobila u Parizu, a prodaja će startovati početkom sledeće godine (u Velikoj Britaniji od marta 2013. godine).

Iako se martu ove godine pojavila nezvanična vest da će se serijska verzija Minija Paceman concept (predstavljen na prošlogodišnjem Salonu automobila u Detroitu) zvati Countryman Coupe, na kraju je dakle i definitivno odlučeno da će se ovaj automobil u prodaji ipak pojaviti kao Mini Paceman.

Paceman je dugačak 4110 mm, širok 1790 mm i visok 1520 mm, a pažnju privlači i izgledom krova, kratkim prepustima i novim izgledom zadnjeg dela (u odnosu na Countryman). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 330 litara, odnosno 1080 litara sa oborenim zadnjim sedištima.

Točkovi su od 16 i 17 inča (u zavisnosti od verzije), a kao opcija će na raspolaganju biti i točkovi od 18 i 19 inča.

Mini Paceman će u ponudi imati benzinske motore sa 122KS (Paceman Cooper) i 184KS (Paceman Copper S), kao i dizelaše sa 112KS (Paceman Cooper D) i 143KS (Paceman Cooper SD). Kasnije bi trebalo da se pojavi i najsnažnija John Cooper Works verzija sa 218KS.

Od menjača će na raspolaganju biti šestostepeni manuelni i šestostepeni automatik, a tu je i opcioni ALL4 pogon na sva četiri točka.

Paceman sa benzincem koji razvija 90 kW/122KS i 160 Nm obrtnog momenta (u verziji sa manuelnim menjačem) postiže najveću brzinu od 192 km/h, od 0-100 km/h ubrzava za 10,4 sekunde, troši 6,0 l/100 km i emituje 140 grama CO2 po km.

Verzija sa 1,6 litarskim turbo benzincem sa 135 kW/184KS i 240 Nm (sa overboostom privremeno 260 Nm) i manuelnim menjačem postiže maksimalnih 217 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi, troši 6,1 litara goriva na 100 km i emituje 143 grama CO2 po km.   

Paceman sa dizelašem od 82 kW/112KS i 270 Nm (verzija sa manuelnim menjačem) do stotke ubrzava za 10,8 sekundi, može do 187 km/h, po fabričkim podacima troši 4,4 l/100 km i emituje 115 grama CO2 po km.

Paceman sa jačim dizelašem od 105 kW/143KS i 305 Nm (u verziji sa manuelnim menjačem) do 100 km/h stiže za 9,2 sekunde, može do maksimalnih 200 km/h, troši 4,6 l/100 km, dok emisija CO2 iznosi 122 g/km.

U opremi će se između ostalog naći i sistemi DSC (Dynamic Stability Control), ABS Electronic Brake Force Distribution (EBD), Cornering Brake Control (CBC), Brake Assist i Hill Assist.

Što se cene tiče, bazni Paceman sa benzincem od 122KS će u Nemačkoj koštati 23.800 evra, a najjeftiniji dizelaš sa 112KS ima cenu od 25.500 evra.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1822



Komentari

Ladno su prekopirali zadnja svetla od Fijata 500L.

Autor sinbad 14 Sep 2012, 16:59

@sinbad
Mini Paceman se kao koncept u ovom obliku i sto je tebi vrlo bitno sa identicnim ovakvim svetlima, pojavio godinu i po dana pre 500L.

Autor toma 14 Sep 2012, 17:04

Besmislen, preskup, nepraktican i upadljiv za sve pare.

Autor Damko 14 Sep 2012, 17:14

Ruzan!

Autor Panco 14 Sep 2012, 17:28

vole ljudi da pljuju.to nam je u genima.Bogu hvala pa se nas narod ne pita nista i sva trzista prihvataju ovaj za nas ruzan,bespotreban.nepraktican,preskup,upadljiv...auto.nekada se bas smorim zbog drugih ljudi.

Autor bmw serija 8 14 Sep 2012, 17:44

Auto je sjajan, realno kupice ga neko ko ga zeli a ne zato sto mu treba. Uporedio bi ga kao potreba za bilo kojim AMG-om ili ///M modelom. Reci da je kupac ovog modela neki gay, isto je sto i da je kupac Mercedesa penzioner, Audija mafijas, a BMW neki kl;asicni djilkos. MINI je kult!

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Sep 2012, 20:21

@bmw
Daleko od toga da nije sjajan, ali meni licno je ruzan jbg ne mogu da prevarim sebe i da kazem da mi se dopada. Ista prica je i za BMW X6 koji je bas, ali bas daleko od mog ukusa. Obican Cooper mi je zakon!
Pozz

Autor Panco 14 Sep 2012, 20:58

Ово је ауто за зезов, ваљда је бар то јасно! Подигнут од пута, двоје врата, кеш колица и шмекерица...да имам новце за педерај ово би ми било у ужем избору! :)

Autor Гагиба 14 Sep 2012, 22:06

Liči na konzervu Red Bula. Boja odgovara, znak na zadnjoj haubi original, a i oblik je tu negde.
I efekat je sličan --- paceman :)

Autor Mange 14 Sep 2012, 22:10

@Mange,
Ostario si...

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Sep 2012, 22:14

Uros Cuore Sportivo
Poštujem tvoje mišljenje o dizajnu. Šta misliš o prednjem kraju, posebno maske, ove "naprave", kao i krovu?

Autor Mange 14 Sep 2012, 22:17

@Mange,
Vozila poput Bube, Fiat-a 500, MINI-ja, JUKe-a i sl. ne mozes ocenjivati na isti nacin kao ostala vozila... Jednostavno ne mozes. Forma pre funkcije. Nekome mana, nekome dar za oci. Zato o PACEMAN-u ne razmislja neko ko razmiljsa i o POLO-u.
Jedva cekam da auto vidim uzivo, posto mi recimo smeta vrh njuske koji ima recimo neku cudnu grbu, ovako sa slika. Ali uglovi su krivi za to. Prvo mi je delovalo da linija krova opada, a onda sam shvatio da se linija boka penje ka zadnjem delu i daje taj dinamicni "kupeovski izgled". Najlepsi deo mi je zapravo zadnji deo gde sve to dobija smisao. Iskreno, nisam video lepsu upotrebu plasticnih elemenata (izvorne crne boje) u eksterijeru nego kod ovog PACEMAN-a. To se pogotovo odnosi na deo zadjeg branika gde plastika "grli" ove izduve. Razocarenje mi predstavlja enterijer koji iz modela u model "raste" na sve strane i bice pravi shok kad MINI promeni sve to, a mora ce. Kao sto Pezo prolazi sada kroz tu krizu. Eto toliko...
P.S. Ti vidis krov kao poklopac od sporeta a ja ne. Mislim da je Fabija kriva za to.
P.P.S. Kakav je na tebe utisak ostavio prvi MINI kada se pojavio,a bio je toliko drugaciji od drugih automobila, mali, "neozbiljan"... Cenim da si dobrano stariji od mene.

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Sep 2012, 22:35

Uros Cuore Sportivo
Na mene je Mini kad se pojavio ostavio nedoumicu. Na prvi pogled neozbiljan, sa nekom mehanikom koja ne priliči takvom izgledu. Ali rekoh, ajde neka postoji i tako nešto.
Međutim kad se pojavio meni neobjašnjiv model Countryman ostao sam bez teksta, posebno sa prednjim krajem i shvatanjem da neko pokušava da izmisli gamu vozila od osnove koja nema temelje. Isto ovo pokušava Fiat...
Elem, nemaš šta da vidiš ovaj Paceman na licu mesta, jer je prednji kraj isto neotesan kao na Countryman, bočno kao Juke, a zadni kraj, delom skinut od 500L. Jednom rečiju Frankeštajn.

Autor Mange 14 Sep 2012, 22:46

Zaboravih da dodam cenu. To je još najfrapantniji podatak!

Autor Mange 14 Sep 2012, 22:49

@Mange,
Mislio sam na original a ne iz BMW-ove ere. Ser Alek Isigonisov MINI sa popreko postavljenim motorom u nosu...

Ako je Countryman Frankestajn, slozices se da je Fabia primer komercijalnog automobila zbog uspeha u prodaji. Meni jako ruzan automobil koji je A stub maznuo upravo od Minija.
Jednostavno, za MINIja ne postoje arshini ocenjivanja...

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Sep 2012, 22:52

Uros Cuore Sportivo
Stari Mini je bio legenda, spora nema. Jenostavan i privlačan izgled, moderna konstrukcija školjke, potor postavljen popreko i velika prostranost kabine tako malog auta. U eksplataciji mali točkovi su bili problematični, posebno što su tada putevi bili u povoju, često i makadamski.
Fabija od svega najveći problem ima sa dizajnom definitivno. Posebno krov i prednji kraj...
Sličan krov je imao i Suzuki Swift druge generacije.

Autor Mange 14 Sep 2012, 23:00

@Mange,
E pa to vreme je proslo. Automobili se danas prave i zbog peshaka, ekologije, autonomije i sl.
Navikni se na Twizy, Prius, Twinair, trocilindricni BMW i sl.
P.S. Sumnjam da je MINI bio toliko privlacan kad se pojavio, pored svih tih velikih i "ozbiljnih" automobila. Ispravi me ako gresim, ali jedino je FIAT 500, kao njegov vrsnjak, bio u tom segmentu. Cak sta vise, Walt Disney je uveliko bio ziv tad...

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Sep 2012, 23:15

Uros Cuore Sportivo
VW Buba je po unutrašnjosti slične klase.
Miniju niko nije mnogo zamerao, sem colovnih klučeva koje je slabo ko imao.

Autor Mange 14 Sep 2012, 23:26

@ Mange
i struje sa + polom na masi. :)

Autor Dejan 14 Sep 2012, 23:33

@Mange,
Ne po unutrasnjosti, Buba je po sveukupnom konceptu slicna sa Cinquecentom, MINIjem i Citroenom 2CV. Auto za "raju"...
Uglavnom drugacije gledamo automobile i to je to. Ti sa tehnicke i "upotrebne" strane a ja sa "poetske","umetnicke". Suvisno je dalje komentarisati ovaj MINI. Poz

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Sep 2012, 23:33

Mene su na starom ( i za mene jedinom ) miniju oduševljavali baš točkovi od 10 cola, sve sa "ravnom" uzdužnom "šarom"

Autor Moron 14 Sep 2012, 23:40

Moron
Za mene su te "male" i dijagonalne gume od Minija, bile dragocene, jer sam njima "opremio" onu nesretnu Brako kamp prikolicu i tako sa njom bezbedno obišao ceo Jadran.

Autor Mange 14 Sep 2012, 23:46

Opet zidni sat????
OMG

Autor Dejan L 15 Sep 2012, 14:00

@bmw serija 8 14 Sep 2012, 17:44

Sto sve dozivljavas kao pljuvanje? Gde sam ja pljuvao po ovom autu?

Je l' preskup - jeste.
Je l' nepraktican - jeste (niti je za terena iako ima nesto veci klirens, niti ima prostora dovoljno i za putnike i za prtljag, da je u pitanju pravi kupe bio bi lep, ovako je mesavina svega i svacega).

A upadljivost je navedena kao vrlina, za te pare u ovoj formi mora da pruzi istu.

Autor Damko 15 Sep 2012, 18:31

Svaka roba ima svoga kupca.Taj ko ga bude kupovao sigruno ima barem jos jedna kola :) Meni je dopada design jer je nesvakidasnji i malo odudara od stereotipa.Naravno noviji modeli
mi nisu toliko kultni kao stariji ali verovatno ce i oni postati vremenom.

Autor Marko 16 Sep 2012, 23:31