
Na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, Ulrich Hackenberg, jedan od glavnih inženjera Volkswagena, objavio je da BlueSport i Bulli koncepti ipak neće ući u serijsku proizvodnju, bar ne za sada.
BlueSport sportski dvosed je trebalo da se prodaje pod tri marke (Volkswagen, Audi i Porsche), a iako ima sve uslove da uđe u serijsku proizvodnju, Volkswagenovi inženjeri žele da tržište zahteva sličan automobil pre nego što predstave biznis plan glavnim čelnicima kompanije.

Bulli je trebalo da bude naslednik legendarnog Transported/Type 2 kombija iz 1950ih i 1960ih godina i da predstavlja nemačkog giganta u klasi supermini MPV vozila.

Volkswagen, kao i većina evropskih proizvođača, pogođen je ekonomskom krizom na evropskom tržištu, što je rezultiralo navedenom odlukom. Kompanija se trenutno koncentriše na proizvodnju manjeg SUV vozila, koji bi bio ispod Tiguana, a koji treba da debituje za dve godine. Ovaj SUV će imati MQB platformu i nudiće bogat izbor benzinskih i dizel motora.
Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Slike: Volkswagen
Steta, Blusport je prelep. Evropski pandan Mazdi MX5.
Dabogda crkli hatchback-ovi u CC verziji. Ubili su celu jednu klasu prelepih kupea i kabrioleta...
Fiat Barcheta i Coupe, MG F, Toyota MR2, Mazda MX5 (naslednik nije na vidiku). Mislio sam da cu se setiti vise modela...
Interesanto da je par puta VW pokusavao da pripremi javnost na svoje roadstere i da nikada se dalje od par koncepta nisu mrdnuli...
@Uros Cuore Sportivo
HotHatch modeli su poklopili te male roadstere i kupee - iskreno sada ce neko radije dati novac na upotrebljiviji/funkcionalniji auto jelte za 4-5 osoba i prtljag a performanse su tu sa novim turbo motorima a i verujem da novi modeli po voznim karakteristikama su odlicni...
@Orlo,
Znam ali sta to znaci? Da imas izbor od recimo klasicnog Megana, onda Megane CC i Megana RS. Tri, u sustini ista automobila. Kod Golfa postoji i verzija u softop varijanti a sad i kod Aatre. Plus, niko nema hrabrosti da napravi auto sa samo dva sedista, iako i ona dva pozadi sluze da eventualno mala odojchad mogu da stanu. Ili pak Nik Vujacic. Ovo je samo shala, lik je legenda.
Nekad se u kupe ulazilo tako sto se malo sagnes, pa citav jedan ritual sa krovom na sklapanje.
@Uros Cuore Sportivo
Mislim da trenutno u vreme krize nije vreme tih takvih kupea (ne samo malih), kabrioleta i roadstera. Vidis i sam da poslednjih godina je prava ekspanzija malih/manjih i prakticnih modela svih marki - nikada nije bilo vise auta B, C, malih SUV-a i MPV-a. Maksimalno se slazem sa tobom da je to nesto posebno oko kabrioleta ali opet dolazimo do komercijalizacije - sta je isplativo a sta nije proizvodjacu. Spomenuo si Barchettu - ja se secam komsinicina unuka je nesto pre rata 1999. iz Italije dosla sa njom - srebrna ko juce da sam je video tako mi je ostala u secanju, meni i drustvu je tada delovala kao da je neki SS auto... :)
P.S. Sta kazes na Opel GT? Video sam par komada medju njima i onaj Kulundzicev crveni u voznji... odlican roadster...
@Orlo,
Danas sam bas video Barchetu na NBG, kod Fontane, cini mi se da je bila ristajling posto je imala trece stop svetlo na poklopcu prtljaznika. To je bio auto baziran na Prvom Fiat Puntu. (ispravi me ako gresim). Potrosio sam jedno 5 minuta da je obidjem i zagledam, prilicno je retka kod nas ali i dan danas je sveza. Svaki dan gledam i jedan Fiat Coupe i nikako da mi dosadi, pogotovo podatak da ga je radio Kris Bangl.
Opel GT je OK, ali mi se vise svidja ideja o nenapadnom i nenametljivom kupeu. Ne znam da li sam se dobro izrazio ali sve gorepomenute svrstavam u tu klasu. Kao recimo, drugi auto u porodici, za zabavu preko vikenda.
Mozemo da pricamo o razlozima njihovog nestanka ceo dan, kriza je uzela maha,ali isto tako mislim da su proizvodjaci zarad veceg profita sami nametnuli CC verzije. Kako to da jedan VW ne moze da izbaci ovaj gore BlueSport? Makar i sa znakom SEAT-a npr.
@Uros Cuore Sportivo
Mogu oni da guslaju o nekom ekstra profitu uz pomoc MQB platforme ali oni na ovom BlueSport nece ostvariti neki profit a ulozice znacajna sredstva za platformu (sasvim je jasno da se MQB ovde ne moze primeniti jer auto ima centralno postavljen motor i zadnji pogon) a price da bi je i Porsche korisio za svoju "socijalnu" verziju ne piju vodu jer oni sada hoce da kes uloze u nove/druge modele koje ce da prave u znacajno vecim brojkama - ali i vidis da ta klasa lakih roadstera, da ih tako nazovem, skoro da i ne postoji... niko postoji osim MX-5 u toj klasi lakih, a da ne racunamo premijum modele Z4, SLK, TT... mozda u buducnosti kada se budu oporavila trzista bice vise mesta za ovakve modele - kupee, roadstere i kabriolete...
@Orlo,
Da ali eto vidis taj VW nije mogao da proda Fetona u dovoljnim kolicinama zbog znaka na haubi. Citao sam da je bio vise nego konkurentan velikoj trojci. Kad mogu da gube novac sa Vejronom mogu sigurno i mnogo manje na mali kupe koji bi ih, jednog dana, kroz nekog naslednika, dodvorio mladjoj publici...
@Uros Cuore Sportivo
Feton jeste bio vise nego konkurentan, ali pored toga imidz premijum trojke je stvaran pogotovo poslednjih godina takav da niti jedna druga marka ne moze da ostvari uspeh u poredjenju sa njima, nazalost, a sasvim sam siguran da Lexus, Infiniti, Jaguar, Saab, Cadillac mogu da ponude slicno (naravno neko se nece sloziti sa mnom bas zbog gore navedenog mita i zamenjinih teza kojim se sluze novinari i stavljanjem manje bitnih (prosecnom, a njih je najvise, vozacu) stvari kao bitne).
Mislim da ti Veyron nije bas dobro poredjenje jer je nebitno da li VW gubi, kako tvrde, novac na njemu on sluzi kao tehnoloski demonstrator moci grupacije i inzenjerske sposobnosti u autoindustriji i da se pokaze sposobnost odnosno nemoc drugih giganata autoindustrije...
@NemanjaBB
Ni slucajno... TT je na bazi Golfa - znaci motor napred pogon napred. BlueSport ima centralno postavljen motor i pogon zadnji (kao Boxster)...
Uslovno rečeno šteta za bluesport, ali... Nije to toliki problem za napraviti, ja čak vjerujem da je bluesport prvi auto sa MQB platform koji je prikazan javno, kao što je njegov prethodnik VW ecoracer bio napravljen na platformi golfa V: primjeni se isti recept kao što je FIAT napravio sa 128 - X 1/9, samo se premjesti pogon sa prve na zadnju osovinu (zajedno sa motorom), na prvoj osovini ostane samo upravljanje. Mislim da je VW procjenio da onaj ko bi kupio ovakav auto nema novaca (mlađarija), a onaj koji ima će kupiti golfa varianta, tourana ili tiguana.
@Uros
Lepo ti je rekao Orlo,sa Vejronom pa kao da pokazuju moc...Uzeli sve najjace strucnjake,platili i sada rade...Mogli bi oni da izbace ovaj roudster,sigurno ako nekome nije problem lova i ostalo to je Vw ali dobro znamo koliko oni,a i ostali gledaju profit pa ce ga sigurno ostaviti za kasnije...A,nesto sto je sigurno i kad bi ga izbacili sada roknuli bi mu cenu,bio bi sigurno malko jeftiniji od Z4,TT-a i ne bi bio bas prodavan pored njih...Barem ja tako mislim.
Feton nije bas dobro prosao na trzistu ali ono,ima ga...Po meni fantasticna limuzina koja je maaaalko jeftinija od premijuma,ali ne dovoljno i nema reputaciju kao ovi i onda nema uspeha...Ali npr Tuareg je jeftiniji od X5 i kompanije za 3,4 000 samo,pa on ima odlicnu prodaju...
Autor Orlo 29 Sep 2012, 21:03
Moja greska onda za TT, nisam toliko upucen.
A sto se tice onoga u vezi premijum trojke, ja bih voleo da nije tako i da se gledaju i druge marke auta. Bas ove sto si spomenuo volim, Lexus malo vise od Infinitia(tu volim samo FX modele), pa onda Jaguar, koji nema perfomanse kao nemac ali je zatoelegantniji. Onda Saab, recimo novi 9-5 KAKAV AUTO !!