
Iz Volkswagena je još ranije stigla zvanična potvrda da će njihov XL1 concept ući u proizvodnju (mada u veoma malom broju primeraka), a danas je konačno ovaj nemački proizvođač objavio detalje i zvanične fotografije serijskog XL1 koji će premijeru imati početkom sledećeg meseca na tradicionalnom Salonu automobila u Ženevi.
XL1 je kao koncept premijeru imao još početkom 2011. godine na Salonu automobila u Dohi (Qatar Motor Show 2011), a ovaj serijski model je hibridno vozilo (kombinacija dvocilindričnog 0.8L TDI dizelaša sa 35 kW/48KS i 120 Nm, elektromotora sa 20 kW/27KS i 140 Nm, litijum-jonskih baterija od 5.5 kWh i sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom), koje po fabričkim podacima troši samo 0,9 litara goriva na 100 km i emituje tek 21 gram CO2 po kilometru.

Moguća je i vožnja samo na elektro pogon, i to do 50 kilometara, dok ukupna autonomija iznosi do 500 km.

Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,7 sekundi.


Dužina ovog dvoseda iznosi 389 cm, širina 167 cm, visina 115 cm, međuosovinsko rastojanje je 222 cm, dok su točkovi od 15 i 16 inča (sa gumama 115/80 R15 napred i 145/55 R16 pozadi).

XL1 karakterišu i mala težina (795 kg, zahvaljujući ugljeničnim vlaknima), koeficijent otpora vazduhu 0.189, kao i vrata koja se otvaraju u vis.

Volkswagen je najavio da će prva serija XL1 biti napravljena u samo 50 primeraka (u fabrici Osnabrück u Nemačkoj), a kasnije će ga proizvoditi po narudžbini.
Cena za sada nije saopštena.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Sad kad mu raspale cenu od 40-50 hiljada eura kao sto se spekulisalo ranije...
Kao i svaki demonstrator tehnologije i ovaj ce trpeti kritike. I Tesla nista bolje nije pocela. Svaka cast VW-u za ovaj potez. Ipak, nadovezujem se na svoju prvu recenicu. Osecao bi se kao idiot da vozim ovo.
Dok ne vidim lep, upotrebljiv auto, nista ne priznajem.