
Nova generacija Hondinog modela Fit (na nekim tržištima kao Honda Jazz) će na japanskom tržištu biti lansirana za nekoliko meseci, a dok se to ne desi, fabrika je danas objavila zvanične fotografije.

Ovde i podsećanje da su nedavno već objavljene i prve zvanične slike koju se pre vremena pojavile u javnosti (skenirane iz procurele brošure), pa izgled novog Jazza više ne predstavlja iznenađenje. Sada su objavljene i nove informacije, uključujući i one o paleti motora.

Dakle, nakon 12 godina i dve generacije, pred nama je nova, treća generacija Honde Fit / Jazz čija prodaja na japanskom tržištu zvanično treba da startuje u septembru.

Novi Fit / Jazz je sa 395 cm duži za 5 cm u odnosu na dosadašnji model, širok je 1695 mm, visok 1525 mm (4WD verzija 1550 mm), a međuosovinsko rastojanje je produženo za 3 cm (na 253 cm). Zato se najavljuju prostraniji enterijer (sa kvalitetnijim materijalima), za 65 mm više mesta za noge putnika pozadi, kao i povećani prtljažnik (po ranijim najavama ima oko 400 litara zapremine).

U paleti motora će se naći benzinci 1.3 (100KS / 119 Nm) i 1.5 (132KS / 155 Nm), pri čemu će ovaj snažniji biti namenjen i vizuelno atraktivnijoj varijanti Fit RS. Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa 5 i 6 stepeni, kao i CVT transmisija.

Fit sa 1.3L motorom će sa litrom goriva moći da pređe 28 km, sa 1.5L motorom 23 km, a 22 km u verziji Fit RS.

Kao i ranije, i novi Fit / Jazz će biti dostupan i u hibridnoj verziji, a neke od verzija će u Japanu moći da se dobiju i sa opcionim 4x4 pogonom.

Fit Hybrid će kombinovati 1,5 litarski benzinac (110KS i 134 Nm), elektromotor (30KS i 160 Nm), litijum-jonske baterije, kao i sedmostepeni iDCT menjač sa dvostrukim kvačilom, a sa litrom goriva će moći da pređe 36,4 km. Biće moguća i vožnja samo na elektropogon, ali samo na kratkim relacijama.
Što se cena tiče, novi Fit će po ranijim najavama u Japanu startovati od oko 1.300.000 jena (oko 10.000 evra) za baznu 1.3L verziju, a Fit Hybrid od 1.690.000 jena (oko 13.000 evra).
Ivan Mitić – Autoblog.rs