
Kao što je bilo i najavljeno, danas će u Mini Oxford fabrici u Velikoj Britaniji biti održana svetska promocija novog Minija (na 107-godišnjicu rođenja Aleka Isigonisa, čoveka koji je zaslužan za nastanak originalnog Minija iz 1959. godine), a uveče će biti organizovana i zabava u Londonu.
Takođe, novi Mini (interne oznake F56) će 20. novembra biti predstavljen na sajmu automobilu u Tokiju, a samo nekoliko sati kasnije i na sajmu u Los Anđelesu.

Ovde podsećanje da je na poslednjem Salonu automobila u Frankfurtu (održanom u septembru ove godine) kao najava za novi Mini F56 prikazan Mini Vision Concept, a zatim se pojavilo i više špijunskih slika potpuno nemaskiranih primeraka.

To znači da nekih tajni o njegovom izgledu nema već nekoliko meseci. Mada, ruku na srce, svi smo znali da se izgled neće mnogo promeniti, što su potvrdile i ove zvanične fotografije. Dakle, Mini vizuelno ostaje Mini.

BMW je inače još ranije objavio zvanične detalje o paleti motora za Mini F56 (standardno u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem ili opcionim šestostepenim automatikom).

Dakle, na početku će novi Mini biti dostupan sa 1,5 litarskim trocilindričnim turbo benzincem sa 136KS i 220 Nm pri samo 1250 o/min. (230 Nm sa overboost-om) u modelu Mini Cooper, zatim sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim benzinskim motorom koji razvija 192KS i 280 Nm (300 Nm sa overboost-om) u modelu Cooper S, kao i sa novim common-rail 1,5 litarskim turbo-dizelašem sa 116KS i 270 Nm obrtnog momenta u modelu Cooper D.

Mini Cooper sa 136KS do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, Mini cooper D za 9,2 sekunde, dok Mini Cooper S sa 192KS do stotke stiže za 6,8 sekundi (navedeni podaci važe sa verzije sa manuelnim menjačem).

Ovi motori (svi Euro 6) će biti ekonomičniji od aktuelne ponude, a imaće i stop-start sistem.

Što se potrošnje tiče, Mini Cooper po fabričkim podacima troši 4,4 l/100 km i emituje 105 grama CO2 po km, Mini Cooper S troši 5,6 l/100 km i emituje 133 grama CO2 po km, a Mini Cooper D ima potrošnju od 3,5 l/100 km (emisija CO2 je 92 g/km).

Tokom sledeće godine će ponuda biti proširena i novim verzijama, a to su Mini One i Mini One D, kao i Cooper SD i sportski Mini JCW.


BMW za novi Mini takođe najavljuje novu UKL1 platformu (koji će koristiti i BMW-ovi modeli), veće dimenzije (duži za 98 mm, širi 44 mm, viši 7 mm, međuosovinsko rastojanje produženo za 42 mm), širi trag točkova (42 mm napred i 34 mm pozadi), više mesta za putnike pozadi i prtljažnik veće zapremine (sada 211 litara, povećanje od 30%), još preciznije i sportskije upravljanje, elektronski podesive amortizere (sa Comfor i Sport modovima), LED prednja i zadnja svetla, kao i novi, lakši kočioni sistem, sistem koji vozača upozorava na mogućnost sudara ili naleta pešaka (može i automatski da zaustavi vozilo ako vozač ne raguje na upozorenja sistema).


Skuplje verzije će imati i 8,8-inčni infotainment sistem koji se kontroliše sistemom sličnim BMW-ovom iDrive-u.


Takođe, u ponudi će biti i novi displej koji projektuje informacije na mali sklopivi ekran na kontrolnoj ploči (tako vozač dobija podatke o trenutnoj brzini, navigaciji i stanju pojedinih sistema, ali i kontroliše muzički player i radio), kamera za vožnju unazad, sistem za pomoć pri paralelnom parkiranju i sistem koji 'pamti' znakove u saobraćaju.



Pomenute nove dimenzije u praksi izgledaju ovako: dužina 3821 mm, širina 1727 mm, visina 1414 mm, međuosovinsko rastojanje 2495 mm, dok su točkovi u zavisnosti od verzije od 15 i 16 inča (opciono do 18 inča).
Na kraju i cene za britansko tržište: novi Mini Cooper košta 15.300 funti, Mini Cooper D ima cenu od 16.450 funti, dok Cooper S treba da se plati 18.650 funti.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Promo video:
Odlican, zabavan, ekskluzivan, originalan, a ako je verovati podacima sada kudikamo i praktican.Jedino pusta cena...
Proporcije zadnjih svetala su omasene, a "tradicionalni gril" ne funkcionise sa ovim super fensi branicima. Nadam se da su branici manje fensi na Mini One.
Centralna konzola je kic, pogotovo bez monitora. Zasto su zamenili okrugle izduvnike koji podsecaju na mini maus ovim bezveznim bananama, samo oni znaju.
Brzinomer su trebali da ostave gde je bio, a da samo dodaju digitalni i u obrtomer na volan(mada mislim da ovo vec ima na Kantrimenu?).
mini i ne treba radikalno da se menja.uostalom zasto bi neko eksperimentisao sa modelom koji je vise nego uspesan?
upravo razlog zasto i "novi" mini vec izgleda kao da je 15 godina star. nisu ga morali menjati uopste, vecina ljudi koji kupuje mini i tako nece biti u stanju da prepozna razliku. na zalost, auto industrija je postala previse predvidljiva i sve se vodi kroz novac, pa samim tim i auto kompanije vise ne smeju da rade ono sta zele vec svi idu na sigurne poteze
novi motori,nova platmorfa,vise mesta za putnike,novi bezbednosni sistemi,manja potrosnja,veci prtljaznik,bolje kocnice,bolje upravljanje...malo li je?ne mora auto spolja da se promeni mnogo da bi se nazvao novim modelom.
mile,ides li na ovakve manifestacije kad si vec u americi?
https://www.youtube.com/watch?v=PJ9_MH0BmKE
svakakve felne mogu da se vide.
mile antena 18 Nov 2013, 14:58
Nije bas lako kod ovih retro modela dizajn mnogo izmjeniti.
Po mom misljenju odlicno izgleda, jedina mana mu je ovaj brzinomjer koji lici na one u starim BMWovima.
@bmw series 8,
ne, to me ne interesuje bas, idem samo na auto shows gde su klasicni auti i potpuno novi auti, ali ovakvi "tuneri" me ne interesuju bas.
Sto se dizajna tice, vise promena ima na ovoj Mk3 verziji u odnosu na Mk2, nego sto je to bilo na Mk2 u odnosu na Mk1.
Da nije neko ocekivao da MINI treba da se toliko promeni da lici na bubu, ili na A1 ne daj Boze?
jos slika
http://www.autobild.de/bilder/der-neue-mini-cooper-f56-4454057.html#bild0|ref=http://www.autobild.de/artikel/mini-cooper-f56-2014-vorstellung-4453855.html
Mlako... Zabavna je igracka sigurno, voleo bi da ga imam ali sam mnogo vise ocekivao. Najveci minus je prednji prepust ovoliki i svetla pozadi.
Što se dizajna tiče, više je restajling nego nov model.
Malo drugačija grafika farova, štopovi i malo promenjeni branici.
Enterijer takodje restajling.
Štopovi predimenzionisani.
Vrlo je nezgodno kod ovakvih modela da se kod narednog modela nesto mnogo menja, jer ce onda izgubiti ono po cemu je poznat a to moze da bude kocka za proizvodjaca.
Svidja mi se ovaj, kao i prethodni model, narocito motorizacija odnosno sto su se resili onih Prince motora koji su bili na losem glasu i zamenili ih potpuno novim motorima. Pohvalio bih da i pored puno kompromisa koje ima Mini, to sto su izmenili neke detalje tako da je postao funkcionalniji tipa brzionmer, prekidaci za prozore itd. I dalje je to vozilo za mlade i gradske uslove, i naravno skup... pa ko ima nek izvoli.
@ toma, bilo je po internetu, izgleda katastrofalno, kao neki radio koji si kupio na buvljaku i dve rupe gore i dole. Ima na kineskim spijunskim slikama, mozda je bilo i ovde, ne secam se
Fordovac
ekran, manji ili veci ce biti standardan u svakom modelu. A batali te spijunske slike prototipova koji u pojedinim fazama razvoja imaju sklepan enterijer "sa svih strana".
Deluje vizuelno OK. Bez "potresa". Tako i treba.
Inače, ako je verovati cenovniku za Srbiju, kod nas se sada paralelno nude ovi novi 3. cilindrični (sa 116ks ) i "stari" 4 cilindrični dizel motori (sa 90 i 112 ks), stim da su ovi drugi od 1.598 ccm (i odavno više nikakve veze nemaju sa onim od 1.560 ccm )
NemanjaBB
Imas na parkingu Delte 3x X5:)
Doduse, ispod plave cerade su. Ali se vidi da je jedan od njih beli sa M paketom. Onaj skroz levo:)