
Sem novog Civica Type R, Honda je danas najavila i tri nova VTEC Turbo benzinska motora koji će se u bliskoj budućnosti ugrađivati u više modela ove japanske marke.
Radi o novoj liniji benzinskih motora sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, kod kojih naglasak jeste bio na snazi, ali je velika pažnja posvećena i što boljoj ekonomičnosti.

Dakle, najavljeni su novi trocilindrični 1,0 litarski turbo, zatim 1,5 litarski četvorocilindrični turbo, kao i 2,0 litarski četvorocilindrični turbo Euro 6 motor sa 206 kW/280KS (ovaj potonji najavljen za novi Civic Type R).

Mada je Honda u svom press saopštenju objavila snagu samo za 2.0L četvorocilindrični turbo sa 206 kW/280KS koji će pokretati novi Civic Type R, pojedini japanski mediji navode da će novi 1.0L turbo trocilindraš imati 95 kW/129KS i 200 Nm, kao i da će novi 1.5L četvorocilindrični Turbo raspolagati sa 150 kW/204KS i 260 Nm.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Će ostane Mazda usamljena.. Kapa dole vizionarima što pootvaraše servise turbina (ovo nema veze s Hondom, inače)..
Znaci i Honda je presla na mracnu stranu... :)
Kod 1.0 je preveliki obrtni moment, jedino da je 200Nm sa overboost-om... sve u svemu brojke kod sva tri agregata za respekt.
Znači,ovo je kraj sveta,bez dileme. I ja sam se nadao da će honda ostati "svoja" i pouzdana. Ali, očito sve je manje vremena ostalo da ljudi kod honde kupe ono što će baš da traje
Orlo
da li je i Honda krenula od nule kao i Opel sa 1.6 CDTI, kako ti tvrdis?
Lepa vest!
Svi motori na osnovu ovih podataka deluju preforsirano, ali valjda će biti ok.
Do sada Hondini benzinski motori bez turbina, a sad odjednom tri. Nije to njen fazon.
@carobnjak
Nista ja ne tvrdim sto nije napisano, ja sam se oslonio na ono sta pise (svugde), a to sto si ubedjen u svoju savrsenost i superznanje i sto znas bolje od njih samo to ne mozes da dokazes, to je tvoj problem... tako da sam na tvom mestu ne bi spominjao 1.6 CDTI neko vreme... :P
A jel si pogledao kubikazu ovog 1.5T, jel te podseca na Fordov mozda? I hod i precnik klipa isto, mnogo slucajnosti?
I onaj njihov 1.6 ima skoro identicnu zapreminu kao 1.6 MJ mora da je i on isti...
:)))))
@Orlo
za razliku od Opelovih dizela (koji bolje da i ne postoje!) Honda ima bogatu tradiciju u konstruisanju motora...
Renoov 1,2 tce u meni poznatoj najjačoj izvedbi ima 130 ks i 205 Nm.
"Jedan konj" više i 5 Nm više. Uz 200 ccm i cilindar više.
@Orlo
ne, VTEC!
Paralelu sam napravio na bazi tvoje teorije zvanoj "od nule"! :)
@carobnjak
Ko zna sta si ti hteo da kazes...
Sta je to trebalo da znaci da Opel nema istoriju u pravljenju benzinaca, i onda to poredjenje dizela kod Opela koji su uglavnom bili tudji i Hondinih benzinaca koje ona sama proizvodi?
@carobnjak
Malo mi je suludo da poredis dizele i benzince - babe i zabe... ali ako ti vidis logiku nema frke.
Orlo
ne poredim, procitaj sve komentare jos jednom i baziraj se na svojoj teoriji "od nule" pa ces nadam se ukapirati...
@carobnjak
Znas, nisam vise siguran da li se ti pravis slep, ili stvarno to jesi, nema "moje teorije" a ni "moje pretpostavke" vec samo niz cinjenica, za koje ti i jos par ovde eksperata citaca hoda klipa i kubikaze misle suprotno, to je sve... e, a sada sto se pretpostavke ne poklapaju sa cinjenicama nastaje zbrka. Simply as that.
Cela ova pisanija o Hondi i Turbo motorima, je čisto naklapanje - biće ovoliko, onoliko... Osnova je što VTEC sistem u Turbu gubi smisao kao takav, a zna se ga iz 1600 cm3 u turbu može da se izvuče jako mnogo realno i 500ks.
Poenta je napraviti elstičan, ekonomičan, pouzdan i jeftin motor. Honda će prvo oprezno ući u sve ovo. Drugo, bliska budućnost može da bude 1 ili 5 godina, a već iduće godine standarna snaga turba će ići gore bar 10%.
Što se opela i dizela tiče, stvar je jednostavna. Opel je vežbao, pravio najgore dizelaše, pa opet vežbao pa opet isto, pa je uzeo Isuzu, p onda Fiat. Sad bi opet da vežbaju... Razumem ja njih, ali kupce opela ne.
@Orlo
e to sam ja tebe prvi pitao! :)
Evo da zakljucim: NE MOZE se dobar motor napraviti od nule!
Jel si sad progledao?
@carobnjak
Samo ne menjaj temu... zna se o cemu je raspravka oko 1.6 CDTI - poreklo... doduse kada ti tu nije islo bas nesto, okrenuo si pricu kasnije o tome da li je dobar ako je radjen od nule.
Orlo
pa ja se ne pravim lud kao ti!
A sta to meni nije islo, tj. sta je tebi islo?!?
Sa dolaskom Euro 6 svi su "prinudjeni" preći na manje turbaše, a za kupce niko i ne mari. Ne znam kako se pokazao do sada u praksi fordov novi turbo trocilindraš od 1 litra (o tome glasa nigde), a živo me interesuje i da li će kod PSA novi trocilindrični 1.2 e-THP biti jednako "pouzdan" kao "stari" 1.6 THP iz perioda ljubavi sa BMW-om.
@carobnjak
Pa ti nista onda nisi procitao sto sam objavio a bilo je raznih napisa od novinarskih preko zvanicnih...
Ajde zdravo do neke druge teme! ;)
@Orlo
ti svoje misljenje baziras na netu umesto da koristis svoj mozak!
1.6 CDTI je modifikovani Fijatov multijet izliven od aluminijuma i to je sva nauka.
Nesto slicno sam ti onda napisao...
@carobnjak
Pa sad bas i nisi ali nema veze to...
A sta je sa autorskim pravima na koje polaze Fiat (a to je svetinja na Zapadu), i sto ako je tako zasto to nigde ne pise, sem u tvojoj pretpostavci?
@Orlo
a sta ako su se tako dogovorili?
Sta ako su isti ljudi radili na njima?
Evo razmisljaj u ovom pravcu:
ciji motro su imali pred sobom?
Ciji su koristili do tada?
Zasto imaju IDENTICNU zapreminu, hod i precnik klipa?
Tebi je to sve slucajno?
E pa meni nikako nije, price za malu decu!
P.S. i ne mislim da su identicni ali je jasno odakle su krenuli, a i nisu daleko stigli...
@carobnjak
Ne, ne brale, nema tamo dogovora kada je nesto tvoje to mora ceo svet da zna - intelektualna svojina. Sto gigant MB nije onda sakrio da koristi 1.5 dCi motor kada znaju koliko to moze da utice na imidz? Ili Jaguar derivate PSA HDi motora?
Drugo, za 1.6 CDTI po ovim testovima govore nesto drugacije nego kod testova tipa 2.0 CDTI (da je pretpostavka da su odatle krenuli) ili od 1.6 MJT... pohvalili su manju buku u prvom planu, elasticnost i rafinisanost.
@Orlo
pa nema jer nije isti motor nego modifikovan, o tome ti sve vreme govorim!
Ako se setis moj prvi komentar je bio: bojim se da je to U OSNOVI Fijatov motor jer
Opel NIKADA nije imao svoj dizel a da je valjao...
@carobnjak
Pogledaj malo defiiciju patenta, videces da i dizajn spada pod intelektualnu svojinu. Da su bilo sta koristili sto je Fiat "potpisao" moralo je do sada vec negde da pise...
Orlo
nisam ja to rekao, a odbacio si mogucnost kopiranja?
Zasto ne odgovoris na pitanja iz 22:36?
@carobnjak
Kakvog kopiranja, pored autorskih prava? Mislis na klubikazu? Pa i 1.6 dCi, 1.6 i-DTEC, 1.6 TDI i 1.6 MJET imaju identicnu kubikazu... ocigledno je da su utvrdili da je to najoptimalnije... ili mozda su jedni druge kopirali?
Orlo
mozda, Hondin ima drugacije promere...
A sta ako je Fijat dobio lovu za precutnu saglasnost?
P.S. sto se autorskih prava tice, eno ti Chevrolet se svuda hvali kako im je Aveo sa Multijet motorom najekonmicniji u klasi!
Ni pomena da je to Fijatov motor, pa sta?
@carobnjak
Precutna saglasnost... pravi si teoreticar zavere, kao i za onaj zveknuti 1.4 Fire na 50.000 iz Fiat-a 500 sa supertesta AB - "namerno ga vozili da rikne kako bi mogli da likuju"... :)))))
Ne bi te vise zadrzavao ovde... ;)
Orlo
sta je zacrnjen ugovor sa FAS-om? Ti mislis da su posla cista u autoindustriji? Gde ti zivis? Jel mozes da pretpostavis koja lova je u pitanju?
A 500 je bas pravi argument za ovu temu... :)))
Ajd dokazi da nije tako?
Ili mozda lakse, nadji da li se jod nekom primerku desilo isto?
Mozes i na netu, posto su ti ostale sfere nedostupne... :)
@carobnjak
Evo jedne interesantnog pasusa na koji sam naleteo za Fiat 500 na jednom manje poznatom sajtu:
Driver power
Our view: Last year’s 81st place in our Driver Power survey was poor; this year’s 142nd is a disaster. Low running costs are the high spot, but owners don’t like the ride, practicality or reliability.
http://www.autoexpress.co.uk/fiat/500/66782/fiat-500-used-buyers-guide/page/0/1
;)