
Porscheov dugo najavljivani SUV Macan će zvaničnu premijeru imati na Salonu automobila u Los Anđelesu, ali su pre toga već objavljene ove prve oficijelne fotografije i detalji.
Ovaj Porscheov manji SUV (od indonezijske reči za "Tigar") će se u prodaji pojaviti na proleće sledeće godine, a u Nemačkoj će startovati po ceni od nepunih 58.000 evra.

Model Macan je deo Porsche plana Strategy 2018, koji podrazumeva proširenje ponude i povećanje prodaje ove nemačke fabrike, a najavljuje se kao pravi Porsche i kao vozilo koje kombinuje karakteristike sportskog automobila i prednosti SUV modela.

Macan brojne komponente deli sa Audijem Q5, dok će se proizvodnja odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, gde je uloženo 500 miliona evra u proširenje kapaciteta i gde će biti zaposleno ukupno 1.000 novih radnika.

Macan ima isto međuosovinsko rastojanje kao i Audijev Q5 (2807 mm), a što se ostalih dimenzija tiče, Macan je dugačak 4675 mm, širok 1923 mm i visok 1628 mm. U odnosu na Audi Q5, Macan je takođe dobio i dorađeno ogibljenje i upravljački kao i kočioni sistem. Veličina točkova će se inače standardno kretati od 18 do 19 inča sa gumama 235/60 R18 i 255/55 R18 odnosno 235/55 R19 i 255/50 R19 (opciono će se nuditi i točkovi do 21 inča), a zapremina prtljažnika od 500 do 1500 litara.

Što se tiče motora, za sada je najavljeno nekoliko agregata, i to sa rasponom snage od 258KS do 400KS.


U ponudi će na početku biti verzije Macan S, Macan Turbo i Macan S Diesel, a njihove specifikacije možete pogledati u nastavku.
3,0 litarski V6 benzinac u modelu Macan S ima 250 kW/340KS i 460 Nm obrtnog momenta (u paru sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom, ubrzanje do 100 km/h iznosi 5,4 sekunde, najveća brzina je 254 km/h, potrošnja goriva 8,7 l/100 km, emisija CO2 je 204 g/km), Macan Turbo raspolaže sa 3,6 litarskim turbo motorom sa 294 kW/400KS i 550 Nm (do stotke za 4,8 sekunde, najveća brzina 266 km/h, potrošnja 8,9 l/100 km, emisija CO2 iznosi 208 g/km), dok Macan Diesel S pokreće šestocilindrični 3,0 litarski dizelaš sa 190 kW/258KS i 580 Nm (do 100 km/h za 6,3 sekunde, najveća brzina 230 km/h, potrošnja 6,1 l/100 km, emisija CO2 je 159 g/km).
Treba napomenuti da će biti dostupan i opcioni Sport Chrono paket sa kojim je Macan od 0 do 100 km/h kod svih navedenih verzija brži za još 0,2 sekunde.


Kasnije će ponuda biti dopunjena, pre svega četvorocilindričnim 2,0 litarskim turbo benzincem sa 280KS i 2,0 litarskim četvorocilindričnim dizelašem, a nije isključeni ni hibrid.

Porsche inače očekuje da godišnje širom sveta proda oko 50.000 primeraka Macana. Na kraju i cene za Nemačku gde će Macan biti dostupan o aprila sledeće godine: Macan S i Macan S Diesel imaju istu cenu i startuju od 57.930 evra, dok Macan Turbo košta 79.826 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Lepši od Kajena.
Makar nije ko Hjundai pozadi, iako je generalno umanjeni Kajen.
Težak je...
svaka cast sto su sve ovo vreme skrivali dizajn jer bas niko nije mogao da predpostavi da ce ovako da izgleda. pravo osvezenje od porschea.
Kakav je ovo kic crveni enterijer? Ovo moze samo skorojevic da voli.
Da imam novca, kupio bih 911 bez razmisljanja. Ovo je lakrdija.
Naprijed isti,isti Cayenne..Nazad dobar,unutra isto dobar samo ne u crvenoj,i kao što je Fordovac rekao,kupio bih 911 bez razmišljanja...
Sto se tice enterijera ne budite smesni. To je samo jedna od kombinacija.
Pogledajte ovo: http://bit.ly/17LxROW
@Pit
Eto ti 'jeftinog' Porsea.
Cene startuju od 58.000e u Nemackoj, X3 u Nemackoj startuje od 36.500e.
A, enterijer je naravno VRH.
Ova boja je samo jedna od kombinacija, moze biti sve crvno, sve krem, sve crveno, pa ko sta voli ;)
Nisam ocekivao bas ovako veliku cenu, iskreno...Ulazi sa cenom jos malo pa u rangu X5-ice koja u Nemackoj startuje od 59.000e...Bezobrazno
dusane,i zato ce da se proda u troduplo manjem broju od x3.nikoga nisam video da se lozi na jake cene kao ti.jos kad bi mogao da mi objasnis sto tebe to toliko impresionira bio bi ti zahvalan.nego reci ti nama planira li porse da izbacuje konkurenta seriji 1,miniju,b klasi? kako je krenuo ne bi me cudilo.
@bmw
Ne lozim se ja na jake cene vec Pit.
Zato sam mu i napomenuo cenu...
Nikada nisam pominjao cene, nego uvek on pomene, ja sam samo odgovarao.
Po meni auto treba da bude sto jeftiniji, a ne obratno.
Ti misli kako hoces.
Imace oni odlicni prodaju i sa ovom cenom, ne brini :))
Kada sam ranije pricao kako su i Kajman i Boxter skupi i ti i Pit ste govorili kako su 'jeftini', onda ispada da je i ovo jeftino...
A, kada pogledas, ovakva premijum klasa je 20.000e jeftinija, onda vidimo da je ustvari i ovo skupo, kao i Boxter i Kajman.
prepakovani q3 sa cayenne izgledom i boljim zadnjim svjetlima. auto nevrijedi te novce nikako...
dusan
sa kojim motorim je 36600 evra, X3? Taj Macan od 58000 je sa benzincem od 340ks, dok X3 35i sa benzincem od 306ks je 53500evra. I sigurno ima manje opreme od ovog Macana.
Dakle ti ne znas da gledas. Kad kazem "ne znas da gledas" mislim generalno, svet oko sebe, ne znas da tumacis sta je napisano, itd, itd.
A jedino sto je bezobrazno ovde (kako si ti napisao) je to sto 58000 evra prodaju Tiguan-a sa koznim sedistima i kicherica enterijerom.
Ovde je neka teska shizofrenija u pitanju. Ni u jednom trenutku nisam pomenuo cenu vec sam komentarisao auto. Jedino sto imam u vezi cene da kazem je da je to preplaceni Q5. Q5 na steroidima. Ali dok je ovaca, bice i vune. Moraju negde onih 17 000e po automobilu da se ugrade, pa ko zeli nek im placa.
Pogledajte redosled komentara, ko spominje cenu, nisam se nikom obratio niti pominjao cenu. A dusan mi odgovara, kao da sam govorio o ceni ili mu se obratio.
Poznato je da je dusan opterecen cenama i stalno to pominje. Hvali to sto deru sa ugradjivanjem. A bs8 i ja govorimo da Ferrari nema auto ispod 50 000 e. Vec mu je najjeftiniji auto 200 soma. Toliko o tome koji su konkurenti. Ferrari nema paletu modela ko prepakovani vw i audi. Pretpostavljam da je ovaj Makan konkurent Kaliforniji. : )))
Prelepa zadnja svetla na jednom uzasno dosadnom-vec vidjenom modelu. Bezobrazluk u sta se pretvara autoindustrija koju vode najmocniji...
Nije ovo prepakovani tiguan, vec Q5. Ali ovo prepakovan uzmimo sa rezervom jer se vozne karakteristike cayenna puno razlikuju od tuarega i Q7.
@Rade
Da, ali to hejteri ne vide.
Ne vide sto je Cayenne 3x bolji u svakom pogledu od 'brace'.
Tu se ne koristi tek jedno isto, dosta je drugih stvari, dosta je stvari poboljsano...
@Pit
Da, ali je Ferari 200 hiljada, ali i ostali su toliko konkurenti, dok su ti automobili u ovoj klasi, 20, 30.000e, a ovo skoro 60.000...
Ako je to 'jeftino', onda ok.Cene sam uvek pominjao kad ti krenes nesto da ih pominjes, nikada nisam prvi pominjao bilo kakve cene modela bilo kog brenda.
Kao sto si govorio Audi mnogo jeftiniji od Mercedesa, a mnogo modela je skoro iste cene...Ali ne znam zasto ti je to bitno da nesto sto volis bude skupo i skuplje od drugih.
@toma
Pa koliko oni prodaju tih od 53?Nemoj da napadas druge nego prvo ti budi realan!Ovo ce najjeftiniji da ti bude ovoliko, znaci kao X5 i sta je tu cudno?
Nije valjda da si racunao da je Bmw slicno kao Porse po tim cenama i ostalom?Ajdeeeee :)))
".Cene sam uvek pominjao kad ti krenes nesto da ih pominjes, nikada nisam prvi pominjao bilo kakve cene modela bilo kog brenda."
Molim sve da pogledaju od početka temu.
dusan
"Ali ne znam zasto ti je to bitno da nesto sto volis bude skupo i skuplje od drugih."
To ti voliš i stalno naglašavaš, znaju svi ovde.
Pališ se na cene Veyrona, Bentlija m Poršea itd.
Ti nikako da razumeš ono što ti bs8 i ja pričamo.
A to je da Ferrari nema auto od 49 000e.
A jesu ovi Vageni-Audiji sa Poršeovim bedžom skuplji od braće. Pa dok je ovaca, biće i vune. Ipak mora onih 17 soma po komadu da se naplati šišarkama.
Nego, gledam sad baš nešto, tragično je to po Porše što im je Macan lepši od Kajena. Nije ko Hjundai pozadi. A masa mu je velika, 2 tone skoro.
I mala je razlika u performansama S i Turbo, a velika razlika u ceni.
Najracionalnija kupovina je svakako dizel.
Još kad ubace ove 2,0 motore, biće cena niža dosta.
Čekam samo kada će Porše da napravi auto na platformi Q1 i A3. :)))
To će valjda biti konkurenti Ferrariju FF. :)))
kad vec pominjemo cene,juce sam bio u BMW-ovom salonu i nailazim na 650i.lik koji ga je kupio platio je za njega 149.990 evra.vozio ga je godinu dana,presao 10.200km i sad ga prodaje za 99.990evra.koliko treba da zaradjujes kad bacis za godinu dana 50.000evra...
evo ga
http://www.polovniautomobili.com/oglas4001639/bmw_650_i_gc_individual/
Svaka cast, porsche!
Zadnja svetlosna grupa, zadnji kraj, enterijer - bez greske. Jedino je prednji kraj previse ocekivan, ali daleko od toga da je los.
Kad stigne i 2.0 dizel prodaja ima da ide samo tako.
Bolji nego sto sam ocekivao da ce biti.
Ovo će biti bestseller, 2,0 TDI Porshe.
E Porshe, Porshe...
Prave se igračke, umesto da su se okrenuli da naprave nešto umesto 100 godina starrog 911.
Vidim da se porsche ovde uporedjuje sa ferarijem. Odavno im je plan razvoja otisao u drugom pravcu, a koliko je to uspesno svedoci i to da trenutno nema zeljenijeg suv-a od cayena iako imamo novi ml, x5, rr. Moze neko da tvrdi ovo ili ono, ali kad proba porsche suv ostali su mu ne do receni, samo ko ga nije probao nije se u ovo uverio. Kod macana ce biti malo drugacije, jer cenom dosta zalazi u rang vecih suv modela, tako da npr ja bih se tesko opredelio za macana kad za slicne novce ima tuareg ili x5, meni funkcionalniji. Ne znam koliko ce uspeti da urade sa macanom, ono sto su sa cayenom, a tesko da ce stici do kulta 911, koji nikad bolje nije izgledao a i dalje je isti 911, na tome im svaka cast, retko koji proizvodjac moze da se pohvali takvom reputacijom za neki model.