
Jeep je Amerikancina još prošle godine predstavio novu generaciju svog modela Cherokee, dok će evropska verzija početkom marta biti izložena na 84. Salonu automobila u Ženevi.
Podsećanja radi, novi Cherokee se bazira na Alfa Romeo Compact U.S. Wide (CUS-Wide) platformi koja je već iskorišćena na Dodge Dart sedanu.


U paleti motora na američkom tržištu su dva benzinca, i to 2,4 litarski četvorocilindrični Tigershark sa 184KS, kao i 3,2 litarski Pentastar V6 sa 271KS. Oba pomenuta motora su uparena sa devetostepenim automatskim menjačem.

Verzija za Evropu se vizuelno ne razlikuje, ali se razlikuju ponude motora. Evropljani će naime u novom Cherokeeju dobiti i četvorocilindrični 2,0 litarski Multijet II turbo-dizel agregat u varijantama sa 140KS / 350 Nm i 170KS / 350 Nm. Slabiji dizelaš će se kombinovati sa šestostepenim manuelnim menjačem, a jači sa devetostepenim automatikom.

Takođe, i u evropskoj ponudi će biti i 3,2 litarski Pentastar V6 benzinac sa 271KS i 315 Nm, a u Rusiji i 2,4 litarski Tigershark.

U paleti će biti 4x2 i 4x4 verzije, kao i brojne opcije za individualizaciju za koje se pobrinuo Mopar.
Cherokee je krajem prošle godine na EuroNCAP crah testu dobio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost, a u standardnoj opremi između ostalog ima sedam vazdušnih jastuka i ESC (Electronic Stability Control).

U zavisnosti od verzije, tu su i sistemi Forward Collision Warning-Plus, ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist, adaptivni Cruise Control-Plus, Lane Departure Warning-Plus, kao i sistem koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom uglu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Vremenom je legao na oko, cudno zanimljiv. Nsjvise mi se dopada u ovoj izvedbi sa crnim branicima i blatobranima. U tom slucaju je prednji deo i atraktivan. Zapravo mi je najvise smetao, i dalje ustvari, "prelomljeni" gril.