
Danas su se
pojavile zvanične slike još nekih od Fiatovih noviteta pripremljenih za
predstojeći 84. sajam automobila u Ženevi.
Najveću pažnju privlači Panda Cross, atraktivnija verzija Pande 4x4 koja je
ovom prilikom dobila i narandžasti eksterijer (slično nedavno predstavljenom
Puntu Avventura).
Takođe, u paketu su i nešto veći klirens nego kod standardne Pande 4x4, kao i alu točkovi od 15 inča (gume 185/65R15), Hill Descent Control, izmenjeni prednji deo vozila, drugačiji branici, zaštita blatobrana, krovni nosači, okviri zadnjih svetala, hromirana izduvna cev i bogatija oprema (uključujue i Blue&Me infotainment sistem).
Od motora se pominju 0.9L TwinAir benzinac sa 90KS i 145 Nm, kao i 1.3 Multijet dizelaš sa 80KS i 190 Nm.
Cross verziju je dobio i porodični Fiat Freemont koji takođe odlikuju nešto atraktivniji dizajn i bogatija standardna oprema.

Ovaj novitet u gami modela Freemont je inspirisan SUV modelima i predstavlja (pro)terensku verziju sa nešto robusnijim izgledom koja bi trebalo da privuče nove kupce.

Kao i njegov brat blizanac Dodge Journey Crossroad (predstavljen nedavno na sajmu u Čikagu), i Fiat Freemont Cross AWD je između dobio gloss black prednji gril i okvire svetla za maglu, Platinum Chrome krovne nosače, drugačije pragove, modifikovane branike sa zaštitnim elementima, crna kućišta prednjih svetala, set 19-inčnih Hyper Black alu točkova, crna kožna sedišta prošivena Light Slate Grey koncem, kožni volan, el. podešavanje prednjih sedišta, 8.4-inčni Uconnect ekran osetljiv na dodir...
U ponudi je 2.0L MultiJet II dizelaš sa 103 kW/140KS i 125 kW/170KS. Snažniji može da se kombinuje i sa opcionim 4x4 pogonom, a od menjača su na raspolaganju šestostepeni manuelni menjač i šestostepeni automatik.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje Fiat Automobili Srbija:
Ženevski auto salon 2014: debi automobila Fiat Panda Cross i Fiat Freemont Cross
• Svetska premijera novih vrhunskih verzija modela Panda i Freemont
• Sa različitim formama i karakteristikama, oba osiguravaju potpunu slobodu upotrebe, čak i u najzahtevnijim uslovima zahvaljujući pogonu na svim točkovima, bez odustajanja od prepoznatljivog stila sa izraženom individualnošću
• Panda Cross: pruža svu ekskluzivnost koju nude terenci većih dimenzija u manje od 370 cm
• „Torque on demand“ pogon na svim točkovima i funkcija za elektronsko blokiranje diferencijala standardna oprema za terensku kontrolu, selektor za ljubitelje terenske vožnje
• Dostupni sa poboljšanim verzijama 80 KS 1.3 MultiJet II i 90 KS 0.9 TwinAir Turbo (sa posebnim menjačem sa šest brzina sa skraćenom prvom brzinom)
• U poređenju sa modelom Panda 4x4, Panda Cross nudi ogromne gume („All Seasons“ 185/65R15) i poboljšani terenski učinak koji duguje 24° prilaznom i 33° izlaznom uglu i povećanoj slobodnoj visini
• „City Brake Control” na zahtev, aktivan bezbednosni sistem za automatsko kočenje da bi se izbegao sudar koji je dobio nagradu „Euro NCAP Advanced 2013“
• Freemont Cross: opasan terenski izgled koji zadovoljava vašu potrebu za ekskluzivnošću i isticanjem
• Novi prednji i zadnji branici, „platinum chrome“ detalji, crni ramovi za prednje i zadnje farove, namenski 19-inčni Hyper Black točkovi od legure sa pet paoka
• 8.4-inčni Uconnect navigator sa ekranom osetljivim na dodir, nova sedišta od crne kože sa umecima od sportske mrežaste tkanine i svetlo ardesia sivi štep, i Liquid Graphite fini radovi u enterijeru kao deo standardne opreme
• 2 verzije motora (140 HP 2.0 MultiJet II i 170 HP 2.0 MultiJet II), 2 menjačke kutije (ručna ili automatska sa 6 brzina) i dve mogućnosti pogona (na prednjim točkovima ili na svim točkovima)
• Fiat Panda Cross i Fiat Freemont Cross naći će se u prodaji od jeseni 2014.
Fiat je odabrao pozornicu u Ženevi da premijerno predstavi modele Panda Cross i Freemont Cross, od kojih su oba na vrhu svojih kategorija. Ova dva nova modela nude ekskluzivnu, sveobuhvatnu opremu za bezbednost korisnika i maksimalnu sigurnost u vozilu u kombinaciji sa jedinstvenim i nezamenljivim stilom.
Novi Panda Cross:
Novi Panda Cross je pokretno terensko vozilo kojim se lako upravlja u gradskoj vožnji ali ima duh i opremu karakterističnu za 4×4 terensko vozilo više kategorije, kao što je pokazano usvajanjem standarda i za „Torque on demand“ sistem menjača – koji se aktivira automatski po potrebi, tako da možete da se nosite sa svakom situacijom potpuno smireni – i sistem ESC (Elektronska kontrola stabilnosti) zajedno sa funkcijom ELD (elektronsko blokiranje diferencijala). Ovo pruža dodatnu pomoć tokom vožnje i kretanja na klizavom terenu.
Panda Cross nudi i selektor za ljubitelje terenske voženje tako da imaju mogućnost da na najbolji način iskoriste pogon na svim točkovima na osnovu uslova vožnje. „Terrain Control“ nudi vozaču detaljniji odabir između tri različita načina vožnje:
• AUTO - Automatska raspodela pogona između dve osovine u skladu sa prijanjanjem po površini puta.
• LOCK – Pogon na četiri točka je stalno aktivan za optimalnu terensku upotrebu, sa raspodelom obrtnog momenta između četiri točka, kočenjem točkova koji izgube prijanjanje (ili proklizavaju više nego ostali), prenoseći tako pogon na one sa najjačim prijanjanjem.
• HILL DESCENT – Za optimalno savlađivanje posebno strmih brda nizbrdo ili kada se spušta izuzetno neravnim putem.
Svaki detalj na modelu Panda Cross dizajniran je tako da bude uočljiv i karakterističan, sa stilskim izrazom koji se tipično povezuje sa terenskim vozilom. Sve počinje sa prednjom stranom na kojoj se ističe novi izgled branika, koji se može pohvaliti velikom zaštitnom pločom satensko titanijumske boje sa dizajnom otvora koje dočaravaju Pandin karakteristični motiv kvadrata oblih ćoškova. Vučna kuka sa prepoznatljivim novim dizajnom u jarko crvenoj boji stavlja akcenat na njegov terenski karakter. Farovi su takođe potpuno novi, zahvaljujući prednjim svetlima i svetlima za maglu integrisanim sa držačem za logo na haubi, i prednjim svetlima za dnevnu vožnju sa LED tehnologijom, ugrađenim u zaštitnu ploču. Sa strane, ističu se određeni elementi, kao što su izraženi lukovi točkova, lajsne sa „Cross“ natpisom i nove krovne šipke koje obe preuzimaju finu obradu sa zaštitne ploče. 15-inčni točkovi od legure s ponosom nose V dizajn sa pet paoka i finu obradu od izglačanog metala. I zadnji kraj je okarakterisan novim branikom sa štitom za donji deo karoserije ispod vozila koji preuzima dizajn i finu obradu prednje zaštitne ploče, novim uglačanim farovima i hromiranim auspuhom. Gledano u celini, ovi detalji automobilu daju veoma sofisticiran izgled i momentalno stvaraju osećaj dinamike i pokretljivosti.
Nova Panda Cross garantuje prostran putnički odeljak, pogodnost pet vrata i velik modulatorski prostor, sve to sadržano samo u 370 centimetara. Pored toga, putnički odeljak nudi poseban kroj tkanine, kožom obloženi volan i ručku menjača i specifičan kroj za komandnu tablu. Od posebnog značaja u okviru standardne opreme su automatska kontrola klime, radio CD/MP3 sa Blue&Me™ sistemom sa kontrolama na volanu, posebni 15-inčni točkovi sa legurom, električni retrovizori na vratima, vozačko sedište sa podešavanjem visine i „All Seasons“ 185/65R15 gume.
Ono što se ističe u bogatoj ponudi opreme dostupne na zahtev, jeste inovativna kontrola kočenja u gradskoj vožnji, sistem koji je dobio nagradu „Euro NCAP Advanced 2013“ i koji prepoznaje prisustvo drugih vozila ili prepreka ispred kola, kočeći automatski ukoliko vozač ne uspe da direktno interveniše da bi se izbegao sudar ili ublažile njegove posledice, aktivan za brzine do 30 km/h.
Dostupne su dve verzije motora, obe sa Start&Stop sistemom koje se mogu pohvaliti većim učinkom nego verzije na modelu Panda 4x4: 80 KS 1.3 MultiJet II turbodiesel i 90 KS 0.9 TwinAir Turbo pogon na benzin; ovaj drugi sa posebnim menjačem sa šest brzina sa skraćenom prvom brzinom. Pored toga, u poređenju sa modelom Panda 4×4 na kome je zasnovan, novi model nudi poboljšane performance. Sa svojim 24° prilaznim i 33° izlaznim uglom plus svojim velikim „All Seasons“ 185/65R15 gumama, Panda Cross osigurava učinak tokom terenske voženje koji uvek iznova iznenađuje i pruža posebnu udobnost tokom vožnje.
Prepoznatljiv izgled, kompaktnost i pokretljivost modela Panda Cross privući će pažnju kada putujete gradskim ulicama, i zarobiće srca onih koji vole avanturu i život na otvorenom zbog svog izvanrednog učinka pri terenskoj vožnji. Pritom se ne pominje prisustvo svih karakteristika dinamike i udobnosti koje mu omogućavaju da savlada duge i izazovne rute sa lakoćom, delimično zahvaljujući testiranim rasporedom ogibljenja: nezavisni Makferson sistem koji se nalazi napred, dok se sistem sa točkovima koji su međusobno povezani torziononm šipkom posebno razvijenom za pogon na sva četiri točka smatrao pogodnijim za zadnji deo.
Novi Panda Cross će biti na tržištu od jeseni na glavnim evropskim tržištima, a tom prilikom biće ponuđena troslojna narandžasta boja velikog udarnog opterećenja.
Novi Freemont Cross
Švajcarski salon biće počašćen i novim modelom Freemont Cross, vrhunski kombinovanim vozilom namenjenim javnosti širokog interesevovanja, koja je bacila oko na novi razvoj i koja traži najbolji balans između funkcionalnosti i dizajna. Posvećen svima onima koji vole da su u mogućnosti da sami izaberu svoj put, koja god da je razdaljina ili vremenski uslovi u pitanju koje treba savladati, Cross verzija odslikava slobodan duh kombinovanog vozila kompanije FIat. Freemont Cross karakteriše opasan, prepoznatljiv izgled zahvaljujući potpuno novim prednjim i zadnjim branicima sa detaljima u Platinum Chrome boji, prednjom sjajnocrnom ukrasnom maskom, 19-inčni Hyper Black točkovi sa pet paoka i ukrasni lim praga u Platinum Chrome boji. Crni ramovi na prednjim i zadnjim farovima daju modelu Freemont Cross odvažniji izgled, odražavajući spremnost za savladavanje bilo kakvog puta.
Fiat Freemont Cross nudi i ekskluzivni enterijer sa novim kožnim sedištima sa umecima od sportske mreže i svetlo sivim ardesian šavovima, unutrašnji fini radovi su u Liquid Graphite boji, sa standardnim osobinama kao što su 8.4-inčni Uconnect satelitski navigator sa ekranom osetljivim na dodir, bočna kamera za parkiranje i Premium Alpine audio sistem sa šest zvučnika, pojačalom od 368W i sabvuferom. I to nije sve: električno zagrejani i pokretni retrovizori na vratima, šest vazdušnih jastuka, osvetljeni držači za čaše, daljinsko otključavanje i kretanje bez ključa sa startnim dugmetom i audio kontrolama i kontrolama za regulisanje brzine na volanu.
Kupci modela Fiat Freemont mogu da menjaju enterijer po svojoj želji, zahvaljujući 32 konfiguracije sedišta i više od 20 odeljaka za skladištenje raspoređenih po celom odeljku za putnike, dosežući ukupan kapacitet od 140 litara, praktično ista zapremina prtljažnika kao u gradskom automobilu. Tovarna zapremina od približno 1,5 kubnih metara može se obezbediti spuštanjem drugog i trećeg reda sedišta.
Nova vrhunska verzija dostupna je sa 140 KS 2.0 MultiJet II motorom, ručnom menjačkom kutijom sa šest brzina i pogonom na prednjim točkovima, i 170 KS 2.0 MultiJet II, oba u 4x2 verziji sa ručnim menjačem i verzija sa aktivnim pogonom na svim točkovima udruženim sa automatskim menjačem sa šest brzina.
U više detalja, aktivni pogon na svim točkovima je tip „po zahtevu“, sa električnom kontrolnom jedinicom koja koristi senzore da izmeri prijanjanje sva četiri točka i odlučuje kada da prenese pogon na zadnje točkove. Elektronski sistem modulira prenos obrtnog momenta uz upotrebu ECC (elektronski kontrolisana spojnica) i radeći samo kada je neophodno time doprinoseći ograničenom trošenju goriva. Novi Freemont Cross biće dostupan na evropskim sajmovima od jeseni 2014.
Cross: bolji izbor za dva pobednička modela
Ova dva važna razvoja proširuju opseg modela Panda i Freemont da bi se mogle iskoristiti nove mogućnosti tržišta u segmentima koji doživljavaju rast, a i nadograđuju na veoma pozitivan odgovor evropske javnosti na ova dva Fiatova modela.
Pre svega, nova Panda Cross ulazi u jedan od segmenata sa najbržim razvojem u Evropi, posebnu kategoriju vrhunskih 4x4 mini terenskih vozila koje je sama Panda ustanovila 1983. i dalje razvila sa drugom generacijom 2004. godine sa 4x4 verzijama i 2006. godine sa modelom Cross, još jednom vrhunskom Panda verzijom. Preko 30.000 Panda Cross vozila registrovano je za šest godina.
Osam godina kasnije Panda Cross predstavlja sebe sa još jačom ličnošću i nudi više opreme, povećanu nezavisnost i još bolji učinak pri terenskoj vožnji. Panda je ojačala svoj položaj lidera u terenskom segmentu još više sa ovim novim modelom koji upotpunjava urođene, pobedničke osobine druge dve varijante gradsko-terenskih vozila stavljenih u prodaju 2012: Panda Trekking sa Traction+ i Panda 4x4 sa pogonom na svim točkovima. Dve verzije su već ostvarile uspeh u nešto manje od godinu dana, što je dokazano sa preko 26.300 registrovanih vozila i brojnim nagradama, kao što je najbolje terensko vozilo 2012. koju je dodelio britanski magazin Top Gear. Fiat Panda 4x4 je jedan slučaj uspeha. U svojoj, 30. godina dugoj istoriji, utvrdio je novi segment i ubedio više od 500.000 kupaca širom Evrope.
Novi Panda Cross pomoći će u usklađivanju vrhunskih rezultata koji je postigla cela porodica Panda. Godine 2013., prve cele godine nakon ažuriranja cele ponude, nova Panda bila je italijanski najbolje prodavani auto drugu godinu za redom pored toga što je bio drugi u svom segmentu u Evropi, posle modela Fiat 500. Zajedno sa modelom 500, Panda je odveo Fiat na položaj neprikosnovenog lidera u segmentu A 2013. godine sa evropskim udelom većim od 27%.
Uspeh modela Panda leži u izvanrednom opsegu, koji je najobimniji i najraznovrsniji u kategoriji. On je jedini koji se može pohvaliti verzijama motora koje kreću od turbodizela do turbo petrola, od tečnog propana do metana (TwinAir turbo metan koji je nazvan „najboljim ekološkim motorom 2013“); prvi koji je ponudio bezbednosni sistem kontrole kočenja u gradskoj vožnji koji je osvojio prestižnu nagradu „Euro NCAP Advance“; i jedini auto koji kombinuje kompaktnost i upravljanje gradskog auta sa 4x4 učinkom pravog terenskog vozila. Uzimajući u obzir isti cilj, novi Freemont Cross, ekskluzivna vrhunska verzija najbolje prodavanog kombinovanog vozila sa sedam sedišta upravo debituje. U Evropi takođe, ovaj model je među visoko cenjenim u svom segmentu zahvaljujući mnogostranom duhu. To je moderno kombinovano vozilo savršeno za savremenu i dinamičnu porodicu koje poseduje najbolje iz niza kategorija proizvoda: višenamensko vozilo, terensko vozilo i karavan, bez ograničavanja dinamičkog i zanosnog stila. Značajan doprinos odličnom tržišnom učinku modela Fiat Freemont dali su vrhunske Lounge i Park Avenue opcije, koji predstavljaju više od 75% prodaje, i koji će biti dodatno ojačan uvođenjem Black Code verzije i verzije sa pogonom na svim točkovima, koji predstavljaju više od 50% prodaje. Ukupno gledano, za dve i po godine koliko je na prodaji, Fiat Freemont je ostvario udeo od više od 60.000 vozila registrovanih u Evropi. Danas je na novoj Cross verziji da pomeri granicu ekskluzivnosti i tehnologije u svetu kombinovanih vozila.
Nova Panda Cross
• Prepoznatljiv stil i kompaktna veličina su ono što opisuje vrhunsku verziju Panda Cross: sva ekskluzivnost koju nude veća terenska vozila u manje od 370 cm „Torque on demand“ pogon na svim točkovima i funkcija za elektronsko blokiranje diferencijala kao deo standarde opreme
• Namenski selektor za kontrolu terena za ljubitelje terenske vožnje
• Dostupan sa 80 KS 1.3 MultiJet II i 90 KS 0.9 TwinAir Turbo, ovaj poslednji sa posebnim menjačem sa šest brzina sa skraćenom prvom brzinom
• „All Seasons“ 185/65R15 gume i značajna slobodna visina vozila od podloge: 16 cm za 1.3 MultiJet II i 15 cm za 0.9 TwinAir Turbo
• U poređenju sa modelom Panda 4x4, Panda Cross ima bolje prilazne i izlazne uglove (24° i 33°)
• „City Brake Control” na zahtev, bezbednosni sistem koji je dobio prestižnu nagradu ‘Euro NCAP Advanced 2013’
• U evropskim salonima od jeseni
Za mlade i dinamične kupce, Panda Cross odmah stvara osećaj čvrstoće i robusnosti zbog svog stila koji je karakterističan za terenska vozila, sa svim prednostima koje samo kompaktan auto može da ponudi.
Stil i dimenzije
Svaki detalj na modelu Panda Cross dizajniran je tako da bude odmah prepoznatljiv i karakterističan, sa stilom koji se tipično povezuje sa terenskim vozilom.
Na prednjoj strani ističe se novi izgled, zahvaljujući novom braniku, koji je okarakterisan velikom zaštitnom pločom satensko titanijumske boje za zaštitu mehaničkih komponenti sa dizajnom rupa koje prenose Pandin karakteristični motiv kvadrata oblih ćoškova. Robusan, terenski izgled istaknut je kukama za vuču sa prepoznatljivim novim dizajnom u jarko crvenoj boji. Farovi su takođe potpuno novi, zahvaljujući prednjim svetlima i svetlima za maglu integrisanim sa držačem za logo na haubi, i prednjim svetlima za dnevnu vožnju sa LED tehnologijom, ugrađenim u zaštitnu ploču. Sa strane, ističu se određeni elementi, kao što su izraženi lukovi točkova, lajsne sa „Cross“ natpisom i nove krovne šipke koje obe preuzimaju finu obradu sa zaštitne ploče 15-inčni točkovi od legure karakteriše V dizajn sa pet paoka i fina obrada od izglačanog metala.
I zadnji kraj je okarakterisan izraženo posebnim izgledom, novim branikom sa zaštitom donjeg dela karoserije ispod vozila koji preuzima dizajn i finu obradu prednje zaštitne ploče, novim uglačanim farovima i hromiranim auspuhom.
Uzeti kao celina, ovi detalji kolima daju veoma sofisticiran izgled, koji odmah stvara osećaj dinamike i pokretnosti.
Iznutra, model Panda Cross takođe karakteriše prefinjen putnički odeljak sa izraženim ličnim pečatom. Sedišta su od prirodne tkanine sa tehničkim izgledom koji karakterišu bočne trake od smeđe eko kože koje se slažu sa detaljima na tabli vrata. Vozačko sedište karakteriše sjajna reč Cross na naslonu, dobijena umetkom od poliuretana.
Komandna tabla je u novoj boji bakra da bi se istakli upečatljivi novi satensko titanijumski fini radovi na tabli. Isti fini radovi korišćeni su i na centralnoj konzoli, na dva nivoa, u koju je ugrađen i novi selektror za kontrolu terena. Opremu zaokružuje volan, sa ugrađenim kontrolama i kožna drška menjača.
Zahvaljujući tome što ima pet vrata i putnički odeljak više klase, novi model Panda Cross je autentično gradsko terensko vozilo, jer efikasno kombinuje svoju malu veličinu – 368 centimetara dugačak, 167 cm širine i 160 cm visine - za iznenađujućom unutrašnjom zapreminom. Dovoljno je reći da je prtljažnik najveći u svom segmentu (225 litara) i da ima čak 15 odeljaka za odlaganje, uključujući praktičnu centalnu konzolu na dva nivoa, ekskluziva za 4x4 i Cross verzije.
„Torque on demand“ pogon na svim točkovima i funkcija ELD (elektronsko blokiranje diferencijala)
Panda Cross je vozilo sa izraženim karakteristikama, koje zna kako da osvoji i najzahtevnije kupce, ljubitelje avantura i života na otvorenom. Za te kupce, nova verzija koristi „Torque on demand“ sistem menjača, sa dva diferencijala i jednom elektronski kontrolisanom spojnicom. Ovo je trajni sistem pogona na svim točkovima kojim upravlja elektronska kontrolna jedinica koja, analizirajući signale vozila, raspoređuje vuču na prednje i zadnje osovine homogeno i proporcionalno u skladu sa uslovima prijanjanja na podlogu. Prednosti ovog sistema uključuju to što je potpuno automatski i što nema potrebe za održavanjem.
Model Panda Cross karakteriše i sistem ESC (elektronska kontrola stabilnosti) sa funkcijom ELD (elektronskom blokadom diferencijala) kao standardni deo opreme. Ovaj sistem pruža dodatnu pomoć tokom vožnje i kretanja na klizavom terenu (sneg, led, blato, itd...).
Namenski selektor za kontrolu terena za ljubitelje terenske vožnje
Kao i sva vrhunska terenska vozila i modeli sa izrazito terenskom namenom, Panda Cross takođe nudi ljubiteljima terenske vožnje mogućnost biranja pogona na četiri točka u skladu sa uslovima vožnje, u tri različita načina vožnje:
• AUTO – Automatska raspodela pogona između dve osovine u skladu sa prijanjenjem na površinu puta;
• LOCK – Pogon na četiri točka je stalno aktivan za optimalnu terensku upotrebu, sa raspodelom obrtnog momenta između četiri točka, što se postiže kočenjem točkova koji izgube prijanjanje (ili proklizavaju više nego ostali) prenoseći tako pogon na one sa najjačim prijanjanjem. Ova funkcija radi ispod praga od 50 km/h;
• HILL DESCENT – Za optimalno savlađivanje posebno strmih brda kretajući se nizbrdo ili kada se spušta ekstremno neravnim putem.
Gume
Da bi se osiguralo maksimalno prijanjanje na svaku površinu, novi model koristi „All Seasons“ 185/65R15 gume – veće od onih na modelu Panda 4x4 – razvijene posebno da bi se osigurale optimalne karakteristike vožnje i vuče na putevima pokrivenim snegom, zajedno sa ektremno osetljivim upravljanjem, za uživanje u vožnji i na mokrim i na suvim površinama, kao i za odličan učinak pri terenskoj vožnji.
Ogibljenje
Sistem ogibljenja pogona na sva četiri točka mora da ispuni dva zadatka. Mora da osigura sve osobine tipične za pogon na dva točka kao što su udobnost za putnike, rukovanje, prijanjanje na podlogu i bezbednost, a da istovremeno pruži bolje karakteristike za savladavanje bilo kakvog terena, posebno van puteva. Inžinjeri su vredno radili da bi dostigli oba cilja: nivoi potpunog savršenstva dosegnuti su sa posebnim osvrtom na udobnost i učinak pri terenskog vožnji. Zbog ovog razloga, odabrana su dva isprobana i testirana rasporeda: nezavisni Makferson raspored napred i međusobno povezani točkovi sa torzionom šipkom pozadi, posebno razvijeni za verziju sa pogonom na sva četiri točka. U pogledu rešenja prethodne generacije sa krakom vešanja, zadnje ogibljenje je lakše i pruža veću udobnost u pogledu vožnje i akustika sa istim učinkom pri terenskoj vožnji kao pre.
Tipični uglovi
Panda Cross nema problem sa teškim i izazovnim terenom, što se vidi iz slobodne visine vozila – 16 cm za verziju MultiJet II i 15 cm za verziju TwinAir Turbo – i iz odličnih tipičnih terenskih uglova: 24° (prilaz), 33° (izlaz), 20° (ugao izbočine) i 31.5° (70%) uspon uz koji je moguće popeti se. Posebno, u poređenju sa modelom Panda 4x4, prilazni ugao je poboljšan za 3 stepena, tako da može da se nosi sa većim usponom zemljišta a da ga prednji deo auta ne dodirne, i izlazni ugao je povećan za 1 stepen.
Verzije motora
Fiat Panda Cross je dostupan sa dva modela motora, oba imaju Start&Stop sistem: novi 90 KS 0.9 TwinAir Turbo i 80 KS 1.3 MultiJet II dizel.
Oba nude 5 dodatnih konjskih snaga u poređenju sa ekvivalentnim jedinicima u ostatku Panda kategorije, da bi se osigurao bolji učinak i da bi se istakla vrhunska pozicija modela Panda Cross.
Kao preteča nove porodice Fijatovih dvocilindričnih motora, 0.9 TwinAir Turbo razvija maksimalnu snagu of 90 konjskih snaga (66 kW) na 5500 obrtaja po minutu i obrtnom momentu of 145 Nm na 1900 obrtaja po minutu (konstatno do 3000 obrtaja po minutu). Pored toga, za više ekološku vožnju i smanjeno trošenje goriva, možete pritisnuti dugme ECO na instrument tabli, koji ograničava obrtni momenat na 100 Nm na 2000 obrtaja po minutu. Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu, nudi potrošnju od 4,9 litara/100 km i CO2 emisiju od 114 g/km.
U pogledu čuvanja životne sredine zajedno sa uživanjem u vožnji, nova Panda Cross može biti opremljena sa 1.3 MultiJet II turbodiesel motorom sa dizel filterom čestica kao standardom, koji razvija maksimalnu snagu od 8 konjskih snaga (59 kW) na 4000 obrataja po minutu i dobrim obrtnim momentom od 190 Nm na samo 1500 obrtaja po minutu. Remek-delo tehnologije u malom – zajedno sa svim dodacima, teži otprilike 140 kg – dizel motor pripada drugoj generaciji MultiJet jedinica snage i opremljen je turbokompresorom fiksne geometrije sa međuhladnjakom, prilagođen davanju obrtnog momenta na nižoj vrednosti obrtaja po minutu. U kombinovanom ciklusu, motor 1.3 MultiJet II beleži samo 125 g/km emisije CO2 i potrošnju goriva od 4,7 litara na 100 km.
Poseban menjač sa šest brzina
Zajedno sa motorom TwinAir Turbo, nudi se i poseban menjač sa 6 brzina u novom modelu Panda Cross. Ovaj menjač ima skraćenu prvu brzinu da bi naglasio terenske karakteristike modela, osiguravajući optimalan start na strmom terenu. Skraćena prva brzina je korisna i u savlađivanju težeg terena, pošto dozvoljava vozilu da nastavi pri malim brzinama dok motor miruje, osiguravajući tako maksimalnu kontrolu vozila karakterističnu za terenske modele.
Standardna oprema i mogućnosti
Novi Panda Cross je vrhunski model kao što to njegova potpuna i jedinstvena standardna oprema pokazuje. Ona uključuje: automatsku kontrolu klime, radio CD/MP3 radio sa Blue&Me™ sistemom sa kontrolama na volanu, posebni 15-inčni točkovi sa legurom, električne retrovizore na vratima, centralno daljinsko zaključavanje, bočne naslone za glavu, svetla za maglu, kožni volan i dršku menjača, kontrole na volanu, vozačko sedište sa podešavanjem visine, sistem ESC sa ELD i „All Seasons“ 185/65R15 gume.
Pored toga, dostupan je veliki opseg dodatne opreme i dodataka da bi se dodatno poboljšala pretežno urbana ili terenska upotreba, po potrebi. To uključuje stakla sa grejanjem, zatamljena stakla i inovativni „City Brake Control” sistem koji je prošle godine dobio prestižnu nagradu ‘Euro NCAP Advanced 2013’.
Bezbednost
Panda Cross nudi inovativni „City Break Control“ na zahtev. Ovaj aktivni bezbednosni sistem detektuje prisustvo drugih vozila ili prepreka ispred kola i automatski koči ukoliko vozač ne uspe da odreaguje na vreme da bi se izbegao sudar ili ublažile njegove posledice. Dobitnik prestižne nagrade „Euro NCAP Advanced 2013.”, ovaj uređaj je dizajniran da pomogne pri gradskoj vožnji i uvek je aktivan kada je brzina automobila između 5 i 30 km/h. Sistem se aktivira svaki put kada se automobil upali, ali se može isključiti i uključiti na zahtev vozača.U više detalja, sistem „City Break Control“ koristi LIDAR (svetlosna detekcija i određivanje rastojanja) laserski senzor koji je postavljen na gornjem delu šoferšajbne, koji je u vezi sa sistemom ESC (elektronska kontrola stabilnosti). U zavisnosti od određenih parametara (uslovi na površini puta, dinamika i putanja vozila, položaj prepreka, stanje guma), sistem može da interveniše da bi se kompletno izbegao sudar ili smanjile njegove posledice („Collision Avoidance“ ili „Collision Mitigation“).
Ovaj sofisticirani uređaj obuhvata tri funkcije: Automatsko kočenje u slučaju nužde (AEB), „Prefill“ i pomoć pri kočenju. Uz poštovanje vozačevih želja, koji i dalje ima potpunu kontrolu nad vozilom, AEB aktivira kočenje u slučaju nužde kada se čini da je sudar neizbežan i da vozač neće uspeti da odreaguje, tako on sapravo predviđa reakciju. Funkcija „Prefill“, s druge strane, unapred aktivira sistem kočenja da bi omogućio brži odgovor i kada se aktivira automatsko kočenje u slučaju nužde i kada vozač koči. Pomoć pri kočenju, poslednja opcija, identifikuje vanredne situacije i, ukoliko je sudar neizbežan, sistem postaje osetljiviji, pozajmljujući snagu kočenju da bi sprečio skraćivanje u zaustavnoj razdaljini.
Cross, 4×4 i Trekking: različite terenske interpretacije modela Panda
Panda Cross je vrhunska verzija koja, zajedno sa modelima Panda 4x4 i Panda Trekking, čini ponudu gradskih terenaca koja je jedinstvena u svom segmentu. Tri duha koji nude različite interpretacije koncepta terenskog vozila, sposobni da odgovore na brojne zahteve upotrebe i pokretljivosti: od onih koji odaberu gradsku upotrebu, do onih koji žele „saputnika“ za izlete kao i za ektremnije avanture. Ono što sva tri modela imaju zajedničko je inovativni dizajn, napredna tehnologija dostupna svima i pametna rešenja da bi se pojednostavila i unapredila udobnost tokom vožnje.
Iznad svega, nagrađen prestižnom nagradom „Terensko vozilo 2012. godine“, Panda 4x4 je jedini gradski auto sa pogonom na četiri točka na tržištu i njegov naslednik je najbolje prodavano vozilo, koje je od 1983. godine do sada prodato u više od 500 000 jedinica, tri generacije i različite uspešne specijalne serije, kao što je nova Panda 4x4 Antartica, lansirana kreajem 2013. godine da proslavi 30. rođendan modela. Dostojan konkurent mnogo većim terenskim vozilima (istovremeno i skupljim), Panda 4x4 je opremljena sa sistemom menjača „torque on demand“, koji se aktivira automatski kada je potrebno i sistemom ESC (elektronska kontrola stabilnosti) zajedno sa funkcijom ELD (elektronsko blokiranje diferencijala) kao standardnom opremom. To je takođe i jedini auto koji nudi posebne 175/65 R15 84T „All Seasons“ gume koje poboljšavaju sposobnost vuče na površinama sa slabim prijanjanjem do 20% kao standardna oprema.
Kao veza između verzija 4x2 i 4x4, Fiat Panda trekking predstavlja tačku ulaska u svet Panda gradskih terenaca, kombinujući praktičnost kola sa 5 vrata koja imaju manje od 3,7 metara sa tipičnim terenskim izgledom modela Panda 4x4 i, jedinstveno u ovom segmentu, pametnu vuču na prednjim točkovima zahvaljujući tehnologiji „Traction+“. Inovativni sistem kontrole vuče poboljšava upravljenje vozilom na terenu sa slabim prijajanjem, garantujući odličan učinak pri startu i omogućava odličan terenski učinak. Dostupan sa 85 KS 0.9 TwinAir Turbo i 75 KS 1.3 MultiJet II kao standardnom opremom, „Traction+“ je stoga savršeno usaglašen sa Panda konceptom: automobil s kojim možete da radite šta želite. To je ono što čini model Panda Trekking odličnim rešenjem za one koji pretežno koriste svoja vozila u gradu, ali žele da putuju potpuno bezbedno na površinama sa lošijim prijanjanjem tokom svojih aktivnosti na otvorenom.
Novi Freemont Cross
• Opasan, moćan izgled koji zadovoljava vašu potrebu za ekskluzivnošću i razlikovanjem
• Novi prednji i zadnji branici, „platinum chrome“ detalji, crni ramovi za prednje i zadnje skupine farova, namenski 19-inčni Hyper Black točkovi od legure sa pet paoka
• 8.4-inčni Uconnect navigator sa ekranom koji je osetljiv na dodir, nova sedišta od crne kože sa umecima od sportske mrežaste tkanine i svetlo sivim ardesia štepom, i Liquid Graphite fini radovi u enterijeru kao deo standardne opreme
• Motori u rasponu od: 140 KS 2.0 MultiJet II motora, sa šest brzina ručnog menjača i pogonom na prednjim točkovima, i 170 KS 2.0 MultiJet II, oba u 4x2 verziji sa ručnim menjačem i verzija sa aktivnim pogonom na svim točkovima udruženim sa automatskim menjačem sa šest brzina
• Novi Freemont Cross biće u prodaji od jeseni
Cross verzija modela Freemont je iznad svih ostalih, dizajniran da ispuni potrebe moderne porodice koja posebno traži prostor i praktičnost. Istovremeno zadovoljava i one kupce koji ne žele da odustanu od atraktivnog i prepoznatljivog izgleda. Uspešno pozicioniranje klase Freemont kao „All the cars you want“, koje joj je pomoglo da osvoji nove tipove kupaca iz ostalih segmenata kombinujući fleksibilinost i funkcionalnost sa modernim, originalnim stilom, potvrđeno je modelom Freemont Cross.
Novi i ekskluzivni enterijer i eksterijer
Novi Fiat Freemont Cross nudi osvežen izgled koji ga jasno razlikuje od ostatka klase. To se postiže novim prednjim branikom sa umecima u Platinum Chrome boji, prednjom sjajnom crnom ukrasnom maskom i ramovima svetala za maglu, ukrasni lim praga u Platinum Chrome boji i šipke u dužini krova u istoj boji, kao i crni ramovi za prednje i zadnje skupine farova, i zadnji branik sa zaštitom donjeg dela karoserije ispod vozila u Platinum Chrome boji. Freemont Cross ima i potpuno nove 19-inčne Hyper black točkove od legure sa pet paoka.
Unutrašnjost Fiat Freemont Cross putničkog odeljka okarakterisana je jedinstvenim detaljima, kao što su nova sedišta od crne kože sa umecima od sportske mreže i svetlim ardesian sivim šavovima, takođe i na centralnom rukohvatu i tabli vrata. Pored toga, novi završni radovi u Liquid Graphite boji ističu komandnu tablu, instrument tablu, centralnu konzolu, tablu vrata i volan. Volan i ručka menjača se nude u koži kao deo standardne opreme što je kao šlag na tortu kada je reč o opremanju enterijera.
Verzije motora
Nova verzija dostupna je sa 140 KS 2.0 MultiJet II motorom, sa šest brzina ručnog menjača i pogonom na prednjim točkovima, i 170 KS 2.0 MultiJet II, oba u 4x2 verziji sa ručnim menjačem i verzija sa aktivnim pogonom na svim točkovima udruženim sa automatskim menjačem sa šest brzina koji osigurava odličan učinak sa preciznim i tihim radom za vrhunsku udobnost i zadovoljstvo za volanom.
Standardna oprema i mogućnosti
Sa svojim snažnim, odlučnim izgledom i potpunom opremom, Cross opcija nudi kao deo standardne opreme uređaje za informacije i zabavu koji su poslednja reč tehnologije. Tu su: 8,4-inčna satelitska navigacija sa ekranom osetljivim na dodir, mape, DVD plejerom i SD otvorom sa povezivanjem sa Bluetooth tehnologijom, bočna kamera za parkiranje i zvučni sistem Premium Alpine sa 6 zvučnika, pojačalo od 368 W i sabvufer. Sve ove osobine čine ovu verziju zaista jedinstvenom i ekskluzivnom.
Nova Cross oprema nudi bolji nivo prilagodljivosti i prefinjenosti u kombinovanom segmentu. Na primer, vozačko sedište se odlikuje sa električnim podešavanjem na 10 načina, prednje putničko sedište može potpuno da se spusti, sa prostorom za skladištenje skriveno ispod jastuka, a drugi i treći red mogu da se spuste i tako omoguće prostor za utovar zapremine od skoro 1,5 m³. Šta više, drugi red sedišta može da se nagne i karakterišu ga ugrađene potpore za decu, koje dozvoljavaju transport dece od 15 do 36 kg bez potrebe da se koristi sedište za decu.
Postoji ukupno 32 položaja sedišta, što čini Freemont najraznovrsnijim kombinovanim vozilom i dozvoljava kupcima da organizuju unutrašnjost sa iznenađujućim fleksibilnošću.
Postoji i više od 20 mesta za skladištenje, ukupnog kapaciteta od 140 litara - što je ekvivalnento prtljažniku gradskog automobila - kao što su, na primer, prostrani odeljci u podu ispred drugog reda sedišta, gde se mogu sakriti vredne stvari poput foto-aparata, prenosivih računara i torbi. Zahvaljujući sklopivim sedištima, jedinstvenoj platformi za utovar i ukupnim kapacitetom mnogih odeljaka za skladištenje, Fiat Freemont Cross nudi zapanjujuću fleksibilnost.
Na kraju, standardna oprema uključuje i električno zagrejane i pokretne retrovizore na vratima, šest vazdušnih jastuka, osvetljene držače za čaše, daljinsko otključavanje i kretanje bez ključa sa startnim dugmetom i audio kontrolama i volan sa kontrolama za regulisanje brzine.
Aktivni pogon na svim točkovima (AWD)
Sistem za aktivni pogon na sva četiri točka (AWD) upotpunjuje opasan izgled modela Fiat Freemont Cross. Ovo je dostupno sa verzijom motora 170 KS 2.0 MultiJet II 16v, uparenim sa automatskim menjačem sa šest brzina.
Fiat Freemont sistem sa aktivnim pogonom na četiri točka dobija se na zahtev i opremljen je elektronskom kontrolnom jedinicom koja koristi senzore da detektuje prijanjanje sva četiri točka i odlučuje kada da prebaci vuču na zadnje točkove. Sistem interveniše na površinama kada točkovi možda nemaju dobro prijanjanje (blato, sneg, led...) da bi se osigurala maksimalna vuča i bezgranični broj ruta koje vozilo može koristiti, ili u slučaju asfaltnih površina, da bi se osigurala dodatna vuča i veća sigurnost pri krivinama.
Vuča na zadnjim točkovima aktivira se i na suvim površinama pri brzinama između 40 i 100 km/h, poboljšavajući upravljanje pri vožnji i dozvoljavajući vozilu da lakše savlada krivine, sa neutralnijim dinamičnim ponašanjem.
Pre svega, elektronski sistem modulira prenos obrtnog momenta upotrebom ECC (elektronski kontrolisane spojnice) i isključivo na zahtev, doprinosi ograničavanju potrošnje goriva. ECC na sistemu AWD je fleksibilniji i tačniji nego hidraulična spojnica.
Kontrolna jedinica je povezana i sa ESC i sa sistemom kontrole vuče, sistemima koji pomažu da kombinovano vozilo ostane čvrsto na zemlji, na bilo kom vremenu ili na bilo kojoj podlozi. Ostale karakteristike uključuju ABS sistem i elektronski sistem za sprečavanje prevrtanja kao standardnu opremu.
Bezbednost
Po pitanju bezbednosti, Fiat Freemont ima učinak na najvišem nivou kao što dokazuju pet Euro NCAP zvezda i više od 50 dostupnih bezbednosnih uređaja. To uključuje napredne višestepene vazdušne jastuke, aktivne naslone za glavu, elektronska kontrola stabilnosti sa kontrolom vuče pri svim brzinama i sistem za pomoć pri kočenju. U ponudi su i bočni jastuci na prozorima za treći red sedišta, vazdušni jastuci ugrađeni u prednja sedišta, disk kočnica na sva četiri točka i Isofix sistem sedišta za decu, kao i sistem Active Hood, koji koristi senzore da bi detektovao prisustvo pešaka pri frontalnim sudarima, podižući zadnji deo haube da vi se smanjila sila udara.
Dostupni su i elektronski sistem za sprečavanje prevrtanja (ERM) i kontrolu za stabilnost prikolice (TSC). Sistem za sprečavanje prevrtanja (ERM) koristi podatke koje dobije od ESP senzora da bi detektovao moguće prevrtanje i intervenisao varirajući snagu kočenja koja se dostavlja pojedinačnim točkovima i prilagođavajući položaj ventila gasa. Freemont ima i inteligentan sistem koji vodi računa o vašoj prikolici, kontrola njihanja prikolice (TSC). U trenutku kada njegovi senzori detektuju da se prikolica njiše, sistem interveniše, automatski primenjujući tačnu akciju kočenja na točkove da bi držala prikolicu pod kontrolom i izbegle opasne oscilacije. Sa ovim sistemom, vozači mogu da se osećaju bezbedno i pouzdano kada transportuju svoj teret.