
Novi pogonski agregat nosi naziv Energy dCi 160 Twin Turbo i prvi je turbo dizelaš sa dva turbo punjača u Renaultovoj ponudi. Iz zapremina od 1598 cm3 motor izvlači 160KS pri 4000 o/min, dok je najveći obrtni moment od 380 Nm dostupan već na 1750 o/min (90% momenta motor stavlja na raspolaganje na još nižih 1500 o/min).
Dva sekvencijalna turbo punjača raspodelila su dužnosti, pa je prvi zadužen za niske obrtaje i poništavanje zloglasne turbo rupe kod ubrzavanja u nižem i srednjem režimu rada. Druga turbina je namenjena višim obrtajima i zaslužna je za linearna i glatka ubrzanja u višem režimu rada.
U Renaultu ističu da je novi motor baziran na tehnologijama koje je francuska marka usavršila učestvujući u Formuli 1. Mada se trenutno Renault u Formuli 1 više bavi otklanjanjem problema nego nastupima, ohrabruje činjenica da se deo novca uloženog u F1 vraća u obliku tehnologija namenjenih drumskim automobilima.
Među glavne odlike novog motora Renault ubraja transverzalni smer kretanja rashladne tečnosti, čime je ostvareno bolje hlađenje motora, kao i korišćenje posebnih materijala u izradi ključnih pokretnih elemenata motora.
Zanimljivo je da će se novi motor, čiji sistem za napajanje gorivom radi sa pritiskom od 1800 bara i koji nudi 25% uštede u potrošnji goriva i emisiji CO2, naći i u većim modelima. Da citiramo, novi dCi 160 Twin Turbo svoje mesto će naći i u budućim modelima D i E segmenta.
Izvor: Autosport.hr
Foto: Renault
Cekajte, zar Twin Turbo nije mono-single-ili ti 1 turbo sa karakteristika BIturba, tj dva punjaca?
tako da su ta dva maltene spojena u jedan, a da je biturbo kada su razdvojena fizicki.. :)
Ili pak twin udara razlicite obrtaje, a BIturbo udara iste.. to je to haha
Nbb
To je kod bmw-a tako, twin power turbo.
Inače, twin turbo ili biturbo, samo ime kaže sve.
Pisalo u poslednjem AB-u ( u članku o najpouzdanijim vozilima u FR i DE ) da su zabeleženi neki problemi sa ubrizgavanjem ( ili sl. ) na 1.5 dci, tako da ( znatno jači ) 1.6 dci tek treba da se dokaže
Odlicne brojke, veoma elastican, samo sam ja zamisljao s obzirom da ima dve turbine da je drugacija kriva obrtnog momenta tj da je maksimalni obrtni moment pri sirem broju obrtaja ali u svakom slucaju veoma dobro... jedino ova kubikaza od 1598 ccm moze da zbuni neke ljude ili da ih podseti na neki drugi motor (ali valjda nece, ipak je Francuska druga drzava) ali to samo vrsne znalce... prokleti bili ovi iz Renoa... :)))))
Proizvodjaci delova i automehanicari ima da se obogate u ovoj novoj "eri" agregata :)))
Najsavremeniji mali turbo dizel na svetu. Nije tu samo bi turbo u pitanju. Ima tu svega i svačega...
Samo ne znam kako će se cena uklopiti u jeftinija vozila kao Renault i sl?? Za Mercedes je ovo prava mera. Ovaj motor mora da košta za bar 70% više od klasika.
A održavanje je već misterija po tehničkim pitanjima.