
Aktuelna generacija Focusa je svetsku premijeru imala u januaru 2010. godine na NAIAS Salonu automobila u Detroitu, a kako su se u međuvremenu pojavili brojni novi i obnovljeni modeli (VW Golf VII, Peugeot 308 II, Toyota Auris II, novi Seat Leon, Mazda3 nove generacije...), red je za zatezanje bora.
Ove su prve zvanične slike redizajniranog Focusa koji će oficijelnu premijeru imati početkom marta, na 84. sajmu automobila u Ženevi.

Poput novog Mondea i obnovljene Fieste, i Focus facelift je pre svega prepoznatljiv po drugačijem prednjem delu, što se proteklih meseci uostalom i očekivalo na osnovu brojnih špijunskih slika test vozila.

Dakle, Focus facelift se ističe prednjim delom sa velikom maskom, u Astom Martin stilu, a tu su i doterana svetla i branici.

Takođe, izmene su i u unutrašnjosti, sa novim volanom, modifikovanom centralnom konzolom, 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir... Takođe, ponovo je modifikovano i ogibljenje, kao i el. servo, a tu su i sistemi Active City Stop, Active Park Assist, Cross Traffic Alert, Adaptive Lighting System...


Što se palete motora tiče, između ostalog se pominju novi 1,5 litarski EcoBoost turbo benzinac u verzijama sa 150KS i 180KS, kao i 1,5 litarski TDCi dizelaš sa 95KS i 120KS, dok će se ostali odlikovati sa manjom potrošnjom goriva i emisijom CO2. Ističe se i 1,0 litarski EcoBoost benzinac sa emisijom CO2 od 99 grama po km. Od menjača će biti dostupni 5-stepeni i 6-stepeni manuelni kao i automatski menjač.

Pojedini izvori pominju da Ford planira i Plug-in hibridnu verziju obnovljenog Focusa (sa hibridnom tehnologijom iz C-MAX Plug-in modela), kao konkurenta novom VW Golfu GTE.
U ponudi će ostati i sportski Focus ST, sa atraktivnijim eksterijerom, modifikovanim ogibljenjem, upravljanjem i kočnicama, dok će pod njegovom haubom biti četvorocilindrični 2,0 litarski EcoBoost turbo sa 250 konja i 360 Nm obrnog momenta.
Tokom 2015. godine se može očekivati i Focus RS sa 2,3 litarskim EcoBoost agregatom koji će raspolagati sa 330KS i 406 Nm.
Inače, Ford je od 1998. godine (kada se pojavio Focus prve generacije) do sada prodao više od 12 miliona primerka ovog modela širom sveta, od toga 6,9 miliona u Evropi.
Ivan Mitić – Autoblog.rs





Sjajan, bar u ovoj boji i pod ovakvim uslovima osvetljenja...
More crne plastike unutra, ali su makar Aiwa mini liniju ukinuli. Dobro su se setili.
Odlican restyle, cini mi se da mu bolje stoji ova maska u AM fazonu nego drugim Ford-ovim modelima, mozda zato sto je siri... i novom Monedeu lepo stoji.
Sredili su sumu sitnih dugmica, ali su zamenili touch-screen-om tako da su prividno zamaskirali sve to ucinili to kao odlicnom alternativom... novi automobili imaju vise funkcija tako da to sto si nekada mogao sa jednim dugmetom ili jednim okretom, sada mozda moras u pet menija ili podmenija da udjes a sve to odvlaci paznju sa puta...
Sve u svemu bolje izgleda enterijer.
Prethodnik je imao jezivu centralnu konzolu, ali ko zna kakva ce i na novom biti u nekom srednjem ili nizem paketu