
Ford je u novembru prošle godine na Salonu automobila u Los Anđelesu i zvanično predstavio novi Edge concept koji je poslužio kao najava za serijsku verziju koja će se prodavati globalno. Nakon koncept vozila, pred nama su sada i prve zvanične slike i video serijske verzije nove generacije ovog SUV vozila.

Ford je inače još ranije potvrdio da će nova generacija ovog modela biti dostupna i kupcima u Evropi, a napravljen je na platformi novog Forda Mondeo/Fusion.

Kako se navodi u saopštenju Forda, novi Edge će se pridružiti novoj generaciji modela Kuga i novom modelu EcoSport – "da ponudi sveobuhvatnu liniju redizajniranih Fordovih SUV vozila tržišnom segmentu na kojem je prodaja između 2005. i 2012. porasla sa 6,5 na 11,9 odsto". Ford predviđa da će se do 2018. taj segment u Evropi povećati za 22 odsto.

Takođe, ističe se "elegantan dizajn spoljašnjosti koji deluje sportski, samopouzdano i sposobno; unutrašnjost sa vrhunskim materijalima i izradom koji prevazilaze očekivanja u ovom segmentu".

Ovo vozilo (dužine 481 cm) će između ostalog imati i unapređeni park assist, adaptivni tempomat, sistem automatskog kočenja, sistem koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom uglu, grejanje i ventilaciju prednjih sedišta, sigurnosne pojaseve na naduvavanje, multimedia sistem Ford SYNC 2, el. otvaranje vrata prtljažnika...

Što se američkog tržišta tiče, tamošnji kupci će novi Edge moći da dobiju sa SE, SEL, Sport i Titanium paketima opreme, u verzijama sa prednjim ili 4x4 pogonom, kao i sa izborom između tri motora.
To su 2.0L EcoBoost sa 245KS, 2.7L EcoBoost V6 "sa više od 300KS" i 3.5L V6 (za sada nije saopštena njegova snaga), svi u paru sa šestostepenim automatikom.
U Evropi će biti dostupna dva 2,0 litarska dizelaša (jedan sa 180KS/400 Nm i drugi sa 210KS/450 Nm), u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim ili menjačem sa dvostrukim kvačilom. Potrošnja slabijeg modela će u kombinovanom ciklusu iznositi 5,7 l/100 km, a jačeg 6,1 l/100 km (ovo su naravno fabričke tvrdnje), dok je emisija CO2 149 g/km odnosno 159 g/km
Prodaja u SAD-u će startovati početkom 2015. godine, a zatim i u Južnoj Americi, Evropi i Azijsko-pacifičkom regionu.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
prvo su focusa napravili korejancem, a sada je i edge ista kopija hyundai santa fe
Nije mi jasno zašto će u paleti zadržati Kugu kad uvode jedan ovako cool terenac kao što je Edge. Ford se ozbiljno "naoštrio", sad se čeka još samo da u Evropu stigne
2015 Mustang pa počinje možda i najjači napad na konkurenciju u istoriji fabrike.
kuga/escape je zasnovana na focusu i manja je (isto pruza samo I4 motore) dok je edge zasnovan na fusion/mondeo.