home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Povodom 25-godišnjice modela MX-5 (Miata) Mazda je na poslednjem sajmu automobila u Njujorku prikazala i specijalno izdanje nazvano 25th Anniversary Edition koje se bazira na još uvek aktuelnom modelu, u verziji sa tvrdim sklopivim krovom.

Mazda će ukupno proizvesti 1.000 komada ove specijalne Miate, od čega će 750 primeraka završiti u vlasništvu kupaca u Velikoj Britaniji. Tim povodom su Japanci najavili da će MX-5 25th Anniversary Edition prikazati i na Festivalu brzine u Goodwoodu, a objavljeno je i nekoliko novih slika.

MX-5 25th Anniversary Edition privlači pažnju Soul Red metalik bojom, crnim elementima (krov, A stubovi, retrovizori), kožnim enterijerom (u kombinaciji bele i crne boje), piano black detaljima, aluminijumskim pedalama, alu točkovima od 17 inča u dark gunmetal izdanju (gume 205/45R17), hromiranim izduvnim cevima i Bilstein amortizerima.  

Britanci će dobiti i 6,1-inčni Mazda Navigation System (by Alpine), dok je pod haubom 2,0 litarski motor.

Podsećanja radi, pre više od 25 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5.

Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 920.000 prodatih primeraka Miate u ovih 25 godina.

MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao "Best-Selling Two-Seater Sports Car", a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.

Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi.

Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.

Sledeće godine se očekuje i potpuno nova, četvrta generacija koja se razvija u saradnji sa Fiatom, a biće zanimljivo videti kako će Japanci proslaviti proizvodnju jubilarnog, milionitog primerka.

Ivan Mitić – Autoblog.rs 



čitanja : 807



Komentari