
Kao što je bilo i najavljeno, Volkswagen je danas objavio prve zvanične fotografije nove generacije svog bestselera Passata (dosadašnje generacije su od 1973. godine do danas proizvedene u oko 22 miliona primeraka).

Nemci su inače u prethodnom periodu u javnost puštali određene informacije o Passatu B8, kao i teaser crteže kako bi držali pažnju javnosti sve do njegove premijere. Tako je recimo pre nekoliko meseci na Vienna Motor Symposium u Beču Volkswagen otkrio da će novi Passat između ostalog dobiti i novi 2,0 litarski TDI biturbo motor sa 176 kW/240KS, kao i to da će u ponudi ponovo biti i karavanski Passat Variant čija proizvodnja će ove jeseni početi u Zwickau fabrici u Nemačkoj.

Passat B8 je danas dakle doživeo svoju internet prezentaciju, dok će šira javnost moći da ga upozna na sajmu automobila u Parizu.


Što se izgleda tiče, a imajući na umu činjenicu da u Volkswagenu ne eksperimentišu sa dizajnom svojih najprodavanijih modela, ne iznenađuje da ni novi Passat ne donosi revoluciju po tom pitanju. Od VW-a se to ionako ne očekuje i oni jednostavno igraju na sigurno.

Novi Passat je naravno napravljen na VW MQB paltformi, a kao i obično kupcima će na raspolaganju biti bogata paleta benzinskih i dizel motora, kao i verzije sa samo prednjim i pogonom na sva četiri točka.

Passat B8 je dugačak 4767 mm (međuosovinsko rastojanje je povećano za 79 mm, na 2,79 metra), širina je 1832 mm, visina 1456 mm i njegova težina je u proseku smanjena za 85 kg, a Volkswagen navodi i da je potrošnja goriva u proseku smanjena za oko 20 odsto u poređenju sa dosadašnjim modelom.

Takođe, ističe se da je unutrašnjost prostranija i komfornija (sa više mesta za putnike pozadi), sa kvalitetnijim materijalima, a pominju se i head-up displej, sedišta sa ventilacijom i masažom, nova generacija entertainment i navigacionog sistema, najmoderniji sistemi za pomoć vozaču, kao i prtljažnik sa povećanom zapreminom. Prtljažnik je kod limuzine povećan za 21 litar (na 586 litara), a kod karavana za 47 litara (ima 650 litara, odnosno 1780 litara sa oborenim zadnjim sedištima).


Treba pomenuti i LED svetla, Dynamic Light Assist, sistem pomoći pri parkiranju, sistem pomoći pri vući prikolice, digitalnu instrument tablu po uzoru na Audi, sistem automatskog kočenja, sistem pomoći u saobraćajnim gužvama...

U ponudi će takođe ponovo biti i R Line design paket sa nešto atraktirvnijim eksterijerom i bogatijom opremom.

Što se palete motora tiče, u ponudi će biti 1.6 TDI i 2.0 TDI dizelaši sa rasponom snage od 88 kW/120KS do 176 kW/240KS (ovaj potonji sa 500 Nm), kao i benzinci 1.4L, 1.8L i 2.0L sa rasponom od 92 kW/125KS do 206 kW/280KS.


Kasnije će stići i plug-in hibridna verzija sa 211KS i sa baterijama kapaciteta 9.9 kWh, koja će samo na struju moći da pređe do 50 km, dok će ukupna autonomija iznositi 966 km.
Na kraju i podatak da cene za novi Passat u Nemačkoj počinju od 25.875 evra koliko će tamo koštati najjeftiniji Passat B8 u sedan verziji.
Ivan Mitić – Autoblog.rs


Dva videa sa današnje prezentacije:




Au, prednji deo ruzan, ko Kinez.
Maska uzas. Lepse su imali ranije, odvojene.
Ostalo ok, nista specijalno, standardno vagenovski, restajling. Pozadi lepsi nego napred. Enterijer ok.
Sve u svemu, najveca zamerka na prednji deo, nagrdili ga, izgleda jeftino, kao neki jeftiniji brend.
Da su barem odvojili masku od farova, uokvirili je u jednu celinu, ovako izgleda ko mleveno meso, spoji sve u jedno, ne vidi se gde je pocetak gde kraj, z'brda z'dola.
Verovatno je auto odlican,ali na prvi pogled,kao i svaki drugi VW, ne odusevljava.
Frizider, bio i ostao. Samo su sa CC napravili gresku pa izgleda dobro.
Све стоји што сте навели али Фолцика ће поново да нагрди конкуренцију са Пасатом!!
Чак је почео и да ми се допада. И унутра почиње да личи на ауто, свиђа ми се оквир у светлима, модерни мотори, сви предуслови за пун погодак су ту иако је "дежави" по ко зна који пут...
Dosadno, ali 2,0l tdi 240ks i gepek od 586 litara(!) su vrhunski spoj za porodicnu limuzinu.
Dizajn je krsh, vw vredja inteligenciju. Pre bih uzeo superb, podjednako su ruzni, ali daje vise za manje pare.
Dobar, pogotovo enterijer i motorizacija a sto se tice eksterijera... Nikada Fauve nije isao na neku ekstravaganciju i ludilo i uvek su dobro prolazili. Mada sto se tice Passata sam i malo subjektivan jer se jos nalazi jedan B3 u familji i sluzi kao magare ;)
Slazem se sa Gagibom da ce B8 da razvali konkurenciju.
Pomislio sam na trenutak da je Kuoros (ili kako vec) kada sam video prvu sliku. Enterijer mi se svidja, odlican za jedan VW. Narocito ovaj detalj otovra klimatizacije sto ide po sirini kabine, tj. stilski privid.
Sve u svemu lep auto, ali mi se cini da je Mazda 6 lepsa u toj klasi, iako joj je enterijer upropascen sa onim sicusnim ekranom navigacije.
UZIVO SLIKE PASSATA daju puno bolji utisak
http://www.autobild.de/artikel/vw-passat-b8-autosalon-paris-2014-sitzprobe-5193258.html
Veoma dobro odradjen, dizajn nikada nije bio u "vau" fazonu kod Passata, podseca prednji deo na CC, i kao i uvek bezkompromisan i maksimalno funkcionalan auto koji nikada nije zrtvovao nista zbog dizajna. Bice i dalje bestseller, jer nisu promenili izvorni recept.
2.0 Bi-TDI sa 240KS/500Nm... fenomenalno... :)
Dobro su zamaskirali one test primerke, mislio sam da ce imati sira vrata gepeka (kod karavana) kao kod npr Q7, C4 Picasso, Insignie ST... opasni su... :)
Jedino ove fenomenalne brojke o zapremini prtljaznika mi zvuce previse fenomenalno i nerealno u realnosti - to znaci da nema rezervnog tocka, i da su svaku pregradicu (ispod nivoa prtljaznika) zaracunali, ma koliko ona bila neupotrebljiva...
Passat mi je generalno ogavan, koketira sa premijumima iako nije, od kad je izgubio peta vrata i nije vise Passat,mislim da su kupci Oktavie nekadasnji kupci Passata, ali moram da priznam da mi je ovaj fenomenalan.Jako je obican, a opet tehnoloski sjajan, moderan i pun je nekog retro fazona koji ne mogu da opisem.Odavno mi Passat nije bio vise Passat, nego sto je ovaj.Skidam kapu VW, sto se mene tice desetka, fenomenalan .
@Jimmy
Nema nigde vise za manje para( pogotovo kod Svaba).Skoro je prijatelj zamenio Pasata B5.5 ( 2001) za Oktaviju ( 2009-10). Kaze da je Oktavija bicikla sto se udobnosti tice u odnosu na skoro 10 god starijeg Pasata.
Nemam ja čemu da zamerim na ovim slikama (i brojkama), ali bar "pola" prikazanih "detalja" i "elemenata" će da predstavlja "opcije". A ovakvim "opcijama" skoro da možete da "nakitite" i običnu oktaviju ili superba ( oktaviju bogatije,jer ima daleko savremenije opcinale), a za značajno manje pare.
Naravno, oni vizuelno ne mogu da se nose sa savremenim passatom.
MILE 03 Jul 2014, 22:54
Bas tako.
Bas mi se svidja B8, odradili su ga...
Zadnji deo limuzine mi je tako dosadno obican, lep, ali mi karavan po prvi put kod Pasata deluje bolje...nekako je vise kao Audi karavan.
S boka mi je ok skroz, tako ce izgledati i Phaeton, samo uvelican. Deluje i vece od ovih skoro 4.8 m.
S preda, opet je nekako neupecatljiv, mozda je ovo na prvo gledanje.
U odnosu na aktuelni, ovo je korak dalje, a i jbg to je vw, komercijala, tako ce i biti...Samo u poredjenju sa recimo Mazdom 6, nema sta da trazi.
Jedino mi je zapao za oko ovaj 2 biturbo dizel, sjajno....s tim sto ce u full opremi i tim motorom i nekim 4x4 kostati 50 000
https://www.youtube.com/watch?v=bqn2q7NVxMo
nemaćka je to i ja ću sebi da kupim jedan tako mi boga :D
Odavno nije relevantno na šta jedan VW liči, to mu nije komparativna prednost, ali ja gledam ovaj auto iz 2014-te i ne znam zašto, ali vidim E 39 5-icu iz 95-te. S tim što mi se kod BMW-a ipak više sviđa prednji kraj.
Moguće da je glavni target bila Kina.
Karavan subjektivno lepši od limuzine.
Nikad ne bih kupio ovo vozilo.
Kopirali su BMW, posebno E90, ali ima i nekih elemenata aktuelne Trojke. Na primer, Hofmeister kink na Passatu je definitivno neočekivan. I neoriginalan. Srećom, nema proporcije BMW-a. Ne mogu baš sve da iskopiraju. :)
Najveci hit su mi komentari za ovaj 2.0 od 240 konja. Sta kao ovo od 120 ili 150 je malo? Ili je ovaj od 240 neka super ultra giga mega nova tehnologija??? Tipicno srpsko razmisljanje, da bude sto jace i sto manje da trosi, a sto ce se raspasti posle 2-3 godine od preopterecenja nema veze. Ko ga kupi polovnog jedno dana nek mu je Bog u pomoci :))
Auto ko auto ok je, ali nista spec. kao i do sad...
MV 04 Jul 2014, 16:56
Ih otkad Pasat ima Hofmeister.
http://vehicle24.info/wp-content/uploads/2014/05/VW-Passat-B6-left-side-photo.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/VW_Passat_B7_2.0_TDI_DSG_Highline_Kaschmirbraun_Seite.JPG