
Po ranijim najavama, Volvo će novu generaciju modela XC90 predstaviti u avgustu, dok će šira javnost moći da ga upozna na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu (prva generacija je inače lansirana još 2002. godine).
Severnoamerička prezentacija će verovatno biti održana u novembru 2014. na sajmu automobila u Los Anđelesu, ali će novi XC90 biti dostupan tek u martu sledeće godine budući da će proizvodnja u fabrici Torslanda u Švedskoj startovati na samom početku 2015.
Pre nekoliko meseci Volvo je objavio i prve oficijelne fotografije i video unutrašnjosti novog XC90, a sada su objavljeni detalji o paleti Drive-E četvorocilindričnih motora i informacije o njegovoj hibridnoj verziji.

Dakle, u gami motora će biti sledeći agregati:
T5: 189 kW/254KS i 350 Nm
T6: 239 kW/320KS i 400 Nm
D4: 142 kW/190KS i 400 Nm (potrošnja goriva oko 5,0 l/100 km)
D5: 168 kW/225KS i 470 Nm (potrošnja goriva oko 6.0 l/100 km)
XC90 T6 će moći da postigne maksimalnih 230 km/h, a do 100 km/h će ubrzavati za 6,9 sekundi.
XC90 D5 će moći do 220 km/h, a do stotke mu treba 7,8 sekundi.
Posebnu pažnju izaziva plug-in hibridna verzija koja će nositi oznaku T8 Twin Engine, a kombinovaće četvorocilindrični 2,0 litarski motor (pokreće prednje točkove) i elektromotor sa 60 kW/80KS (pokreće zadnje točkove). Kombinovana snaga sistema će iznositi 298 kW/400KS i 640 Nm, a samo na elektropogon će moći da pređe 40 km (najavljuje se emisija CO2 od 60 grama po km).

XC90 nove generacije (razvija se pod kodnom oznakom V526) je inače prvi Volvo model koji je kompletno razvijen pod kontrolom novog vlasnika, kineske kompanije Geely.
Izgled će biti inspirisan novijim koncept vozilima ove marke (uključujući i XC Coupe i Estate studijama), pored 4x4 pogona kupci će moći da dobiju i verzije sa samo prednjim pogonom, a biće dostupan i osmostepeni automatski menjač.
Novi XC90 se bazira na novoj Volvo SPA platformi (Scabale Product Architecture), imaće paletu novih Drive-e četvorocilindričnih benzinskih i dizel motora (potrošnja goriva će biti za 15 do 35 odsto manja nego kod trenutne generacije), kao i brojne bezbednosne sisteme kao što su Adaptive Cruise Control, Animal Detection, Road Edge i Barrier Detection.
Volvo najavljuje da će novi XC90 biti za oko 100 mm duži od prethodnika, nešto širi, ali i nešto niži nego do sada, dok će u drugom i trećem redu sedišta biti značajno više mesta za putnike (to takođe važi i za prtljažnik).
U unutrašnjosti za ukupno sedam putnika (koja se inače opisuje kao najluksuznija unutrašnjost ikada dizajnirana od strane Volvoa) će se naći i veliki ekran osetljiv na dodir preko koga će se kontrolisati brojne funkcije vozila, digitalni instrumenti, zatim automatski klima uređaj u četiri zone, najkvalitetniji materijali (koža, drvo, aluminijum...), Apple CarPlay sistem, a treba pomenuti i da će na trećem redu sedišta moći da se smeste putnici visine do 1,7 metara.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ranije objavljene zvanične slike unutrašnjosti novog XC90


