
Jedna od premijera ovogodišnjeg sajma automobila u Parizu i biće i nova, treća generacija popularne Škode Fabije. Prva generacija Fabije je predstavljena 1999. godine i proizvodila se skoro osam godina, dok je druga generacija promovisana na Salonu automobila u Ženevi 2007. godine.

U proteklom periodu su lovci na auto novitete uspeli da snime više maskiranih test primeraka Fabije III, a zatim je i sama Škoda objavila brojne teaser slike i skice kojima je najavljivala ovaj novitet.

Sada tajni više nema i pred nama su konačno prve zvanične slike ovog automobila B segmenta (fotografije unutrašnjosti međutim još nisu objavljene).


Još ranije su inače objavljeni podaci koji se tiču dimenzija i palete motora.

Dakle, nova Fabia je napravljena na modifikovanoj PQ26 platformi, međuosovinsko rastojanje je produženo na 2470 mm, auto je niži za 31 mm (ima 1467 mm), širi za 90 mm (1732 mm), dok zapremina prtljažnika kod hatchbacka iznosi 330 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1150 litara). Trag točkova je napred širi za 30 mm, a pozadi za 31 mm.

Treba pomenuti da je dužina vozila smanjena za 8 mm (na 3992 mm), a težina vozila u zavisnosti od verzije je manja i do 65 kg (bazna verzija 1.0 MPI ima težinu od 980 kg).

I dalje će u ponudi biti karavanska Fabia Combi, i to sa prtljažnikom od 530 litara.

Što se palete motora tiče, ponuda će startovati sa 1,0 litarskim trocilindrašem sa 44 kW/60KS i 55 kW/75KS, a tu će biti i 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinac sa 66 kW/90KS i 81 kW/110KS.

Najekonomičniji u gami će biti 1.4 TDI Greenline dizel verzija sa 55 kW/75KS i prosečnom potrošnjom goriva od 3,1 l/100 km (emisija CO2 iznosi 82 grama po km).

U ponudi će biti i dizelaši 1.4 TDI sa 66 kW/90KS i 1.4 TDI sa 77 kW/105KS.

Standardno će se ugrađivati manuelni petostepeni menjač, kod 1.2 TSI motora sa 81 kW/110KS standard je šestostepeni manuelni, a sedmostepeni DSG menjač sa dvostrukim kvačilom će se opciono nuditi uz motore 1.2 TSI 81 kW/110KS i 1.4 TDI 66 kW/90KS.

Fabia se više neće nuditi u sportskoj RS varijanti i to zbog slabe prodaje prethodne verzije.
Češki sajtovi očekuju da će Fabia III u Češkoj startovati po ceni od 249.900 kruna, što je 8.950 evra.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Ako je sira 9cm i ima vece medjuosovinsko rastojanje, onda se nikako ne radi o redizajnu, kako je vecina tvrdila. Deluje agresivnije i napeto. Ne bih joj nista dirao
Ovima sto drze autoplaceve ima da propadne posao kad budu videli da se Stilo ponovo proizvodi jeftiniji nego ikad :))
Sve u svemu nije lose, najvise me zanima kakav ce unutra biti.
@Masrer
Plasim se da ipak jeste redizajn, sto je i ocigledno, a da je meahnika ugurana na raznorazne cudne i neuobicajne nacine iz ko zna kog, njima znanog razloga.
tesko je bit pametan dok se ne objave svi tehnicki podatci i dimenzije ali... ako sudim samo prema izgledu, ovo nije nista drugo nego lose spimpan Polo... ili drugim recima, ono sto Polu prvi put u istoriji daje malo "smeka" i elegancije, ovde je izbanalizirano za "jednostavije ukuse manje sofisticiranih masa"... uspeh garantiran!
pogotovo, jer ce se vec samo rastom dimenzija osetno popravit i vozne karakteristike, pa ce ju i onako germanofilska atuto stampa kovat u nebo....
Vau! Pa ja sam impresioniran! Kakvo dizajnersko remek delo! Kakav stil! Ja mislio svemirski brod, a ono Fabija! Pa, ovome bi pozavideo i Picasso! :)))))
Špijunske slike karavan verzije:
http://www.autoforum.cz/tmp/magazin/sb/Skoda_Fabia_Combi_2015_nova_spy_03_800_600.jpg
http://www.autoforum.cz/tmp/magazin/sb/Skoda_Fabia_Combi_2015_nova_spy_01_800_600.jpg
Poređenje sve tri generacije:
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2014-34/skfa90_53f2816741aff.jpg
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2014-34/skfa91_53f281676de0b.jpg
@Panco
Pa video si Rapida unutra, video si Spejsbeka, video si onda i Fabiju i Fabiju Karavan.Ocekujes da ce imati posebno razvijenu arhitekturu unutra za ovaj model?Kuriozitet je da je Fabija jedini auto na svetu koji se pravi u liftbek, hecbek, i dve karavan verzije.
@ carobnjak,
tek sad razumem sta si hteo da kazes kad si pricao koliko je evropa ispred amerike po auto industriji. ovakav auto amerika nikad nebi mogla napraviti :))) ali predpostavljam da je ovo samo za istocnu evropu, jelda?
Nisu trebali ovako brzo da izbace cele slike, ipak je trebalo jos 10ak teasera izbaciti! Mislim da su premalo teasera objavili. :)
Za mene, ovo je vizuelno savršen dizajn eksterijera, koji uz do sada poznate dimenzije garantuje da će se I dalje raditi o najkomfornijem vozilu B segmenta (za prevoz 4 odrasle I krupne osobe ), sa prtljažnikom skoro na nivou C segmenta.
Uz 1,2 TSI od 110 ks to će da bude "metak", a 6-stepeni menjač u fabiji smatram čudom.
Samo su im dizeli malo podbcili. Oni hvale da im najekonomičnija TDI Greenline verzija od samo 75 ks emituje 82 gr. CO2, a baš toliko emituje novi 308 1.6 HDI sa 120 ks (koji je uz to značajno teži I veće čeone površine ).
Ali, sve u svemu, ocena 10,0
@carobnjak,
vrhunski dizajn, tehnologija ispred svog vremena, visok kvalitet zavrsne izdrade, nevidjene performance (posebno ovaj 1.0 atmosferac) ... uh, koliko smo ljubomotni sto nemamo takve aute u americi. :)))
@ Fordovac
Redizajn je nova Korsa, jer je iste dužine, visine i širine.
A ovo je od platforme do prepusta, preko širine +9cm i visine -3cm , sasvim nov model.
I nema ni 1 jedinu zajedničku liniju sa Fabijom 2.
Toliko od mene
Lično mislim da je dizajnerski Fabija zaostala 10 godina.
Ovo sve ostalo, je već viđeno - ništa novo. Ekstereijer verovatno kao na Rapidu - zadnja klasa plastike.
Sve u svemu - cena osnovne varijanta bi tebalo da bude na nivou Dacije Sandero,
@tatamata
Aktuelna Fabija ima bolji kvalitet materijala od Rapida,tako da ova moze imati samo bolji.
Rapid je Low Cost pozicioniran cenovno u B, a dimenzijama u C klasu. Zato Rapid i ima tvrdu plastiku. Rapid je u klasi sa C-elysee i Pežoom 301, a ne sa Golfom i Fokusom.
Uz namopenu da Rapid ima veći medjosovinski raspon od Astre i Focusa. Fabia nije Low Cost, ona je mejnstrim i za razliku od Rapida prati sve konkurente