home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Povodom 25-godišnjice modela MX-5 (poznata i kao Miata a u Japanu samo kao Roadster), Mazda je pre nekoliko meseci na sajmu automobila u Njujorku prikazala i specijalno izdanje nazvano 25th Anniversary Edition, dok je potpuno nova, četvrta generacija ovog dvoseda premijeru imala pre nekoliko trenutaka.

Promocija je održana na nekoliko mesta, i to u Japanu, SAD-i Evropi.




Novi MX-5 i dalje ima pogon na zadnjim točkovima, dok je platforma razvijena zajedno sa italijanskim Fiatom koji bi sledeće godine trebalo da predstavi svoj roadster.



U svakom slučaju, novi MX-5 odlikuju Kodo dizajnerski rečnik i Mazdina SkyActiv tehnologija, a težina vozila je smanjena za "više od 100 kg." To znači da bi bazna verzija trebalo da ima oko 1050 kg, uz raspored težine 50:50.






Takođe, i potrošnja goriva je smanjena, a automobil se odlikuje i nižim težištem, unapređenom bezbednošću i poboljašnim upravljanjem.


Novi MX-5 će pokretati 2,0 litarski motor sa 160KS i 1,6 litarski agregat sa 130KS, a pored šestostepenog manuelnog menjača, kao opcija će se nuditi i šestostepena automatska transmisija.



Što se dimenzija tiče, novi MX-5 je dugačak 3915 mm, širok 1730 mm, visok 1235 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2315 mm, dok su točkovi od 16 inča (gume 195/50 R16). To znači da je za 105 mm kraći od dosadašnjeg modela, ali je međuosovinsko rastojanje smanjeno za samo 15 mm.

Podsećanja radi, pre više od 25 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5.


Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 940.000 prodatih primeraka Miate u ovih 25 godina.

MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao "Best-Selling Two-Seater Sports Car", a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.

Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi.


Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.

Ivan Mitić – Autoblog.rs




čitanja : 2179



Komentari

Nesto mi se ovde ne svidja.

Autor EsE 04 Sep 2014, 06:26

Mlako, nedovrseno

Autor Masrer 04 Sep 2014, 07:35

Ima mnogo "tužan" pogled... Šteta.

Autor dzigi 04 Sep 2014, 08:59

Na prvi pogled, više mi se sviđa prethodni model. Izuzev unutrašnjosti koju su uradili po ugledu na Audi TT i BMW Z4 ("umiksali" su enterijere tih auta) i koja je veliki napredak u odnosu na prethodnika. U svakom slučaju MX-5 ostaje RWD, liči pomalo i na Jaguar F-Type (a to nije tako loše) i ostaje prilično cool.

Autor MV 04 Sep 2014, 12:21

cudno izgleda.Izgleda kao da su ga sklepali za vreme rucka

Autor Carinaaa 04 Sep 2014, 13:12

Odlicna!

Autor carobnjak 04 Sep 2014, 13:43

Nikad mi se nije svidjao MX5, ali ovaj izgleda najbolje do sad. Iako je moglo bolje , pre svega farovi napred, nije los uopste. Fali mu pre svega jace srce, onda bi mu se mnogo manje toga zameralo. Ovako, dzaba mu mala masa kad ima nejak motor.

Autor Pit 04 Sep 2014, 14:15

Pogledajte video :-) Izgleda savršeno !

Autor Ender 04 Sep 2014, 14:30

Neeeee, šta mu uradiše
Pozz

Autor Raziel 04 Sep 2014, 15:35

A zasto uz naziv stoji 2016.godina???

Autor carobnjak 04 Sep 2014, 16:10

Nije mi nesto jasno ... Kako je miata najprodavaniji sporski dvosed kada je prodato 3 puta vise corvetta?

Autor mile antena 04 Sep 2014, 16:46

Definitivno izgleda muzevnije.

Enterijer vrlo jasno inspirisan Aduijem.

Od nazad Jaguar.

Zasto je bilo potrebno ovako miksovati stvari, kad im ostali novi modeli izgledaju originalno???

Pitam se kako ce izgledati njena sestra, Alfa?

Autor Fordovac 04 Sep 2014, 17:33

Ja sam vozio ovaj auto nekoliko dana, prvu generaciju sa 1.6 i 115 konja i tvrdim da je jedan od najboljih automobila u istoriji.Ovo nije najprodavaniji sportski dvosed, vec sportski roadster.On je tako izbalansiran, zivahan, precizan, predvidiv, upravljiv, da mu jaci motori ne trebaju.Ovaj mi izgleda sjajno, dug nos, motor izmedju kabine i prednjih tockova, umeren dizajn, naglaseni bokovi, sedi se na zadnjoj osovini...remek delo.Pored velike prodaje, ovakvi automobili ne donose novac proizvodjacu jer su radjeni na jedinstvenoj platformi, koju uglavnom ne mogu deliti sa nekim prakticnijim varijantama, ali je sjajan sto se tice imidza.Ko nema novaca za SL ili Z automobile iz Stutgarta ili Minhena, ovo je pravi auto.Konstrukcijski meni je ovo premijum.10 za Mazdu.Koliko sam u toku, ovo nece biti Alfa, vec neki novi Fiat 124 spajder.

Autor Bobo 05 Sep 2014, 13:50