
Kako prenosi B92, zahvaljujući najnovijim unapređenjima, Peugeot je uspeo da smanji prosečnu emisiju ugljen-dioksida svojih pogonskih jedinica sa 115,1 g/km, u 2013, na 111,2 g/km u 2014.
Da bi postigao ovaj rezultat, Peugeot je uveo seriju manjih turbo-punjenih motora koji zadovoljavaju Euro 6 standard, ali i prilagodio neke stare poput 1.6 THP jedinice.
Među novim motorima izdvaja se trocilindrični 1.2 PureTech. Verzija "PureTech 130" koja je zamenila atmosferski 1.6 VTi ima za 45 g/km nižu CO2 emisiju od prethodnika. Novi Peugeot 308 koji je pogonjen ovim motorom sa 130 ks, prema fabričkim podacima prosečno troši 4,9 l/100 km, dok slabija verzija istog agregata, koja proizvodi 110 ks, ima prosečnu potrošnju od 4,6 l/100 km.
Osim tehnoloških poboljšanja, za bolju ekonomičnost u ovom slučau zaslužni su i novi šestobrzinski automatski menjač, kao i stop-start sistem.
Iz palete dizelaša Peugeot ističe "BlueHDi 120" zapremine 1.6 l, čija je fabrički deklarisana potrošnja 3,1 l/100 km, kod hečbeka, odnosno 3,2 l/100 km, u karavan verziji nove 308-ice. U oba slučaja reč je o motorima koji su u upareni sa manuelnim menjačem.
Euro 6 norme zadovoljavaju i veći 2.0 litarski BlueHDi, sa 181 ks, kao i 1.6 THP turbo-benzinac sa 204 ks, koji pogone novi Peugeot 308 GT.

Potrošnja i prosečna emisija CO2 dodatno će biti smanjeni zahvaljujući HYbrid Air tehnologiji koja je još uvek u fazi koncepta, ali koja će se uskoro naći i u produkcijskim modelima.
Izvor: B92.net
Foto: Peugeot / arhiva Autoblog.rs
Bez dileme, na papiru je sve to čistije, ekonomičnije i bolje, mada ne verujem da to ikako odskače od savremene EURO 6 konkurencije-sve je to isto. Čitah da je start/stop sistem ovih motora lošiji nego na EURO 5 na e-HDI (sada koriste jeftiniji sistem,kao svi).
Ovi motori nisu baš ni perfomantniji od istovrsnih konkurentnih. Tek slični.
A trebaće i dosta vremena dok ovi novi motori prodju sve dečije bolesti, možda nalik onima sa 1.2 TSI, 1.4 TSI ili Prince engine 1.6.
Još kada pomislim na AdBlue aditiv, koji (ako se ne varam) mrzne na -12, a smeta mu i vrućina, pitam se čemu sve to ...