
Mazda je u martu ove godine na sajmu automobila u Ženevi javnosti prvo prikazala Hazumi concept koji je poslužio kao najava nove generacije Mazde 2. Nova "dvojka" je zatim predstavljena u Japanu (tamo se prodaje kao Mazda Demio), dok će prodaja ovog automobila B segmenta na evropskom tržištu startoivati na samom početku sledeće godine.
Nova "dvojka" je dobila prednji deo po uzoru na novije modele japanske marke (CX-5, Mazda 6, Mazda 3), a u ponudi u Evropi će biti 1,5 litarski Skyactiv-G benzinac u tri verzije (sa 75KS/135 Nm, 90KS/148 Nm i sa 115KS/148 Nm), kao i 1,5 litarski Skyactiv-D turbo-dizelaš sa 105KS i 220 Nm. Prosečna potrošnja goriva kod dizelaša po fabričkim podacima iznosi 3,4 l/100 km (emisija CO2 je 89 g/km), a kod benzinaca se u zavisnosti od verzije kreće od 4,5 do 4,9 l/100 km (emisija CO2 od 105 do 115 g/km).

Benzinci sa 75KS i 90KS standardno imaju manuelni 5-stepeni menjač, benzinac sa 115KS i dizelaš sa 105KS su upareni sa 6-stepenim manuelnim, dok će benzinac sa 90KS biti dostupan i sa opcionim 6-stepenim automatikom.

Novu Mazdu 2 pored nove platforme odlikuje i Mazdina SkyActiv tehnologija, Kodo dizajnerski rečnik i nešto veće dimenzije (dužina 4060 mm, širina 1695 mm, visina 1495 mm, međuosovinsko rastojanje 2570 mm).
Dosadašnja generacija Mazde 2 je inače predstavljena još 2007.godine, a blago doterivanje je doživela krajem 2010. godine. Imajući u vidu da su se u međuvremenu pojavile nove generacije brojnih konkurenata već je bilo vreme za naslednika.
Ovde podsećanje da je dosadašnja Mazda 2 proglašena i za 2008 Svetski automobil godine (2008 World Car of the Year – WCOTY).
Ivan Mitić – Autoblog.rs