
Kao najavu za svoj manji crossover, južnokorejski Ssangyong je početkom oktobra prošle godine na sajmu automobila u Parizu predstavio koncept vozilo XIV.

Tačnije, u Parizu su bile izložene dve verzije ovog koncept vozila, i to XIV-Air i XIV-Adventure (XIV - eXciting user-Interface Vehicle).

Zatim je saopšteno da će serijski model nositi naziv Ssangyong Tivoli (ime je dobio po gradu u Italiji), objavljene su i prve fotografije, a danas je ovaj model i zvanično promovisan u Seulu.

Novi entry-level crossover će u gami zauzeti mesto ispod modela Korando, a u Evropi će konkurisati manjim crossoverima kao što su Nissan Juke i Renault Captur.

Tivoli je napravljen na novoj X100 platformi, a u ponudi motora će se na početku naći samo novi četvorocilindrični 1,6 litarski benzinac sa 126KS i 157 Nm, u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem i opcionom šestostepenom CVT transmisijom.

Nešto kasnije će ponudu dopuniti i 1,6 litarski dizelaš, a biće dostupan i opcioni 4x4 pogon.

Tivoli je dugačak 4195 mm, širok 1795 mm, visok 1590 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2600 mm, a u opremi će se između ostalog naći 7 vazdušnih jastuka, klima uređaj i ESP sistem.
Ssangyong planira da prve godine proda oko 100.000 komada ovog vozila, a treba napomenuti da će se Tivoli prodavati i u Evropi, Kini, Južnoj Americi (u planu je i da se nešto kasnije pojavi i u SAD-u).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Solidan autic, za tu klasu vrlo lep i ozbiljan enterijer. Taj 1.6 dizel bi trebao biti dpbar izbor.
@auto
Ima li naznaka o performansama tog dizel motora, hp, rpm, potrosnja u ovom vozilu, ubrzanje?
Ne secam se ko ih je bese kupio, ali ovo im je drugi model sa potpuno normalnim, da ne kazem originalnim, dizajnom. Posto je bilo i do sada originalno, ali jako jako nezgrapno.