
Nakon fabričkih fotografija i detalja o unutrašnjosti (o tome više OVDE), objavljene su i prve zvanične slike spoljašnjosti nove, pete generacije Mercedesove E klase.

Nova E klasa (fabričke oznake W213) će premijeru imati 11. januara na NAIAS sajmu automobila u Detroitu, dok se prodaja očekuje na proleće.


Kao što se i očekivalo, a ove zvanične slike to samo potvrđuju, nova E klasa je dobila izgled inspirisan aktuelnim Mercedesovim modelima, što su uostalom najavljivale i brojne špijunske slike slabo maskiranih test primeraka.


Ovde treba pomenuti da je Mercedes kod E klase smanjio koeficijent otpora vazduha sa 0,25 kod dosadašnjeg modela na 0,23 kod nove W213 generacije.


Nova E klasa je napravljena na Mercedesovoj modularnoj MRA platformi, pri čemu se ističe i smanjena masa vozila, a što se dimenzija tiče nova E klasa je dugačka 4923 mm (za 43 mm duža od starog modela), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2939 mm (+ 65 mm).


Na početku prodaje će se nuditi samo verzije E 200 sa četvorocilindričnim benzincem sa 184KS, kao i E 220 d sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim dizelašem sa 143 kW/195KS (potrošnja goriva kod ovog potonjeg po fabričkim podacima iznosi 3,9 l/100 km).


Zatim stiže i E350e plug-in hybrid, sa kombinacijom turbo benzinca i elektromotora (sa ukupno 205 kW/279KS i 600 Nm). Ovaj model će moći da se kreće i samo na elektropogon, kada će moći da pređe do 32 km.

U ponudi će se naći i verzija sa novim četvorocilindričnim dizelašem sa 110 kW/150KS, pa šestocilindrični dizelaš koji raspolaže sa 190 kW/258KS, kao i četvorocilindrični benzinac sa 180 kW/245KS i šestocilindrični benzinac sa 245 kW/333KS za verziju E400 4Matic (svi motori su Euro 6 i svi sa start-stop sistemom).

Sem kao limuzina i karavan, nova E klasa će se nuditi i kao kupe i kabriolet, a ponovo će se pojaviti i sportska AMG verzija (E63 AMG).

Što se sportskog modela Mercedes-AMG E63 tiče, pod njegovom haubom će biti 4,0 litarski V8 agregat.
Mercedes navodi da će u ponudi nove E klase biti novi 9G-Tronic devetostepeni automatik, a pored standardnog zadnjeg pogona neke verzije će dobiti i opcioni pogon na sva četiri točka. Ovde između ostalog treba pomenuti da će Avantgarde verzija E klase imati za 15 mm niže oslanjanje u odnosu na standardnu verziju, kao i da će se kao opcija nuditi i vazdušno oslanjanje.
Automobil će između ostalog imati i adaptivni cruise control, napredni emergency braking assistance, novi Remote Park Pilot, pa novi Car-to-X communication (sistem koji omogućava razmenu informacija sa ostalim vozilima na istoj ruti), a treba reći da će vozačev smartphone moći da se koristi kao digitalni ključ za ulazak u novu E klasu.
Po ranijim najavama nova E klasa će imati i funkciju polu-autonomne vožnje, koja radi uz pomoć sistema Distance Pilot i Steering Pilot, uz unapređeni COMAND softver.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Bezobrazbno isti kao stariji/mladji brat. Ici ce k'o alva.
mercedesovi dizajneri postaju ko porseovi,lenji kreteni,samo smanju i uvelicavaju modele,ubite se
Lepo izgleda.
Farovi bolje legli nego sto sam ocekivao.
Medjutim, ipak su mi lepsi na 212 FL.
Sto se mene tice, mogla je da bude agresivnija malo, ali Merc ide na siguricu.
Treba sacekati uzivo a mislim da ce uzivo izgledati mnogo bolje nego na slikama.
Bok se razlikuje od C i S, tu pre svega mislim na deo ispod stakala.
2,0 bi trebao da je novi dizel i R6.
Enterijer mu je najveci adut.
Spolja je tacno izmedju C i S.
Konzervativan eksterijer, ubitačan enterijer, što bi rekli kladioničari išli su na siguricu.
Kome je dosadno nek procita procita komentare na americkom autoblogu. :D
http://www.autoblog.com/2016/01/04/2017-mercedes-benz-e-class-leaked-images-video/
http://www.germancarforum.com/threads/2016-mercedes-benz-e-class-w213.54785/page-2#post-775321
http://www.germancarforum.com/threads/2016-mercedes-benz-e-class-w213.54785/page-2#post-775321
:-)
Nadam se da će uskoro doći vreme kad će kloniranje modela prestati da bude "sigurica". Ovo je stvarno već previše...C klasa, E klasa i S klasa sada izgledaju identično a samo veličina je različita.
Au, sta je bre ovo...cak sam i ja ocekivao da ce nas malo iznenaditi i da ce se bar malo razlikovati od C klase (dobro, ovu bocnu liniju ispod prozora su malo podigli)....a medjuosovinsko rastojanje za 3 cm krace nego serija 5 (f10- moglo bi se reci stara petica, posto ce nova biti predstavljena u vreme kad pocne prodaja ove E klase). Ok. To je to. Nema se sta vise reci...
Ovo je prvi auto čiji je izgled procureo više od godinu dana pre premijere. Farove smo znali i malo pre toga.
Neerovatno kako vreme leti, taman se navikosmo na "čudnu" aktuelnu E a evo već dođe naslednk...
Još mi u glavi neki magazin iz 2009 gde detaljno predstaviše tada novu E.
Poz
sto je lepo biti dizajner u nemackim firmama. manje rade nego sto su dizajneri zastave radili u svoje vreme.
U ovom mercedesu E klase, ima manje mesta za sedenje nego u 500L. Mnogo para za skučen prostor. Gepek po mali. Ne sviđa mi se dizajn, nekako suviše kineski.
Kada uzmete recimo plavu i zutu, pomesate, dobijete neku nijansu zelene, sve zavisi koliko koje ubacite. Toga se secam jos od vodenih boja iz pocetka osnovne skole.
Plava je S klasa, zuta je C klasa, a zelena je, pogadjate-E klasa.
S preda vise lici na C klasu, pozadi na S. Jako neoreginalno, ovo ni Audi cak nije uradio.
Potpuno ocekivan dizajn, sada je kompletirana ponuda L, XL i XXL ponude limuzina nemackog premijum "trojca".
Auto je sigurno odlican, igrace na kartu enterijera, udobnosti i ekonomicnosti (Vrhunski rezultat za otpor vazduha), a vidim da vise nece biti ekvivalenta 250 dizel verziji, vec da tu ulogu preuzima "sestak".
Ako je @MB u pravu i ako je u pitanju novi 2.0 dizel, znaci da ni merc dizelas u toj klasi vise nece biti "luksuz" kod nas.
Damko
".....nemackog premijum "trojca""
Na kojeg trojca mislis....
Nemoj Audi da mesas u ovakve stvari. Kod njih se kod sva tri najvaznija modela, ako nista drugo prednja svetla razlikuju.
O BMW-u necu ni da pricam...kod njih mozes cak i po haubi da ih razlikujes...a da ne pricamo ostalo...
@toma
Vidis da znas na koji trojac mislim.
Elem, mercedes poslednji ulazi u L, XL, XXL limuzinski dizajn, posle bmw-a, a narocito audija. Ako iole obratis paznju na grafiku prednjih farova E klase, vrlo ces je lako razlikovati od C i S. Zatim padajuca linija zadnjeg stakla ka gepeku je drugacija u odnosu na oba.
Sto se mene tice mogu razlikovati i sve audi, bmw i mercedes limuzine, ali slicnost u dizajnu istih je vise nego upadljiva. Enterijer je vec prica za sebe, kod merca se jasno vidi da je odmah u pitanju E klasa (specifican je i enterijer C i S klase, nema zabune), a ta razlika je veca nego kod bmw-a. Znaci ako zelis da razlikujes - razlikovaces kod sva tri proizvodjaca, ako ne zelis - neces videti razliku, niti bmw profitira od toga niti merc gubi.
Izgled je poznat vec mesecima tako da nije bilo razloga za neko posebno iscudjavanje... meni se samo ne svidja dizajn farova, a narocito mi se svidjaju novi motori od 2 litra, kao elasticnost E350e od cak neverovatnih 600 Nm... crno-braon kombinacija enterijera mi je najlepsa:
http://www.worldcarfans.com/1160104102541/2016-mercedes-e-class-fully-revealed-in-leaked-images/lowphotos#12
Ovaj dizajnerski "jezik" izgleda najvise odgovara E-klasi... na slikama se lako moze pomesati sa vecim i manjim bratom, mada to je odlika koja je kod premijum uobicajna stvar...
Damko
super, razlikujem i ja. Samo neke iz prve, a kod nekih moram da se priblizim i zagledam. Nego, da se nebi prepirali, ili jos gore, da se neki ne bi ukljucili u raspravu, i oterali ceo post u PM, okacicu ti jednu sliku, ti mi nadji neku takvu sliku sa konkuretnskim brendom, i ja ti skidam kapu i kaze:"Sve sto kazes, istina...."
ps."Vidis da znas na koji trojac mislim."
Vidim jedino da ti je smisao za ironiju stran pojam....
Ah, zaboravih link sa slikom:
http://www.autogefuehl.de/wp-content/uploads/2014/01/S-Klasse_vs_C-Klasse.jpg
Samo po grafici farova ce i moci da se razlikuje :)
Video sam novi A4, necete ga pomesati sa A6
Mozda ce E klasa uzivo biti distancirana, videcemo, lepo je sve to, ali L XL XXL ..
@toma
Ne brigaj za ironiju, nego si na blogu poznat kao ostrasceni fan jednog brenda nemackog "trojca" tako da nisi najobjektivniji kod komentarisanja clanaka o istom ili konkurenciji. A koliko se puta rasplamsala rasprava zbog pomenutog trojca, niko ne sumnja da I kad pitas koji trojac, znas o kome se radi.
A daleko od toga da se zelim raspravljati ovde sa bilo kim, tako ni sa tobom, komentari su ti daleko od neinteligentnih, ali ostrasceni jesu, cak nema nista lose u tome da simpatises jedan od najboljih automobilskih brendova na svetu, ali isto tako treba shvatiti I one koji isto misle o audiju I mercu.
Ja sam od onih koji misli da su sva tri podjednako kvalitetni te da nijanse (licni afiniteti kupca) odlucuju.
Pozdrav.
Premijum trojka podjednako fura fazon "koncept X/XL/XXL", to ne vidi samo onaj ko nece, a to sam bio napisao jos pre 6 godina...
Slika poređenja C klase, nove E klase i S klase:
http://i68.servimg.com/u/f68/14/46/27/72/10307410.jpg
Damko
uuuuu, izvini, skroz sam zaboravio da sam neciji fan. Da, jesam. I, zbog toga, na moju zalost, slika sa linka iz mog proslog posta, od 10:14, uopste nije validna. To je neka iluzija. Ta dva modela bi se zestoko razlikovala da nisam fan jednog od brendova.
Molim te, izvini jos jedno, sto sam pokusao da te obmanem tom slikom.....
Заиста су ишли на варијанту: пренеси дизајн на већи, или манњи аутомобил. Крајње немаштовито, лењо и помало разочаравајуће. Нисам видео ништа неочекивано. Имам осећај као да тај аутомобил виђам већ годину дана на улици. Мада морам признати да је, без обзира на све то, леп аутомобил и да ће за 10ак година када ово о чему причамо буде било небитно, бити један веома леп половњак. И као што неко горе написа, чини ми се да је овај дизајн, који је готово исти на С,Е и Ц класи најприкладнији Е класи. Баш је некако све налегло.
Ne znam sta se iscudjavate, kad ovo vecina radi, vi galamite a oni ce ubiti od prodaje. Videli ljudi da ove stvari odlicno idu kod BMW-a i Audija i eto. Ali kod svih je ovako, eno i Volvo i mnogi ostali, samo ih pogedajte i van premijum segmenta.
Ма дајте људи, будите реални. Како можете поредити БМВ са Мерцедесом и аудијем. БМВ-ови се итекако разликују.
Уопште им није иста филозофија као код аудија и у скорије време мерцедеса.
Отворите све три слике па упоредите.
Ако је ово исто...
http://automodels.net/media/bmw/pics/bmw-3er-sedan-f30-[705].jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/BMW_5er_(F10)_front_20100515.jpg
http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/06/BMW-7er-2015-750Li-xDrive-G12-750i-G11-03.jpg
Možda nije loše da se pogleda i ovaj uporedni prikaz kako su izgledala ta tri Mercedesova modela unazad nekoliko generacija:
http://www.germancarforum.com/attachments/fb_img_1452004857913-jpg.358799/
Cvele
Mercedes fanovi vise ne mogu da govore o dizajnu Mercedesa, a da ne pomenu:"videli kako to BMW, pa i oni.."...Ne znam kome se to obracaju? Jel ima ovde coravih retarda?
Sa slika koje si okacio, lako se vidi ono sto sam pricao...dovoljno je da na maloj slici u niskoj rezoluciji vidim samo haubu i mogu da prepoznam model, o ostalim stvarima da i ne pricam.
Opasno su mi se smucili vise ovi nemci i njihova filozofija copy-paste svega i svacega. Dabogda propali jednog dana svi do jednog zajedno sa svim botovima koji ovako nesto dizu u nebesa!
Volvo S90/V90 izuvaju po svakom pitanju u odnosu na sve ekvivalentne svabe!
Panco
u pravu si....dodjavola sa botovima koji ovakav bezobrazni copy/paste dizu u nebesa....
Damko
drago mi je zbog tog mercedesa, neka razbiju sa prodajom, i neka se priblize lideru i nateraju ga da "ubaci u drugu"...
ps. a sto se samo meni obracas, pa to je Panco napisao....
ps2. sta ono rece "ostrasceni BMW fan"....bolje to nego "ozloglaseni clan Daimler gang-a":)))
@toma
Ako se vec pozivas na @Panco komentar, onda bar lepo procitaj.
Covek je kolektivno strpao nemce u copy/paste koš, piše da propadnu svi nemci.
A sto se tice obracanja i ko se kome obraca, procitaj i komentare iznad, videces da se sam javljas prvi da polemises, a vidim i da ti "kočijaški rečnik", nicim izazvan, nije stran.
Damko
ja sam vrlo lepo i uljudno rekao sta imam. Cak i kad si napisao nesto sto vredja inteligenciju i zdrav vid, lepo sam odgovoroio,....ali ne mogu tako do u nedogled....sve ima svoje granice....lepo ti ja i Cvele okacimo slike gde se vidi da su BMW-i kao braca, a Mercedesi kao braca blizanci, ali ti i dalje "nemacki copy/paste trojac", pa "nemacki copy/paste trojac". Ja ne kazaem da su BMW-i drasticno razliciti, vec da se ne moze i za BMW i za mercedes upotrebiti isti izraz. Ako ces za BMW reci copy/paste, OK, ali onda za Mercedes moramo izmisliti nesto novo...recimo "ultra mega giga copy/paste" ili nesto slicno. Jednostavno zdrav razum (ko ga ima) ne dozvoljava da se za obe marke (kada je dizajn u pitanju) upotrebi isti izraz.
Panco
Otvori malo oci pa pogledaj kako izgledaju spolja i unutra, XC90, S90, XC60 itd. heheh svi jednaki. Kinezi nista ne mogu da urade, trpanje Volvoa sa nemackim premijumom je van svake pameti.