
Honda je u septembru prošle godine Amerikancioma prvo predstavila novu generaciju Civica Sedan, dok je Civic Coupe imao premijeru dva meseca kasnije na sajmu automobila u Los Anđelesu.
Podsećanja radi, u ponudi motora kod Civica Sedan i Coupe su 2,0 litarski DOHC i-VTEC benzinac sa 158KS i 1,5 litarski DOHC turbo sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 174KS.
Sada se u SAD-u pojavila i treća karoserijska verzija, i to Civic hatchback (kao što je već više puta najavljeno, evropska verzija novog Civica će promociju imati na predstojećem sajmu u Parizu).

Novi Civic hatchback za Ameriku je dostupan samo sa 1,5 litarskim turbo benzincem, ali u dve verzije. Civic hatchback sa paketima opreme LX, EX i EX-L ima 174KS, dok sa paketima Sport i Sport Touring raspolaže sa 180KS (razlika je u sportskom izduvnom sistemu). Pomenuti Civic hatchback Sport Touring se ističe i agresivnijim aero body paketom (pragovi, zadnji spojler...), većim alu točkovima, centralno postavljenim izduvnim cevima i sportskijim enterijerom.

Civic hatchback sa paketima opreme LX, Sport i EX je dostupan sa manuelnim šestostepenim menjačem, dok su svi ostali sa CVT transmisijom.
Kupcima će biti dostupni i sistemi kao što su Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Forward Collision Warning, novi infotainment sistem sa 7.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir, zadnja kamera, kao i sedišta sa grejanjem (kod Sport Touringa i za zadnja sedišta), LED prednja svetla, Android Auto i Apple Car Play...
Honda u saopštenju navodi da Civic hatchback ima i najveći prtljažnik u svojoj klasi, ali za sada nisu objavili konkretne brojke.
Za sada nije poznata ni cena, ali je najavljeno da Civic hatchback na američkom tržištu startuje na jesen.
Civic hatchback će poslužiti i kao osnova za novi Civic Type R, koji će po sadašnjim informacijama na tržište SAD-a stići tokom 2017. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Više o evropskoj verziji novog Civica pročitajte OVDE.
Prilično zanimljivo. Ovaj dizajn spada u onu "hate it or love it" varijantu. Baš me zanima da li će evropska verzija biti isto ovako avangardna ili suzdržanija.
sedan vec ima produzen krov u hatch stilu, tako da zaista ne vidim svrhu ovog automobila. mozda jedino sto su vrata gepeka veca, ali ce da kosta minimalno $3,000 vise od sedana (ustvari razlika ce biti jos visa jer sedan ima standardan 2.0 motor, a hatch 1.5 turbo)
Tek u hečbek formi vozilo ove klase ima smisla , jer sedan kao forma ,sem u nekakve reprezentativno menadžerske svrhe ,je davno prevaziđena i ograničena kao šalung...
Ne znam... zeljno ocekujem ovaj automobil i evropski se ocigledno nece razlikovati od ovog hatch-a i izgleda zanimljivo, ali nisam odusevljen, a opet nisam ni razocaran, i zelim ga i ne zelim ga, kao da mi je ruzan na privlacan nacin :)
Jedina istina ce biti seeing is beleiving.