home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW je do sada prikazao Sedan i Touring verzije nove generacije Serije 5, a sledeća je na redu produžena Li varijanta.

Promocija ovog automobila je najavljena za predstojeći sajam automobila u Šangaju, dok će prodaja startovati ubrzo nakon toga.

Serija 5 Li ima za 133 mm duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na regularnu limuzinsku verziju, što će naravno najviše osetiti putnici na zadnjim sedištima (kojima na raspolaganju stoje i dva 10.25-inčna ekrana).

Dimenzije automobila izgledaju ovako: dužina 5087 mm, širina 1868 mm, visina 1500 mm i međuosovinsko rastojanje 3108 mm.

U gami će se naći tri verzije, i to 525 Li sa 2.0 turbo motorom i 224KS, pa 530 Li sa 2.0 turbo motorom i 252KS, kao i 540 Li sa 3.0 turbo šestocilindrašem koji razvija 340KS.

Za proizvodnju Serije 5 Li će se u Kini brinuti tamošnji Brilliance-BMW, a konkurisaće drugim produženim modelima koji se takođe prave u Kini (Audi A6L, Mercedes-Benz E-Class L i Volvo S90 L).

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1313



Komentari

Sta tripuju Kinezi sa ovim long verzijama?!

Autor Cone 07 Apr 2017, 16:21

serija 5 Li i serija 7
pronađi 3 razlike!
:D

Autor Granduljko 07 Apr 2017, 17:38

Cone,

Imaju ogromne poreze na preko 3.0 tako da im produženi modeli dođu koa viša klasa.
Dalje, dosta imućnih Kineza ima vozače i tamo uglavnom veća luksuzna auta "voze vozači"...
Takođe imaju i neku vrstu tradicije da članove porodice, prijatelje pa i goste voze na zadnjem sedištu, ali to sam davno čitao tako da se ne sećam svih detalja.
Poz

Autor Raziel 07 Apr 2017, 19:13

Hvala Raziel na objasnjenju.

Autor Cone 07 Apr 2017, 19:47

Cone , Kineze puca komleks veličine , pa je to jedan od vidova nadoknade...

Autor Đorđe 07 Apr 2017, 19:56

raziel je u pravu. u kineskoj kulturi je jako bitno biti dobar domacin, zato su popularne ove produzene verzije - ne zbog vlasnika auta vec da se gost oseca udobno/komotno na zadnjim sedistima

Autor mile antena 07 Apr 2017, 20:28

mile antena, raziel
tako je!

Nego, upada mi u oko da nisu samo produzili auto, vec su dodali neke detalje iz serije 7, a kojih nema u regularnoj petici. Npr. tablet na zadnjoj klupi i sky lounge panorama...

Autor toma 07 Apr 2017, 20:47

Djordje
A ti bi se radije vozio u kratkoj ?

Autor P1 07 Apr 2017, 23:00

Pit@
Pošto se ne vozim nikad nazad , niti mi je to želja , onda mi je sasvim dovoljan i kratki WB od npr. 2855mm ;)

Autor Đorđe 07 Apr 2017, 23:46

Djordje
E onda ne komentariši "besmislenost" L verzije.
Uostalom i onaj napred mora da pomeri sedište ako neko sedi pozadi, tako da je svakako L verzija komotnija kako putnicima pozadi tako i onima napred.

Autor P1 08 Apr 2017, 00:54

Pit , pa ne govorimo o Renault Thaliji , nego o 5 metarskoj limuzini koja je više nego raskošna sa prostorom i napred i nazad u standardnoj dužini i koja je , gle čuda , savršeno dimenzionisana iznadprosječno visokim Evropljanima ali "malena" kepecima od Kineza.
Da taj koncept produženog međuosovinskog rastojanja dolazi u karavanskoj verziji , možda bi mogla proći priča o povećanju praktičnosti , ali ovako se radi samo o tome da proizvođači izlaze u susret očiglednim "slabostima" Kineza na sve dugačko ;)

Autor Đorđe 08 Apr 2017, 01:30

Djordje
Izgleda da posmatraš auto sa aspekta PR "priopćenja".
Sedi pa se vozi u punom autu i videćeš.
Ni 7-ca ( ta klasa ) nemaju dovoljno mesta ako nisu long.

Autor P1 08 Apr 2017, 11:55

E jbg sad i ti ga preĆera , pa nisi visok k'o onaj pokojnik iz maratonaca...
U toj klasi nedostatak prostora može biti samo za 3. putnika u širinu a to long verzija ne riješava , tako da i dalje ostaje moja konstatacija , da taj long je nadomjestak za sve drugo , samo ne nedostatak prostora.
Ako ćemo iskreno , jedini tip vozila gdje vlada raskoš apsolutno u svim smjerovima jesu kombi vozila tipa V klase , Multivana i sl. pa ako su Kinezi toliko klaustofobični , onda ovog tipa vozila u Kini se ne bi moglo namoći , a nije tako...

Autor Đorđe 08 Apr 2017, 14:32

Djordje
Očigledno se nisi vozio ni putovao, čim tako pišeš.
Ima u long verziji S klase, 7-ce ili A8 komfora za sve putnike, a klase ispod ne.
Ne prave se slučajno long verzije S/7/A8, mada neki misle da oni koji su još duži od ove klase imaju dovoljno mesta, ali nemaju.
Kratke verzije u toj klasi ne bi trebalo ni praviti.

Autor P1 08 Apr 2017, 14:59

Pa sad da se nisam vozio i ne može se reći , 4 godine skoro svake sedmice jednom za Italiju (Vićenca,Verona,Ravena,Firenca,Trente,Pjaćenca,Đenova...) svim mogućim vrstama prevoza , ali uglavnom automobilima i to svakakvih oblika (limuzine,karavani,terenci,minivan,kombi...)
I u svemu sa svojih 184cm i 90kg sam uglavnom imao mjesta za glavu i noge ali sa svima je problem je što u standardnim automobilima nema mjesta po širini za 3 putnika.
Tako da nemaš potrebe objašnjavati šta donosi long verzija , jer ti ekstra centimetri razmaka među osovinama sami po sebi prilično beznačajni bez ostalog nobl doživljaja koje te long verzije predstavljaju.

Autor Đorđe 08 Apr 2017, 18:07

Djordje
Koliko putnika ?
Za dvoje uvek ima mesta.
Ali kad je 4-oro putnika, e onda već treba pomerati prednja sedišta da ima mesta i za putnike pozadi.
Možeš se prevesti i u 3-ci ili C klasi, ali to nije komfor da se ismejava "nepotrebnost" long verzije.
Jedino Superb ima mesta, a da nije long verzija.
A zavisi i kakve ko kriterijume ima i šta smatra pod komforom.
Za mene, jedino long S klasa ( ili ta klasa ) pruža komfor za sve putnike.
Položaj sedenja pozadi, prostor, da možeš sedneš ( 4 putnika ) i "ubiješ" koliko god km.

Autor P1 08 Apr 2017, 18:21

Govorim o 4 ili 5 odraslih putnika , za 5 po širini u nijednom standardnom obliku (limuzina i sl.) nema mjesta , pa ni u long verziji , dok prostor za glavu i noge već je zadovoljavajući kod većine predstavnika D segmeta (sem "premiuma") minivenova C segmenta i sl.
Ja lično što sam se vozio u nečemu najprostranijem i najudobnijem nije uopšte bio klasični automobil , već kombi, Hyundai H1 kao neka VIP verzija sa 6 kožnih fotelja , odvojenom klimom nazad i sl. jednostavno svemirski brod.
Tako još jednom , long verzije uz sve ono što ide uz njih (nikako sami centimetri) više su zadovoljavanje hegemonističnih potreba nego puke potrebe za dotatnim centimetrima.

Autor Đorđe 08 Apr 2017, 21:23

Ja sam u toj klasi ipak za long verzije. Bez dileme. A "kratke" bih potpuno ukinuo, jer u njima realno pozadi ima manje mesta za noge nego u superbu za 19.990.
Što se tiče širine u zoni ramena, to je poseban problem, ali, to ne znači da ne treba barem rešiti problem nogu putnika zadnje klupe.
Vezano za kombi H1, da, on je verovatno kralj prostora u varijanti šestoseda (2+2+2), ali ne i u standardnoj konfiguraciji ( 2+3+3), pri čemu je on - kombi.

Autor moron 08 Apr 2017, 21:53

Moron@
Jeste H1 bio u toj konfiguraciji , 2+2+2 i generalno to je meni vrhunac ko želi prostranost , udobnost a može ponuditi i luksuz , skoro sam imao prilike zaviriti u jednu novu V klasu sa tom konfuguracijom ,perverzija živa , kakve S klase i sl. i kad ne bi bio financijski faktor ograničavajući , jednostavno savršen automobil da uradi u životu šta god ti padne na pamet bolje od svih.

Autor Đorđe 08 Apr 2017, 22:12

Djordje
Po širini da, za 4 putnika, ali zato putuju kao u privatnom avionu. :)
Nadam se da se šališ to za kombi poredeći sa ga sa S klasom, ili se nisi vozio pozadi u S klasi long.
Možeš ti da staviš fotelje u kombi, ali to je i dalje kombi.
Javi se kad budeš tu da te provozam u S65 da vidiš šta je AUTINA i zaboraviš te kombiće i sl. :)

Autor P1 08 Apr 2017, 22:44

Ma normalno što se tiče imidža i performansi S klasa nije sporna , ali V klasa jednostavno može biti "katica za sve" i super luksuzna limuzina za putovanje na kraj svijeta i family carrier koji ne zna za riječ-nedostatak prostora a o vučnim sposobnostima i tovarenju raznoraznih rekvizita(bicikli,skije i sl.) na njega da ne govorim , jednostavno ne postoji zadatak koji se može postaviti pred automobil a da ga ne može ispuniti vrhunski , nešto kao GS među motorima.
Tako kad stavimo iracionalno na stranu (društveni status , želju za dokazivanjem i sl.) automobil koji može ispuniti većinu mojih očekivanja od automobila stavilo bi V klasu ispred S klase iako se S klasa vodi nešto kao high end uopšte.

Autor Đorđe 08 Apr 2017, 23:28

Djordje
Ostavi "imidž" po strani, to je potpuno nevažno.
Osećaj, udobnost, performanse su važne.
Nije isto kad se voziš u limuzini, pogotovo snažnijoj i u 2,1d kombiju...
Nesporno da neke stvari koje si nabrojao V klasa svakako jeste praktičnija za njih.
ALi je pitanje šta čovek hoće i želi.
Meni je bitnije da je osećaj u autu kao u privatnom avionu nego da nosim bicikle itd. :)

Autor P1 08 Apr 2017, 23:38

Ja smatram automobil kao alat koji čovjeku olakšava život i za moje afinitete V klasa je bolji alat od S klase.
Ovo govorim iz prizme racionalnosti ali pri odabiru automobila racionalnost često biva ostavljena po strani.
S klasa je nesporno superluksuzna iznimnih performansi , ali takođe i teški specijalizant kojem je primarno naglašavanje društvenog statusa vlasnika i zadovoljavanje njegovih hedonističkih potreba , ostalo je sve drugo po strani.
Daleko od toga da je to loše ali automobil kao automobil meni lično mora biti dosta univerzalniji , da tu ne trpe ni porodica , ni posao , ni hobi , ni kućni ljubimci...

Autor Đorđe 09 Apr 2017, 00:09

Sem supersport masina. Ove velike klase se najbolje voze. Jedina mana im je sto gube vrednost prebrzo.

Autor NR 09 Apr 2017, 01:02