
S crnom karoserijom i detaljima u boji zlata, Evora GP Edition bi trebalo da podseti na Lotusove bolide Formule 1 koje su u periodu od 1972. do 1986. godine vozili velikani kao što su Emerson Fittipaldi, Ronnie Peterson, Mario Andretti, Nigel Mansell i Ayrton Senna.

I bez natpisa britanske kompanije John Player Special, koja je godinama bila jedan od glavnih sponzora Lotusove ekipe u Formuli 1, brojčano ograničeno izdanje Evore u ediciji GP (Grand Prix) vizuelno jasno asocira na vremena u kojima su Lotusovi bolidi, s pet vozačkih i konstruktorskih titula i 35 GP pobeda, bili među najkonkurentnijim bolidima "najbržeg cirkusa na svetu".

Najbrža do sada, Evora Sport 410 GP je od standardne Evore 400 lakša za 60 kilograma. Automobil pokreće centralno smešteni 3,5 litarski 6-cilindarski derivat Toyote. Prenos snage na zadnju osovinu obavlja se preko ručnog 6-stepenog ili opcionog 6-stepenog automatskog menjača. Standardni deo opreme je i ograničena mehanička blokada diferencijala.

Za 1.370 kilograma (opciono još manje) zaduženo je 410 konjskih snaga pri 7.000 obr/min i 410 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 3.500 obr/min. Pomenuto je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h nakon 3,9 sekundi i maksimalnu brzinu 305 km/h.

Po ceni od 110.000 dolara, Lotus će Evoru GP ponuditi u samo pet primeraka, a svaki od njih proći će kroz ruke Lotusovog odeljenja Exclusive u kojem su inače zaduženi za posebno zahtevne kupce i specijalne edicije.
Izvor: Klix.ba
Foto: Lotus