2018 Lincoln Navigator i zvanično

Kao što je nedavno i najavio, Lincoln je na sajmu automobila u Njujorku i zvanično predstavio novu generaciju svog luksuznog SUV modela Navigator.

Njegov dizajn je inspirisan prošlogodišnjim konceptom sa gullwing vratima, s tim što takvih vrata naravno nema na ovom serijskom modelu.



Kako bilo, novi Navigator je dobio aluminijumsku karoseriju (što podrazumeva i smanjenje težine od 90 kg), twin-turbo V6 motor sa oko 450KS, Fordov novi 10-stepeni automatski menjač, još luksuzniju i prostraniju unutrašnjost sa tri reda sedišta, grejanje i hlađenje prednjih sedišta, Fordov SYNC 3 infotainment sistem, Apple CarPlay i Android Auto, entertainment sistem za putnike pozadi sa dva podešavajuća 10-inčna ekrana, WiFi hotstop, Revel Ultima audio sistem sa 20 zvučnika, kameru od 360 stepeni, adaptivni tempomat, head-up displej, bežični punjač telefona...
Ivan Mitić – Autoblog.rs

Spolja kocka ali su se potrudili unutra.
Sedišta deluju dobro.
"Srećom" nema dizelaša u ponudi, da trujue i čadi, pa će ovo ekološko vozilo trošiti svega 30-40 litara benzina na 100km...
@ mile antena
Kako se Linkolni kotiraju po pouzdanosti u USA? Jesu li medju boljima, pri vrhu tabele, odmah iza japanaca ili ... ?
Da li je Linkoln najluksuzniji američki auto brend?
@ja,
Lincoln je jedan od najpouzdanijih brendova, uglavnom zavrsavaju u vrhu, mada tu veliku ulogu igraju i sami kupci. jer Lincoln uglavnom voze penzioneri tako da oni cuvaju aute jako dobro.
Cadillac je luksuzniji od lincolna. nije Lincoln nikada bio pravi luksuzni auto, kroz istoriju su uglavnom vise konkurisali buicku i slicnima, retko kad iznad toga
„Kadilak“ je nešto stariji od „Linkona“ ali su imali istog osnivača i ne bih se složio da „Linkon“ nikada nije bio pravi luksuzni auto.
Predsednici - bar američkih - se nisu vozili „Bjuik“-om, ali „Linkon“ se tu menjao sa „Kadilakom“.
„Linkon kontinental“ je 60-ih godina bio pojam američkog luksuza.
„Linkon“ i „Kadilak“ su se redovno takmicali u prodaji i generalno su približni bili po cenama.
Poznata reklama od 1986.god. kada je „Kadilak“ (odnosno ceo GM) napravio veliku grešku odnosno preterao je u smanjivanju dimenzija svojih luksuznih vozila -
https://www.youtube.com/watch?v=SaZqQLpbjFU
U Detroitu se pričalo da je predsednik GM-a lično zamolio predsednika „Ford“-a da prestane sa emitovanjem reklame.
„Linkon“ je 1997.god. izbacio „Navigator“, a „Kadilak“ je tek 1999. godine odgovorio sa „Eskalejdom“.
„Kadilak“ je 2003.god. započeo povratak ka zadnjem pogonu, što se u nekim krugovima smatra ključ „premijum“ utiska. Koštalo ih je nekih 5 milijardi dolara. „Linkon“ ovde kaska - možda i neće ni učestvovati. Stoji i da je „Kadilak“ imao problema - 2005. STS nije upalio kako su mislili i ostaje da se vidi kako će proći 2016. CT6.
Činjenica je da „Linkon“ trenutno nema pravi odgovor na $54k - $90k CT6, ma da se novi $45k - $70k „Kontinental“ dobro prodaje.
Koncept verzija ovog „Navigatora“, prikazan u januaru u Detroitu, imao je divan enterijer -
https://preview.netcarshow.com/Lincoln-Navigator_Concept-2016-1600-09.jpg
Meni je delovalo da se ponašaju kao da se 80s i 90s nikada nisu desili. Dizajn enterijera uzima određenu inspiraciju iz sedamdesetih godina, kada se američka auto industrija nije baš proslavila - ali ta decenija je svakako ponovo u modi, bar u nekim krugovima.
@CaMIRO,
kad sam rekao da Lincoln nikada nije bio pravi luksuzni auto, mislio sam na to da se ford nikada nije potrudio da investira vise u njega i napravi pravi luksuzni auto. Lincoln je uvek bio uradjen od fordovih delova i zato mislim da nikad nije mogao da bude pravi luksuz. mozda se veza sa fordom i nije mogla videti povrsinski, ali u voznji i te kako jeste.
eto cak i continental iz 1960-tih koji hvalis je nastao kao odbacena ideja forda thunderbirda. plus bas ta generacija nije ni imala sedan sa 2 vrata sve do 1965 - iako je to bio ubedljivo najpopularniji stil.
i Cadillac je dosta delio sa ostalim gm proizvodima, ali gm je cesto znao i da potrosi ekstra novac za Cadillac. tako je i danas. cak i sadasnji continental deli dosta toga sa fordom fusion dok je recimo Cadillac ct6 (pa i cts) poseban.
to ne znaci da su takvi koraki uvek bili uspesni. eto kad spominjes prednju vucu, ona nije uvek bila kao danas - prednja vuca je pre napada ekonomicnih kutija iz 1970-tih godina bila egzoticna, auti kao sto su cord 810, oldsmobile toronado i Cadillac Eldorado su privlacili paznju sa prednjom vucom. ford nikada nije smeo da uradi tako nesto sa lincolnom. cak i tokom 1980-ih godina kada je Lincoln bio najprodavaniji premijum u americi svi njihovi auti (mark-series, continental, town car, itd) su bili nista vise nego nasminkani fordovi.
inace, u neku ruku je istina da je ista osoba (henry Leland) osnovala Cadillac i Lincoln, ali u neku ruku i nije. jer Leland nije osnovao Cadillac vec je uzeo bankrotiranu kompaniju (henry ford company; kompaniju koju je henry ford vodio pre nego sto je osnovao ford) i promenio ime u Cadillac i na toj bazi proizvodio automobile.
Ima i druga strana „premijum“ medalje - greške koje se sudaraju sa očekivanjima i koje znatno koštaju.
Ne mogu da se setim da je „Linkon“ ikada napravio grešku poput „kadilaka simaron“ (1982.god.), koji je bio „ševrolet kavalijer“ sa šminkom i koji se dan danas pominje kao ceh koji „Kadilak“ i dalje plaća. Naravno, tu je bio i „linkon versaj“, ali bar su se potrudili oko stila i nije ni *približno* ozloglašen kao „Simaron“ (koji se čak uči u biznis školama kao primer kako ne treba raditi).
Osamdesetih godina se „Kadilak“ baš i nije mnogo razlikovao od ostalih GM proizvoda, sem naravno kod motora (u nekim modelima) i tehnologije - a tu i tamo to možemo da kažemo za „Linkon“. Dobro, „Linkon“ nije imao egzotičnog eksperimenta poput „kadilaka alante“. Meni se lično sviđao, ali taj eksperiment je u manjem obimu probao i „Krajsler“ (TC) i nijedan ni drugi se nisu proslavili.
„Kadilak“ je 1992. napravio veliki iskorak sa „Northstar“ motorom i modelom „Sevil“, međutim taj „Northstar“ je neslavno završio (iako sam ga obožavao), čak je i „Bjuiku“ ponuđen u poslednjim godinama.
Naravno da je prednji pogon jednom bio egzotičan - pominjao bih i „sitroena traksijon avant“ - ali to svakako odavno više nije.
„Linkon“ je sa LS-om pre „Kadilaka“ ponudio zadnji pogon tipa „sports sedan“. Razvijao je platformu koju je delio sa „Jaguarom“. Divna je to šasija bila, uvek se setim komentara čoveka iz BMW-a -
„They’ve made the closest thing there is to an E39 5 series (pauses)… Good thing very few will ever find out“.
Kako sam i napisao, složio bih se da se danas „Kadilak“ mnogo više trudi da napravi razliku od ostalih modela u GM-u. Međutim, njegov imidž i dalje kaska. Lično bih rađe vozio CT6 nego „Kontinental“, ma da nisu u istoj kategoriji - i kada bi „Linkon“ tu ubacio neki V-8, nisam siguran šta bih izabrao.
Inače, od svega kod „Kadilaka“, mislim da su napravili veliku grešku što više nemaju sopstveni V-8 motor.
Imidž je veoma komplikovana stvar. Kako objasniti npr. da je prvi „Sevil“ bar u prvim danima doživljavan kao revolucija, iako je bio prerađeni „ševrolet nova“? Kako objasniti da su ljudi žalili i „linkona town car“ i „kadilaka flitvud“, iako su oba bili bazirani na jefinijim modelima? Čak je taj „Flitvud“ imao „Ševroletov“ motor.
Uglavnom, retko sam stekao utisak da ljudi smatraju „Linkona“ znatno ispod „Kadilaka“ iako bar u poslednjih petnaest godina ima razloga da to rade.
Možda to govori više o kupcima nego o inženjerima odnosno brendovima.
@CaMIRO,
ja se nebi bas slozio da je Cimarron bio greska. auto kao auto jeste bio los za Cadillac oznaku, ali ono sta ljudi zaboravljaju koliko su CAFE standardi bili strogi u to vreme. Cadillac je tad prodavao vise vozila nego svi konkurenti zajedno i jednostavno je morao da ima i manji model u ponudi da bi balansirao CAFE standard. eh sad, naravno da su mogli da razviju poseban manji auto vredan Cadillac oznake, ali ovo je bio "quick fix" na kratak period. promasaj ili ne - Cimarron je dozvolio cadillacu da nastavi da proizvodi vece i skuplje aute.
slozicu se da je i Cadillac tokom 1980-ih godina poceo da deli sve vise sa ostatkom gm-a, ali pogledaj situaciju pre toga. recimo cuveni 500cid je bio rezervisan specijalno za Cadillac. ono sta je gm radio uspesno (barem do 1980-ih godina) je sto bi Cadillac postavio standard, a onda bi se on prebacivao i na jeftinije modele. tako da se recimo oldsmobile i buick uvek smatrali "losijim cadillacom" dok je Lincoln uvek bio "fancy ford".
to je neko moje misljenje, barem do 1980-ih godina da je Lincoln ipak uvek dosta zaostajao. Lincoln se mozda izjednacio tokom 1980-ih godina (vise zbog toga sto je Cadillac popustio nego sto je Lincoln napredovao), ali od 1990-ih godina Cadillac je opet daleko ispred lincolna.
Razgovarao sam jednom sa čovekom iz „Bjuika“ koji je pričao o periodu krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih, kada je sedam godina posle prve naftne krize stigao drugi. GM je čak i razmišljao o trocilindrašima u tu vreme, žestoko su se uplašili.
Sve to stoji. Međutim, svakako nema opravdanje za „Simaron“.
Taj nesrećni auto predstavlja jednu od najvećih grešaka u istoriji luksuznih automobilskih brendova. Mislim, nisu se ni potrudili da se vizuelno razlikuje od „Kavalijera“ koji je bio upola cene. Kasnije su ubacili 2,8 V-6, ali to je imao i „Kavalijer“ i svakako je bio „Ševroletov“ motor.
Naravno, ne pomaže da je čitav „J-car“ projekat („Kavalijer“, „J2000“, itd.) neslavno počeo. Ali bar da nije izgledao potpuno isti …
Ovde da kažem da mi se „Kavalijer Z24“ kupe/ kabriolet iz krajem osamdesetih mnogo sviđa - ali da ne menjamo temu.
Mislim da ne stoji da je „Kadilak“ morao tako nešto da uradi da se ne bi ugasio. „Kadilak“ već odavno nije bio firma za sebe i budžeti u GM-u se ni tada nisu dodelivali po brendovima. U pravu si za CAFE, međutim imali su i tada više opcija nego da stave svoj bedž na jednog od najjeftinijih automobila na tržištu, dodaju svu opremu i dupliraju cenu.
„Car and Driver“ je napisao o „Simaronu“ - „Can be likened to an expensive Honda Accord which doesn’t run very well“ (ili tako nešto, ne sećam se tačnog citata).
Što se tiče drugog pitanja, ko je šta deleo - Pa ima više primera pre 80-ih gde je „Kadilak“ deleo čak i osnove, manje/ više, sa ostatkom GM-a (prvo, „Sevil“ koji sam naveo), međutim to svakako nije jedina stavka kada se govori o imidžu. Mislim da suviše polaziš od sebe - publika se ne razume baš koliko bi se mi možda nadali (zato će i BMW da prebaci „Seriju 1“ na prednji pogon, a kada sam ovde to pisao pre 5 godina, drali su se kako se to nikada neće destiti).
Svakako baš nigde u Americi nisam stekao utisak da se „Linkon“ istorijski smatra toliko ispod „Kadilaka“ u smislu imidža. „Fancy Ford“ je više nešto što sam čuo od zagrejanih entuzijasta „Kadilaka“, ili već za „Merkjuri“.