home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iza oznake "40 anniversary" krije se ograničena serija Ladinog besmrtnog terenskog modela 4x4 (Niva) koji proslavlja svoj 40. rođendan.

Lada je serijsku proizvodnju terenskog modela Niva (VAZ-2121) počela 5. aprila 1977. godine. Zamišljena da se dobro snalazi daleko od asfaltiranih puteva, s permanentnim pogonom preko obe osovine, prednjim disk-kočnicama i nezavisnim prednjim vešanjem, jeftina Niva je bila i ostala jedan od najpopularnijih automobila u Sovjetskom Savezu, kasnije Rusiji.

Njenu upotrebljivost i jednostavnost su vrlo brzo prepoznali i u mnogim drugim zemljama širom sveta, pa je ruska automobilska kompanija u jednom periodu izvozila čak 70 posto tadašnje produkcije. Niva se takođe nudila i s upravljačem na desnoj strani, a pored standardne trovratne verzije, Lada ovaj model nudi i u praktičnijoj verziji s pet vrata koja je nastala na povećanom međuosovinskom rastojanju.

40 godina posle, s poboljšanjima koja (u današnjem kontekstu) često i nisu vredna pomena, legendarna Niva u suštini je ista. Jubilarna edicija nosi naziv Lada 4x4 40 anniversary, jer je naziv Niva od 2014. godine rezervisan za model koji je nastao u saradnji s Chevroletom, a čija bi druga generacija bi na putu mogla se pojavi 2019. godine.

Bez nezgrapnih i nepotrebnih plastičnih karoserijskih dodataka s kojima je „ukrašen“ poslednji model Lada 4x4 Urban, Lada će jubilarnu ediciju proizvesti u 1977 primeraka, a nekoliko će biti ofarbano kamuflažnom bojom s kojom su bile ofarbane karoserije prvih Niva.

Pored novih dvobojnih aluminijumskih točkova, novih boja i eko-kože na sedištima i upravljaču, tu su i adekvatne oznake edicije u enterijeru i na karoseriji, ali i pločica s numeracijom (od 0001 do 1977). Automobil koji će svoj život nastaviti paralelno s najavljenom novom Nivom i dalje pokreće stari 1,7 litarski četvorocilindarski benzinski motor.

Izvor: Klix.ba

Foto: Lada



čitanja : 1609



Komentari