
Na početku treba podsetiti na nekoliko stvari. Pre svega, BMW je ranije ove godine prestao sa proizvodnjom dosadašnje Serije 6 Coupe (fabričke oznake F13), dok će u proizvodnji još neko vreme ostati verzije Cabrio (F12) i Gran Coupe (F06).

Drugo, BMW u međuvremenu priprema novu Seriju 8 koja stiže sledeće godine i koja će praktično naslediti celokupnu Seriju 6, budući da će nova "osmica" biti dostupna u Coupe i Cabrio verzijema (fabričkih oznaka G15 i G14), ali i kao Gran Coupe (G16).

Što se Serije 6 tiče, ona će u budućnosti biti dostupna samo u formi Serije 6 Gran Turismo kojom BMW zamenjuje Seriju 5 Gran Turismo. Ta Serija 6 Gran Turismo je sada pred nama budući da su se u javnosti pojavile prve zvanične fotografije i detalji.

Slike pokazuju da se BMW ovde držao prilično konzervativnog stajlinga, po uzoru na novu Seriju 5, pri čemu je automobil napravljen na CLAR platformi kakvu koriste i Serija 5 i 7.



To znači da je ovaj automobil i do 150 kg lakši od prethodnika od koga je za 87 mm duži (sada 5091 mm), niži za 21 mm (sada 1538 mm), dok je širina ostala ista. Bez obzira što je niži, BMW navodi da Serija 6 Gran Turismo u stvari nudi više mesta za glave putnika nego ranije.


Takođe, koeficijent otpora vazduhu je smanjen na 0.25, dok se zapremina prtljažnika kreće od 610 do 1.800 litara. Ovde i podatak da su točkovi od 17 do 21 inča, u zavisnosti od verzije.


Treba pomenuti i 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir, Apple CarPlay konekciju, najnoviju generaciju full-color Head-Up Displeja, četvorozonski klima uređaj, aktivni tempomat, kao i opcioni Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound sistem sa 1400 vati.


BMW je pripremio i sistem nazvan Steering and Lane Control Assistant (u kratkom periodu omogućava autonomnu vožnju), kao i opcioni Integral Active Steering (upravljanje zadnjim točkovima).

Na početku će se Serija 6 Gran Turismo nuditi u nekoliko verzija (630i, 640i i 630d, svi sa 8-stepenim automatikom), kao i sa xDrive pogonom na sva četiri točka i opcionim M Sport paketom (aero body kit, M Sport oslanjanje, M Sport alu točkovi, sportska sedišta i volan, nove pedale i patosnice...).

Verzija 630i Gran Turismo ima 2,0 litarski turbo benzinac sa 258KS i 400 Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,3 sekunde), varijanta 640i Gran Turismo pod haubom krije 3,0 litarski šestocilindrični turbo benzinac sa 340KS i 450 Nm (0-100 km/h za 5,3 sekundi), dok 630d Gran Turismo pokreće 3,0 litarski šestocilindrični dizel motor sa 265KS i 620 Nm (do stotke stiže za 6,0 sekundi). Sve verzije imaju el. ograničenu najveću brzinu od 250 km/h.
U svakom slučaju, zvanična promocija za širu javnost će biti održana u septembru, na sajmu automobila u Frankfurtu.
Što se cena tiče, prodaja ovog BMW-a u Nemačkoj startuje u novembru, pri čemu će najjeftiniji biti 630i Gran Turismo koji će koštati 62.800 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Nista spec ovaj GT, klasa auta koja me nikako ne privlaci. Mozda bih mislio drugacije da imam 2m i 150 kg i da se sa takvima druzim, pa da mi treba ovo.
Ocekivao sam da nova serija 8 bude ipak klasa iznad, a ne duhovni naslednik sestice. No dobro, cekamo dok izadje
Meni se bas svidja, znatno bolje izgleda nego prethodnik - 5GT... narocito mi se svidjaju zadnja svetla, i ta 3D fora koja ce tek zazivteti uz pomoc LED svetala i naravno maste dizajnera...
Ideja da ponude prostor i komfor "sedmice" u modernijem i manjem paketu mi se svidela i tada, no nije dizajnom to bas ispalo najsjanije... ovog puta odlicno...
http://www.carscoops.com/2017/06/new-bmw-6-series-gt-official-photos-now.html
@Orlo
Odlican auto, a jeste dobra grafika zadnjih svetala. Meni se 5GT uvek svidjao za razliku od limuzinske varijante serije 5.