
Nema dileme da proizvođači automobila najviše kajmaka kupe prodajom vozila u SUV segmentu. Krosoveri idu kao alva, a veliki SUV terenci još i bolje od toga. Stopa rasta tržišta za ova vozila je dvocifrena, pa ne čudi što je i francuski gigant "Reno" požurio da predstavi novi "koleos".
Kako je veoma uspešni model "kađar" u neku ruku zauzeo tržišnu poziciju "koleosa" prethodne generacije, Francuzi su odlučili da novi "koleos" ode korak dalje i pređe i višu kategoriju SUV vozila.
"Koleos" je prvo počeo osvajanja tržišta Bliskog istoka, Australije, Azije i Južne Amerike, što je razumljivo s obzirom na to da "koleos" deli platformu sa novim "nisanom iks-trejlom", veoma zastupljenim na ovim tržištima. Sada je novi "Renoov" SUV krenuo u osvajanje i evropskog tržišta.
Veoma atraktivno vozilo ima pogon na sva četiri točka (visina klirensa 213 mm) i zamišljeno je da između ostalog ljubiteljima avantura koji siđu sa asfalta, uz savršene of-rod sposobnosti ponudi i visok nivo komfora i udobnosti. Za konekciju će biti zadužen novi "R-link 2" multimedija tablet i biće krcat najnovijim tehničkim rešenjima.
Posle "talismana", "kaptura", "klija" i "espasa", i "koleos" će biti dostupan u najvišem, specijalnom nivou opreme "paris initijale".
- Novi "koleos" je kompletirao stilsku renesansu "Renoa" započetu sa modelom "klio" 2012. Imali smo veliki dizajnerski izazov da "koleos" ne bude samo elegantan već i moderan - kaže Loren van der Eker, potpredsednik odeljenja dizajnera kompanije.
Upravo zbog obilja prostora, atraktivnog dizajna i bogate opreme, u "Renou" sa pravom očekuju da "koleos" otkine deo kolača i premijum segmentu, s obzirom na to da će cena biti povoljnija nego kod nemačkih konkurenata.
Novi model je dug 4.670 mm, širok 1.840 mm, visok 1.695 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.710 mm. Uz pogon na sva četiri točka vozač može da bira između tri moda: 2WD, 4WD AUTO i 4WD LOCK.
Pod haubom će se nalaziti isključivo dizel agregati. Bar zasada. Reč je o dizelašima 1,.6 dCi sa 130 KS i 320 Nm i 2.0 dCi sa 175 ks i 380 Nm. Mogu biti upareni sa manuelnim ili X-tronik automatskim menjačem.
Po rečima Milana Belina, direktora kompanije "Reno-Nisan Srbija", ovaj SUV u salone u Srbiji stiže početkom septembra, a cene će biti poznate već u julu.
Izvor: Novosti.rs