
Mada je bilo planirano da Porsche treću generaciju modela Cayenne predstavnicima medija prikaže tek sledeće nedelje (29. avgusta), prve zvanične slike su se već danas pojavile u javnosti. Ovde i podsećanje da će šira javnost morati da sačeka septembarski sajam automobila u Frankfurtu kaoko bi ga bliže upoznala.

Podsećanja radi, proizvodnja Cayenna prve generacije je počela 2002. godine, zatim je 2010. godine stigla i druga generacija koja je u restilizovanom izdanju predstavljena na sajmu u Parizu 2014. Koliko je Cayenne važan model za kompaniju pokazuje i podatak da je tokom 2016. širom sveta plasirano više od 70.000 primeraka, što predstavlja oko 30% ukupne prodaje ove marke.

Sve u svemu, do sada je Porsche napravio više od 760.000 primeraka Cayenna.

Potpuno novi Cayenne je dakle pred nama, i to na platformi koju će koristiti i Lamborghini Urus i nova generacija Volkswagena Touareg. Što se izgleda tiče, tu nema iznenađenja, što se uostalom nije ni očekivalo. Dakle, Porsche se odlučio da ne rizikuje (ponovo obratite pažnju na pomenute brojke o prodaji i biće jasno zašto), pa je primenjena evolucija dosadašnjeg dizajna.

Po nekim ranijim informacijama, novi Cayenne je lakši od prethodnika, i to za oko 100 kg, što će se pozitivno odraziti i na potrošnju i performanse.

Naravno, i unutrašnjost je modernizovana (trokraki volan, koža, drvo, nova instrument tabla sa dva digitalna displeja + široki displej infotainment sistema), sa najnovijim tehničkim igračkama, a što se motora tiče očekuju se agregati sa 6 i 8 cilindara. Takođe, u najavi je i nekoliko hibridnih varijanti, jedna verovatno i sa plug-in hybrid sistemom iz nove Panamere Turbo S E-Hybrid sa 680KS.

Iz Porschea su takođe saopštili da su test primerci novog Cayenna ukupno prešli oko 4,4 miliona kilometara na različitim kontinentima i u različitim klimatskim uslovima (pri temperaturama vazduha od -45 do + 50 stepeni), kao i da su testirani na stazama Nardo, Hokenhajm i Nirburgring.

Kako stvari sada stoje, Porsche će prvo predstaviti Cayenne III sa 3,0 litarskim V6 turbo motorom (330KS i 448 Nm) i 2,9 litarskim twin-turbo V6 agregatom sa 440KS i 548 Nm, a zatim će se na sajmu u Frankfurtu pojaviti i V8 verzija i Hybrid. Što se dizelaša tiče, ako ih i bude zbog posledica Dieselgate skandala, oni stižu kasnije.

U svakom slučaju, novi Cayenne bi u prodajnim salonima trebalo da se nađe pre kraja ove godine, bar što se tiče evropskog tržišta.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ovi su najjači. :)))
Treba nov model, zovnu dizajnera da dodje jedan dan, promeni mu malo stopove i eto ga ! :)))
Stopovi sa Panamere, svakako bolje izgleda od tragicnog zadnjeg dela aktuelnog modela ( pre FL ).
Sad barem ne lici na Hyundai, ali nista spec, restajling restajlinga.
Od napred je zaista tesko prepoznati nov model, morace da se gleda zadnji deo. :)
Kako god, Porse je navikao kupce da ne menja puno tako da nema problema...
Bas su se potrudili. Pet minuta treba da gledas kako bi naisao na razliku.
Siguran sam da fantasticni elementi iz Panamere izgledaju jednako dobro i ovde, ali ova kamera napred nije mogla biti suptilnija???
Ovog sam ja juče video u gradu. Bio ispred mene. Baš sam se zapitao: zar je vec izašao novi Porše Kajen?
@Fordovac Хахахаха, видим нешто ми боде очи напријед. Ова камера као да ће са њом снимати 3Д филмове. Тресла се гора, родио се миш. Боље да су рекли да раде редизајн, него да је потпуно нови модел.
bas steta sto su slike ranije izasle u javnost, jer bas niko nije mogao da predpostavi kako ce da izgleda.
zadnji deo je inace identican lincoln mkc
hahahahahahaha
pa zar nisu mogli i prednji deo malo bolje da nasminkaju?
Zadnji deo odlican
Ako nista drugo raduje me cinjenica da (bar za sada) nema cumurasa u ponudi.
Da li neko ima podatak koliko je ucesce dizel motora u ukupnoj prodaji Kajena u proslim godinama, u Evropi?
Jimmy
Nisam siguran da je moguće naći takav podatak ali verujem da je barem 2/3, pa na gore.
Nisam bas potpuno siguran da Porsche ne moze da nadje dizajnera kao Hyundai, Citroen, i sl., koji bi svaku sledecu verziju napravio bez ikakve veze sa prethodnikom. Sto vise gledam vesti o novim modelima u Audi-ju, Porsche-u, BMW-u i slicnima, sve mi nekako ovi "redizajni" poprimaju smisao. Elem, meni licno, kao potencijalnom kupcu, mozda bi znacilo da se ne osecam potpuno "prevarenim" i "zastarelim" kad npr kupim aktuelni Golf, A4 ili seriju 5, a stigne novi model potpuno drugaciji od prethodnika. Sto je veca razlika u eksterijeru, to veca frustracija "prethodnih" kupaca u odnosu na trenutne.
Tako da ja ove "blage redizajne" u vidu novih modela uopste ne uzimam za zlo. A dobro je i za kupce polovnjaka, ja ako uzmem A6 iz npr. 2010, necu se osecati mnogo inferiornim ako nisam uzeo najnoviji iz 2020., recimo..
Iako su proizvodjaci automobila daleko od bilo kakvog "altruizma", ja ovo licno dozivljavam kao posten potez prema kupcima, kakav god da im je bio motiv.